ERUS102 Russian IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ERUS102
Ders İsmi: Russian II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Yabancı Dil Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ZEYNEP BAKAL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ZEYNEP BAKAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere orta seviyede Rusça konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerileri kazandırmak, gramer kurallarını öğretmektir.
Dersin İçeriği: Orta seviye Rusça dil becerileri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Belli başlı soru zamirleri ve fiilleri kavrar.
2) Sayıları ve sıklık zarflarını tanımlar.
3) Gelecek zaman kiplerini (tamamlanmış ve tamamlanmamış) açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Şimdiki zamanın çekimlerinin öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
2) Sayıların ve sıklık zarflarının öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
3) Basit geçmiş (tamamlanmış) zamanın öğretilmesi, hareket fiillerine giriş Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
4) Belli başlı soru zamirleri ve fiillerin öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
5) Basit geçmiş zamanın (tamamlanmamış/geçmiş zamanın hikâyesi) öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
6) Saatlerin ve yardımcı fiillerin öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
7) Ara sınav
8) İsmin genitif (-in hali) ve yönelme (-den hali) halinin öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
9) Hareket fiillerinin öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
10) Ayların öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
11) Gelecek zaman kiplerinin (tamamlanmış ve tamamlanmamış) öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
12) İsmin yönelme (-e hali) halinin öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
13) İsmin aletsel (enstrümental hal) halinin öğretilmesi Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük
Diğer Kaynaklar: Antonuva, V. ve diğ. (2006) Doroga v Rossiyu. Multilingual Yabancı Dil Yayınları İstanbul. Türkçe-Rusça sözlük

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 7 7
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 42