Dersin Amacı: |
İnternet tabanlı yeni teknolojilerin iletişim paradigmasını değiştirmesi gibi, toplumsal örgütleme şekilleri, aktivizm ve protesto hareketleri de değişime uğramıştır.
Bu dersin amacı alternatif medya çeşitlerini, aktivizmin dijitalleşmesini ve dijital aktivizmin çeşitlerini incelemek, yeni toplumsal hareketlerin sosyolojik, siyasi ve ekonomik analizini ve yeni medyanın konumunu göstermektir. |
Dersin İçeriği: |
ağ toplumu, çevrimiçi kamusal alan, dijital toplumsal hareketler, aktivizm, dijital aktivizm, dijital kültürler, ağ tabanlı sosyallik, sivil toplum, kimlik. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Medya ve toplumsal hareket arasındaki ilişkiyi anlama ve analiz etme, ağ toplumu, yeni iletişim düzeni, sosyal medya, toplumsal hareketler gibi kavramları iletişim kuramları bağlamında kullanabilme, çevrimiçi kamusal alan, dijital toplumsal hareketler gibi kavramları iletişim teorileri çerçevesinde tartışabilme.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Toplumsal Hayatı ve aktörleri daha iyi analiz edebilme, Ulusal ve Uluslararası toplumsal hareket örneklerini çözümleme ve protesto hareketlerinin aldığı son şekli tartışabilme. Ağ toplumu olarak tanımlanan yeni enformasyon toplumunun analizlerinde de yeni eleştirel yaklaşımlar ile dijital aktivizm hareketlerini inceleyebilme.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Dijital aktivizm ve dijital protesto hareketleri ile ilgili konularda toplumsal farkın dalık oluşturabilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1) Yeni toplumsal hareketleri ve dijital örgütlenmeleri kuramsal olarak sınıflandırabilme, bu dijital faaliyetlerin toplumsal değişiminin kültürel, ekonomik ve demografik bağlamlarını sorgulayabilme. Yeni medya ile şekillenen aktivist hareketler ile ilgili yeni yaklaşımlar geliştirebilme.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Toplumsal hareketler ve aktivizm ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek bilimsel çalışmalar üretebilme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Yeni toplumsal hareketlere yön veren ağ tabanlı aktivizm faaliyetlerinin sosyolojik, siyasi ve ekonomik analizini yapabilme, dijital aktivizm ve sanal protesto hareketlerine yönelik alan yazındaki eserlere ulaşabilme ve analiz edebilme.
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yeni toplumsal hareketler. Yeni toplumsal hareketlerin dinamikleri. |
|
2) |
Toplumsal hareketlere dair kuramsal yaklaşımlar. |
|
3) |
Yeni toplumsal hareketler. Yeni toplumsal hareketlerin dinamikleri. |
|
4) |
Örgütlenme, kimlik ve aktivizm. |
|
5) |
Alternatif medya olarak yeni iletişim teknolojilerinin dijital protesto hareketlerindeki rolü. Sosyal medya platformları ve aktivizm. |
|
6) |
Yeni toplumsal hareketler, aktivizm ve yeni medya ilişkisi. |
|
7) |
Vize sınavı. |
|
8) |
Dijital halka ilişkiler faaliyetlerinin yeni toplumsal hareketler bağlamında değerlendirilmesi. |
|
9) |
Dijital ortamda feminist aktivizm. |
|
10) |
Dijital ortamda Çevrecilik Hareketleri. |
|
11) |
Dijital medyada LGBTİ Hareketler. |
|
12) |
Sanat, aktivizm ve yeni medya. |
|
13) |
Alt kültür, karşıt kültür bağlamında sosyal medya araçlarının önemi. |
|
14) |
Genel Değerlendirme ve Tekrar. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. |
|
3) |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
4) |
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir veya tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|
5) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
6) |
Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. |
|
7) |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. |
|
8) |
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. |
|
9) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|
10) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|