İşletme | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CORE202 | ||||||||
Ders İsmi: | Pre-Intermediate Academic Spoken English | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Yabancı Dil Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÖZLEM GÖKKURT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. VOLGA KURBANZADE Öğr.Gör. AYKUT GÜLŞAHİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin dinleme ve konuşma becerilerini A2 düzeyinde geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Alt orta seviyedeki bu ders CORE 201 dersinin devamı niteliğindedir ve öğrencilere faydalı kelime bilgisini içinde barındıran çok çeşitli içeriklerden dinleme yaptırarak, öğrencilerin dinleme becerilerini arttırmayı amaçlamaktadır. Bu beceriler, ana noktaları ve belirli detayları bulma amaçlı dinleme, fikirleri ve çıkarımları saptama, sırayı takip etme ve analitik sorular sorarak eleştirel düşünceyle dinlemeleri değerlendirmeyi kapsamaktadır. Konuşma becerilerinde ise, öğrenciler fikirlerini ifade etme, komut verme, konuşmayı devam ettirme ve önermelere karşılık verme gibi yeteneklerini geliştirmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | DERsİN TANITIMI | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
2) | Dinleme Parçası- 1: What Will You Learn? sayfa: 2-8 Listening 3: p.15-19 Focus on Speaking sayfa:19-20 Final Assignment p. 21 | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
3) | "Dinleme Parçası-1: The Joy of Inventing sayfa: 22-28 Dinleme Parçası-3: Sayfa: 34-37 Focus on Speaking p. 33 Warm-up Assignment sayfa: 34 | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
4) | GENEL TEKRAR | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
5) | Dinleme Parçası- 1: The Sharing Economy sayfa: 40-47 Dinleme Parçası- 3: p.53-57 Focus on Speaking sayfa: 50 Warm-up Assignment sayfa:51 Academic Survival skill sayfa:52 | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
6) | Dinleme Parçası-1: The Sharing Economy sayfa: 58-65 Dinleme Parçası- 3: sayfa:71-75 Focus on Speaking sayfa: 70 Warm-up Assignment sayfa:70-71 | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
7) | GENEL TEKRAR | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
8) | ARA SINAV | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
9) | Dinleme Parçası- 1:Where Will You Live? sayfa:78-84 Dinleme Parçası- 3: sayfa: 91-95 Focus on Speaking sayfa:89-90 Warm-up Assignment sayfa:90-91 | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
10) | "Dinleme parçası-1: Earth, Your Home sayfa: 98-105 Dinleme Parçası-3: sayfa:112-115 Focus on Speaking sayfa: 110-111 Warm-up Assignment sayfa:111-112 | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
11) | GENEL TEKRAR | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
12) | Dinleme Parçası-1: Be a Perfect Human sayfa: 118-126 Dinleme Parçası-3: sayfa:131-135 Focus on Speaking sayfa: 130 Warm-up Assignment sayfa:131 | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
13) | GENEL TEKRAR | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
14) | Dinleme Parçası-1: The Sixth Extinction sayfa 138-145 Dinleme Parçası- 3: sayfa: 15-19 Focus on Speaking sayfa: 149 Warm-up Assignment sayfa:150 Academic Survival skill sayfa:1150-151 | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
15) | FİNAL HAFTASI | |
16) | FİNAL HAFTASI |
Ders Notları / Kitaplar: | Leap-1 Pre-Intermediate Lıstening Speaking |
Diğer Kaynaklar: | Online materials and worksheets |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | ||||||||||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | ||||||||||||||||
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | ||||||||||||||||
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | ||||||||||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | ||||||||||||||||
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | ||||||||||||||||
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | ||||||||||||||||
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | ||||||||||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | ||||||||||||||||
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |
3) | Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek | |
4) | İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
6) | İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | |
7) | Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | |
10) | İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 55 |
Ödevler | 16 | 42 |
Ara Sınavlar | 16 | 16 |
Final | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 129 |