Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı: Elektrik Motorlarına giriş. Doğru Akım Motorları ve Çalışma prensipler. Doğru Akım Motorlarına Yol verme. Doğru Akım Motorları hız kontrolu ve örnekler. Doğru akım motorlarında mekanik güç, kayıp, verim, örnekler. Fırçasız ve kollektörsüz doğru akım motorları. Üç fazlı Asenkron Motorlar. Asenkron motorlar hız kayma ve devrinin ölçülmesi. Motor Tahrik sistemleri. Bir fazlı ve üç fazlı yarım dalga diyot, tristör tahrik sistemleri, konverter, inverter sistemler. |
Dersin İçeriği: |
Doğru Akım Motorları ve Çalışma prensipler. Doğru Akım Motorlarına Yol verme. Doğru Akım Motorları hız kontrolu ve örnekler. Doğru akım motorlarında mekanik güç, kayıp, verim, örnekler. Fırçasız ve kollektörsüz doğru akım motorları. Üç fazlı Asenkron Motorlar. Asenkron motorlar hız kayma ve devrinin ölçülmesi. Motor Tahrik sistemleri. Bir fazlı ve üç fazlı yarım dalga diyot, tristör tahrik sistemleri, konverter, inverter sistemler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Giriş Öğrencilere dersin amacı ve kapsamının bildirilmesi |
- |
1) |
• Tanımlar ve uygular Tüm dönemde işlenen konuların tekrarı
• Konu tekrarı, ödevlerin toplanması
|
|
2) |
• Tanır Elektrik Motorları
• Tanımlar ve açıklar Elektrik Motorları çalışma sistemi
|
- |
3) |
• Tanır Doğru akım Motorları
• Tanımlar ve açıklar Doğru akım Motorları çalışma sistemi
|
- |
4) |
• Tanır Doğru Akım Motorları
• Tanımlar ve uygular: Doğru Akım Motorlarına Yol verme
|
- |
5) |
• Tanır Doğru akım motorları
• Tanımlar ve uygular: Doğru akım motorlarında mekanik güç, kayıp, verim
• Doğru akım motorlarında mekanik güç, kayıp, verim
|
- |
5) |
• Tanır Doğru Akım Motorları
• Tanımlar ve uygular: Doğru Akım Motorları hız kontrolu
• Doğru Akım Motorları hız kontrolu
|
-- |
7) |
• Tanır Doğru akım motorları
• Tanımlar ve uygular: Fırçasız ve kollektörsüz doğru akım motorları
• Fırçasız ve kollektörsüz doğru akım motorları
|
- |
8) |
• Vize Sınavı |
- |
9) |
• Tanır Asenkron Motorlar
• Tanımlar ve uygular: Üç fazlı Asenkron Motorlar
• Üç fazlı Asenkron Motorlar
|
- |
10) |
• Tanır Asenkron Motorlar
• Tanımlar ve uygular: Asenkron motorlarda hız, devir, moment ve verim
• Asenkron motorlar hız kayma ve devrinin ölçülmesi, Asenkron motorlarda moment, verim.
|
|
11) |
• Tanır Asenkron Motorlar
• Tanımlar ve uygular Bir fazlı asenkron motorlar
• Tanımlar ve uygular Senkron motorlar
• Bir fazlı asenkron motorlar, senkron motorlar
|
|
12) |
• Tanır Bir fazlı ve üç fazlı yarım dalga diyot, tristör tahrik sistemleri
• Tanımlar ve uygular Konverter, inverter sistemler
• Bir fazlı ve üç fazlı yarım dalga diyot, tristör tahrik sistemleri, konverter, inverter sistemler
|
|
13) |
• Tanır Bir fazlı ve üç fazlı yarım dalga diyot, tristör tahrik sistemleri
• Tanımlar ve uygular Konverter, inverter sistemler
• Bir fazlı ve üç fazlı yarım dalga diyot, tristör tahrik sistemleri, konverter, inverter sistemler
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 |
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
5 |
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
6) |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
5 |