İş Sağlığı ve Güvenliği (Uzaktan Eğitim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UMISG113 | ||||||||
Ders İsmi: | Çevre Koruma Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ERCÜMENT ASLANTAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste; çevre ve atıklar hakkında bilgi verilir. |
Dersin İçeriği: | Çevre tanımı, çevrenin yasal boyutu, atık yönetimi, kimyasal yönetimi, hava kirliliği, su kirliliği,toprak kirliliği,tehlikeli atıklar, ambalaj atıkları, katı atıklar, tıbbi atıklar, döküntüler, çevresel acil durum planları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında bilgi verilir. | verilen ders notu |
2) | • Çevre tanımını yapar. | verilen ders notu |
3) | • Çevrenin yasal boyutunu bilir. | verilen ders notu |
4) | • Atık yönetimini bilir. | verilen ders notu |
5) | • Kimyasal yönetimi tanımlar. | verilen ders notu |
6) | • Hava kirliliğini tanımlar. | verilen ders notu |
7) | • Su kirliliğini tanımlar. • Toprak kirliliğini tanımlar. | verilen ders notu |
8) | ara sınav | verilen ders notu |
9) | • Piyasa Gözetim ve Denetimi (PGD)’ni bilir. | verilen ders notu |
10) | • Piyasa Gözetim ve Denetimini bilir. | verilen ders notu |
11) | • Tehlikeli atıkları tanımlar | verilen ders notu |
12) | • İlgili mevzuat ve uygulamaları tanımlar | verilen ders notu |
13) | • İlgili mevzuat ve uygulamaları tanımlar | verilen ders notu |
14) | final sınavı | verilen ders notu |
Ders Notları / Kitaplar: | verilen ders notu |
Diğer Kaynaklar: | ders notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | |||||||||||
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama. | |||||||||||
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | |||||||||||
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | |||||||||||
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | |||||||||||
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | |||||||||||
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | |||||||||||
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | |||||||||||
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme | |||||||||||
10) Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması. | |||||||||||
11) Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi. | |||||||||||
12) Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | 2 |
2) | İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama. | 3 |
3) | Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | 4 |
4) | Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | 4 |
5) | Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | 3 |
6) | İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | 5 |
7) | İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | 4 |
8) | Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | 4 |
9) | İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme | 5 |
10) | Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması. | 1 |
11) | Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi. | 1 |
12) | Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi | 1 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Teknik gezi | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 80 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ödevler | 14 | 42 |
Küçük Sınavlar | 7 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |