UMISG113 Çevre Koruma Uygulamalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İş Sağlığı ve Güvenliği (Uzaktan Eğitim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İş Sağlığı ve Güvenliği (Uzaktan Eğitim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UMISG113
Ders İsmi: Çevre Koruma Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ERCÜMENT ASLANTAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste; çevre ve atıklar hakkında bilgi verilir.
Dersin İçeriği: Çevre tanımı, çevrenin yasal boyutu, atık yönetimi, kimyasal yönetimi, hava kirliliği, su kirliliği,toprak kirliliği,tehlikeli atıklar, ambalaj atıkları, katı atıklar, tıbbi atıklar, döküntüler, çevresel acil durum planları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Atık yönetimini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Çevresel acil durum planı hazırlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında bilgi verilir. verilen ders notu
2) • Çevre tanımını yapar. verilen ders notu
3) • Çevrenin yasal boyutunu bilir. verilen ders notu
4) • Atık yönetimini bilir. verilen ders notu
5) • Kimyasal yönetimi tanımlar. verilen ders notu
6) • Hava kirliliğini tanımlar. verilen ders notu
7) • Su kirliliğini tanımlar. • Toprak kirliliğini tanımlar. verilen ders notu
8) ara sınav verilen ders notu
9) • Piyasa Gözetim ve Denetimi (PGD)’ni bilir. verilen ders notu
10) • Piyasa Gözetim ve Denetimini bilir. verilen ders notu
11) • Tehlikeli atıkları tanımlar verilen ders notu
12) • İlgili mevzuat ve uygulamaları tanımlar verilen ders notu
13) • İlgili mevzuat ve uygulamaları tanımlar verilen ders notu
14) final sınavı verilen ders notu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: verilen ders notu
Diğer Kaynaklar: ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama.
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey),
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama,
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma,
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme,
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme,
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme,
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme
10) Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması.
11) Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi.
12) Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir 2
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama. 3
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), 4
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, 4
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma, 3
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, 5
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, 4
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, 4
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme 5
10) Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması. 1
11) Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi. 1
12) Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Teknik gezi
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ödevler 14 42
Küçük Sınavlar 7 14
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 116