PSY363 Language Skills in Psychology Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bankacılık ve SigortacılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bankacılık ve Sigortacılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PSY363
Ders İsmi: Language Skills in Psychology I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. CEMAL DEMİRCİOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Psikoloji bölümü öğrencilerinin kendi alanlarıyla ilgili temel terimlerin İngilizce karşılıklarına ilişkin farkındalık/bilgi kazanması ve temel İngilizce gramer yapılarının tekrarlanarak okuduğunu anlama becerilerin artırılması
Dersin İçeriği: Psikoloji ile ilgili pek çok konuda, farklı mecralarda(ders kitabı, broşür, website vb) yayınlanmış metinlerin okunması/ incelenmesi/ tartışılması ve terimlerin incelenmesi. Ayrıca bu konularla ilgili paralel metinlerin tartışılarak terimlerin pekiştirilmesi. Temel gramer yapılarının ele alınması ve bunlarla ilgili alıştırmalar yapılması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dilin üretilmesinin ve anlaşılmasının biyolojik, bilişsel ve sosyal temellerini açıklar
2) Dilin üretilmesi ve anlaşılmasındaki temel aşamaları betimler.
3) Dil hatalarının, jest ve işaretlerin psikolinguistik çalışmalarındaki yerini tartışır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amaçları ve içeriğinin tanıtılması Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
2) Dilin biyolojik temeli Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
3) Konuşma üretimi Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
4) Konuşmayı algılama Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
5) Kelime işleme Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
6) Cümle işleme Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
7) Vize Yok
8) Anlam temsili Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
9) Okumayı öğrenme Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
10) İki dillilik Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
11) Afazi Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
12) Gelişimsel disleksi Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
13) Sonradan dil öğrenme Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
14) Sohbet etme süreci Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
15) Tekrar Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler
16) Final Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Career Paths, Timothy Gilliand, PsyD and Jenny Dooley , Express Publishing
Hoca tarafından hazırlanan ders notları


Career Paths, Timothy Gilliand, PsyD and Jenny Dooley , Express Publishing
Course booklet compiled by the instructor
Diğer Kaynaklar: Career Paths, Timothy Gilliand, PsyD and Jenny Dooley , Express Publishing
Hoca tarafından hazırlanan ders notları


Career Paths, Timothy Gilliand, PsyD and Jenny Dooley , Express Publishing
Course booklet compiled by the instructor

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek
4) bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek
7) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek
4) bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek
7) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sunum / Seminer 1 20 20
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 24 24
Rapor Teslimi 1 20 20
Final 1 48 48
Toplam İş Yükü 180