Dijital Oyun Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY365 | ||||||||
Ders İsmi: | Reading Skills in Psychology I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MUAZZEZ IŞIL ESENDİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MUAZZEZ IŞIL ESENDİR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin akademik okuma ve yazım becerilerini geliştirmek ve psikolojik terimlerine aşinalıklarını arttırmaktır. |
Dersin İçeriği: | İngilizcede akademik okuma ve yazım becerilerini geliştirerek, psikoloji öğrencilerinin İngilizce’yi akademik ortamda etkin biçimde kullanmalarını sağlar. Ders kitapları ve araştırma makalelerini kullanarak psikoloji alanındaki terimleri tanıtır. Kaynak taraması yapıp APA yayın kurallarının belirlediği akademik ve etik standarlara göre rapor yazma üzerinde durulur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
2) | APA Kılavuzunu’nun Tanıtımı | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
3) | Farklı Makale Türlerini İnceleme ve Tartışma – Kütüphane Ziyareti | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
4) | Etik ve Yasal Standartlar | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
5) | Akademik Metnin Yapısı ve İçeriği | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
6) | Akademik Metin Yazma | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
7) | Akademik Metin Yazma - Sunum Becerileri ve İpuçları | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
8) | Sunumlar | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
9) | Noktalama | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
10) | Makale Değerlendirme Metni Yazma | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
11) | İntihal, Alıntı Yapma, Alıntının Metinde Kullanılması | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
12) | Referans Vermek, Farklı Makaleleri İncelemek | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
13) | Çeşitli Örnek Metinler Üzerinde Tartışma ve Münazara | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
14) | Akademik Yazımda APA Standartlarını Gözden Geçirme | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
15) | Tekrar | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
16) | Final | Öğretim üyesi notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Publication Manual of the American Psychological Association Publisher: American Psychological Assoc. l, Washington, DC. 6th ed. |
Diğer Kaynaklar: | Publication Manual of the American Psychological Association Publisher: American Psychological Assoc. l, Washington, DC. 6th ed. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 176 |