ISE700 Ph. D. Qualifying Writtenİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mekatronik Mühendisliği İngilizce (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mekatronik Mühendisliği İngilizce (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISE700
Ders İsmi: Ph. D. Qualifying Written
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BEKİR TEVFİK AKGÜN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜN ARIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin doktora konulardaki bilgileri yazılı sınav ile değerlendirilir.
Dersin İçeriği: Yazılı sınav

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bilişim alanındaki problemlerin çözümüne yönelik yüksek lisans niteliğinde çalışmalar yapma.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bilişim alanı kapsamında belirli bir konu doğrultusunda problem tanımlayabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel Araştırmanın Temelleri. Bilgi, Bilim ve Bilimsel Yöntem.
2) Araştırma Konusunu (Problemi) Tanımlama, Amaç, Literatür (Alanyazın) Taraması, Amaç, Yöntem (Model ve Metot Belirleme), Önem, Sınırlılıklar, Tanımlar, Aşırmacılık Kavramı.
3) Araştırma Konusu ve Problemine Karar Verme, Çalışmaya Fiilen Başlama
4) Öğrencilerin Bireysel Tez Çalışması
5) Öğrencilerin Bireysel Tez Çalışması
6) Öğrencilerin Bireysel Tez Çalışmasında Yaptıkları Literatür (AlanYazın) Taraması Çalışmalarının Değerlendirme
7) Öğrencilerin Bireysel Tez Çalışması
8) Öğrenci Tezlerinin Ara Değerlendirmesi
9) Öğrencilerin Bireysel Tez Çalışması
10) Öğrencilerin Bireysel Tez Çalışması
11) Geliştirilen Modelin Ara Değerlendirmesi
12) Öğrencilerin Bireysel Tez Çalışması
13) Öğrencilerin Bireysel Tez Çalışması
14) Tez Savunması ve Final Değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yoktur
Diğer Kaynaklar: there isn't

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi 2
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Problem Çözme
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Bireysel Proje
Raporlama
Tez Sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 95
Yeterlilik Sınavı 1 % 5
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 5
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 95
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 100 100
Juri 1 2 2
Final 1 200 200
Toplam İş Yükü 302