ECE506 Embedded System Designİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Güç Elektroniği ve Temiz Enerji Sistemleri (İngilizce) (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Güç Elektroniği ve Temiz Enerji Sistemleri (İngilizce) (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECE506
Ders İsmi: Embedded System Design
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KIVANÇ TÜRELİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KIVANÇ TÜRELİ
Doç. Dr. ÖMER CİHAN KIVANÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilerin PIC mikrodenetleyicisini programlayabilmeleri ve laboratuvardaki PIC mikrodenetleyici deney kitini kullanarak işlevlerini uygulayabilmeleri için yeterli bilgi sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyicilere Giriş, Numaralandırma ve kodlama sistemi, Mantık işlemleri, PIC mikrodenetleyici ile C programlamaya giriş, Kayıtlar, I / O Arayüzü (PIC mikrodenetleyici), Buton, anahtarlar, Bitişlemleri, Aritmetik İşlemler, Zaman Röleleri, Kesmeler, D / A Arayüzü, Mikrodenetleyiciler arasındaki iletişim, LCD Kontrolörleri, A / D Arayüzü, Darbe Genişlik Modülasyonu (PWM)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mikroişlemcilerin ve mikrodenetleyicilerin temel yapı taşlarını genel olarak tanımlamak
2) PIC mikrodenetleyici sisteminde programlar geliştirmek
3) PIC mikrodenetleyici sistemi için C dili yazılımı tasarlama, yazma ve belgeleme
4) Çeşitli IO cihazlarını tanımlama ve kullanma: Tuş takımları, Analog-Dijital dönüştürücüler, dip anahtarları, düğmeler, Dijital-Analog dönüştürücüler, LCD modülleri, PWM
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - -
2) - -
3) - -
4) - -
5) - -
6) - -
7) - -
8) - -
9) - -
10) - -
11) - -
12) - -
13) - -
14) - -
15) - -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dogan Ibrahim, Advanced PIC Microcontroller Projects in C: From USB to RTOS with the PIC 18F Series, ISBN-13: 978-0750686112.
• Muhammad Ali Mazidi, Rolin McKinlay, Danny Causey, PIC Microcontroller and Embedded Systems: Using Assembly and C for PIC18, NJ: Pearson Education, 2008, ISBN: 0136009026.
• Lucio Di Jasio, Tim Wilmshurst, Dogan Ibrahim, John Morton, Martin Bates, Jack Smith, D.W. Smith, and Chuck Hellebuyck, PIC Microcontrollers: Know It All, Newnes, 2008, ISBN-13: 978-0750686150.
• Ted Van Sickle, Programming Microcontrollers in C, Newnes, 2nd ed., 2001, ISBN-13: 978-1878707574.
• Tim Wilmshurst, Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers Principles and Applications, Newnes, 2006, ISBN-13: 978-0-7506-6755-5
• Milan Verle, PIC Microcontrollers, mikroElektronika, 2006, ISBN-13: 9788684417154.
Diğer Kaynaklar: • Programming 32-bit Microcontrollers in C: Exploring the PIC32, Lucio Di Jasio, Newnes, 2008
• PROGRAMMING AND CUSTOMIZING THE PIC® MICROCONTROLLER, MYKE PREDKO, Third Edition, McGraw-Hill Education TAB, 2008, DOI: 10.1036/0071472878
• PIC Microcontroller Projects in C: Basic to Advanced, Dogan Ibrahim, Newnes 2014
• Interfacing PIC Microcontrollers: Embedded Design by Interactive Simulation, Martin Bates, Newnes, 2014
• PIC Microcontrollers: An Introduction to Microelectronics, Third Edition, Martin Bates, Newnes, 2011
• Microcontrollers HIGH-PERFORMANCE SYSTEMS AND PROGRAMMING, Julio Sanchez and Maria P. Canton, CRC Press, 2014
• Programming 16-Bit PIC Microcontrollers in C: Learning to Fly the PIC24, Lucio Di Jasio, Newnes, 2007
• Programming 32-bit Microcontrollers in C: Exploring the PIC32, Lucio Di Jasio, Newnes, 2008
• MICROCONTROLLER THEORY AND APPLICATIONS WITH THE PIC18F, Second Edition, M. RAFIQUZZAMAN, John Wiley & Sons, Inc., 2018
• Fundamentals of Digital Logic and Microcontrollers, Sixth Edition, M. RAFIQUZZAMAN, John Wiley & Sons, Inc., 2014
• Programming 8-bit PIC Microcontrollers in C with Interactive Hardware Simulation, Martin P. Bates, Newnes, 2008
• Interfacing PIC Microcontrollers Embedded Design by Interactive Simulation, Martin Bates, Newnes, 2014
• Advanced PIC Microcontroller Projects in C: From USB to RTOS with the PIC18F Series, Dogan Ibrahim, Newnes, 2008, ISBN-13: 978-0-7506-8611-2

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Güç elektroniği ve temiz enerji sistemleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2) Güç elektroniği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5) Güç elektroniği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11) Güç elektroniği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Güç elektroniği ve temiz enerji sistemleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2) Güç elektroniği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5) Güç elektroniği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11) Güç elektroniği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 2 % 30
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Laboratuvar 5 2 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 20 5 100
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 140