EGT743 Eğitim Yönetimi Semineriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT743
Ders İsmi: Eğitim Yönetimi Semineri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ALİ İLKER GÜMÜŞELİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, bilimsel bir araştırma gerçekleştirme basamaklarını açıklamaktır. Bu ders, öğrencilerin araştırma sürecini anlamaları konusunda yönlendirmekte ve onların araştırma sürecinin temel ögelerini anlamaları konusunda beceri kazanmalarına yardımcı olmaktadır.
Dersin İçeriği: Araştırma Yöntemlerine Giriş ve Bilimsel Araştırma, Araştırma Süreci, Araştırma Tasarımı, Değişkenlerin Ölçümü ve Veri Toplama Yöntemleri, Literatür Tarama Yoluyla Teorik Çerçeve ve Hipotez Oluşturma, Ölçek oluşturma, Veri toplama, Veri toplama, Veri analizi, Veri analizi, Bilimsel Yazım Kuralları - Rapor Bölümleri, Bilimsel Yazım Kuralları - Referans Verme, Bilimsel Yazım Kuralları - Bulguların Gösterimi, Bulguların ve tartışma bölümlerinin yazımı, Bilimsel Makale Yazımı, Bilimsel Makale Yazımı, Araştırma Sonuçlarının Paylaşımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Araştırma sorusu ve teorik çerçeve kurar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bilimsel araştırma adımlarını uygular
2) Değişkenleri ölçmek için uygun ölçekler geliştirir
3) Veri analizi yapar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bilimsel makale yazma becerisini kazanır
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma metodları Dersle ilgili kaynaklar
2) Araştırma Süreci Dersle ilgili kaynaklar
3) Araştırma Tasarımı Dersle ilgili kaynaklar
4) Problem Dersle ilgili kaynaklar
5) Değişkenlerin Ölçümü ve Veri Toplama Yöntemleri Dersle ilgili kaynaklar
6) Hipotezler Dersle ilgili kaynaklar
7) Ölçme: Geçerlik ve güvenirlik Dersle ilgili kaynaklar
8) Birinci ve ikinci dereceden veri toplama metodları Dersle ilgili kaynaklar
9) Veri toplama metodları: Görüşme, gözlem, anket dizaynı Dersle ilgili kaynaklar
10) Veri analizi Dersle ilgili kaynaklar
11) Raporlama ve sunum Dersle ilgili kaynaklar
12) Raporlama ve sunum Dersle ilgili kaynaklar
13) Sunum Dersle ilgili kaynaklar
14) Sunum Dersle ilgili kaynaklar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997
Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002
Diğer Kaynaklar: Sekaran, Uma; Research Methods for Business: A Skill Building Approach; John Wiley & Sons, Inc. 1992 Canada.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme 2
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. 3
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 3
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 2 % 30
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 10 10
Ödevler 2 8 16
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 182