EGT738 Eğitim Örgütlerinde İzleme ve Değerlendirmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT738
Ders İsmi: Eğitim Örgütlerinde İzleme ve Değerlendirme
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı eğitim örgütlerinde izleme ve değerlendirme sürecinin temellerini, önemini ve işleyişini öğrenmektir.
Dersin İçeriği: Eğitim örgütlerinde izleme ve değerlendirme süreci ve önemi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Eğitim örgütlerinin temel özelliklerini açıklayabilecektir.
2) Değerlendirme kavramının kapsamını tanımlayabilecektir.
3) Eğitim örgütleri için değerlendirme sürecinin önemini açıklayabilecektir.
4) Eğitim örgütlerinde kullanılan değerlendirme ölçüt ve tekniklerini tartışabilecektir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eğitim örgütlerinin temel özellikleri (Sistem olarak eğitim örgütleri) Dersle ilgili kaynaklar
2) Eğitim örgütlerinin temel özellikleri (Eğitim örgütlerinin toplum için önemi) Dersle ilgili kaynaklar
3) Değerlendirme kavramı ve amacı Dersle ilgili kaynaklar
4) Değerlendirme ilkeleri ve değerlendirme süreci Dersle ilgili kaynaklar
5) Eğitim örgütlerinde izleme ve değerlendirme süreci Dersle ilgili kaynaklar
6) Eğitim örgütlerinde izleme ve değerlendirme süreci Dersle ilgili kaynaklar
7) Eğitim örgütlerinde izleme ve değerlendirme süreci Dersle ilgili makaleler
8) Ara sınav
9) Türk Eğitim Sisteminde işgören değerlendirme etkinlikleri Dersle ilgili kaynaklar
10) Eğitim sisteminde değerlendirme ölçüt ve teknikleri Dersle ilgili kaynaklar
11) Eğitim sisteminde değerlendirme ölçüt ve teknikleri Dersle ilgili kaynaklar
12) Eğitim sisteminde değerlendirme ölçüt ve teknikleri Dersle ilgili kaynaklar
13) Eğitim sisteminde değerlendirme ölçüt ve teknikleri Dersle ilgili kaynaklar
14) Eğitim sisteminde değerlendirme ölçüt ve teknikleri Dersle ilgili kaynaklar
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili kitap ve makaleler
Diğer Kaynaklar: İlgili kitap ve makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme 3
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 4
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. 4
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 4
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 4
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma 4
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 4 64
Sunum / Seminer 1 20 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Rapor Teslimi 1 20 20
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 203