EGT739 Yüksek Öğretim ve Kadın Araştırmalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT739
Ders İsmi: Yüksek Öğretim ve Kadın Araştırmaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, toplumsal olguları anlama ve açıklama amacını taşıyan yöntembilimsel yaklaşımları feminist yöntemin temel soru ve sorunsalları çerçevesinde ele almayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Ders iki bölüm olarak planlanmıştır. İlk bölümde dersin amaçları doğrultusunda feminist yönteme dair alandaki yaklaşım ve teknikler ele alınacaktır. Bu sayede temel kavramların ve tartışmaların aktarılması planlanmaktadır. İkinci bölümde alanın disiplinler arası nitelikleri gözetilerek belirli disipliner alanlarda yöntemsel yaklaşımlar ele alınacaktır. Bu bölüm her hafta ayrı bir konuda olmak üzere her biri kendi alanında araştırmalar yürüten misafir akademik elemanlar tarafından yürütülecektir. Aynı zamanda dersin sonunda ilgili alandaki bilgiye dayanarak öğrencilerin özgün bir araştırma tasarımı ortaya koymaları hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Yükseköğretimde kadın araştırmaları konusunda feminist yaklaşım ve teknikleri öğrenir.
2) Özgün bir araştırma tasarlayabilir
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Yükseköğretimde kadın araştırmalarının önemi İlgili ders kaynakları
3) Feminist teori İlgili ders kaynakları
4) Feminist yönteme dair yaklaşım ve teknikler Dersle ilgili kaynaklar
5) Feminist yönteme dair yaklaşım ve teknikler Dersle ilgili kaynaklar
6) Feminist yönteme dair yaklaşım ve teknikler Dersle ilgili kaynaklar
7) Feminist yönteme dair yaklaşım ve teknikler Dersle ilgili kaynaklar
8) Ara sınav
9) Örnek araştırmalar Dersle ilgili kaynaklar
10) Örnek araştırmalar Dersle ilgili kaynaklar
11) Örnek araştırmalar Dersle ilgili kaynaklar
12) Araştırma tasarımı Dersle ilgili kaynaklar
13) Araştırma tasarımı Dersle ilgili kaynaklar
14) Araştırma tasarımı Dersle ilgili kaynaklar
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili ders kitapları ve makaleler
Diğer Kaynaklar: İlgili ders kitapları ve makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme 3
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 215