EGT741 Eğitim Reformu Hakkında Stratejik Düşünmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT741
Ders İsmi: Eğitim Reformu Hakkında Stratejik Düşünme
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel hedefi, öğrencilerin, “eğitimden beklentilerimiz neler?’’, “eğitim bugün hangi noktada?’’ ve “eğitimi geliştirmek için ne gibi sistemler tasarlamalıyız?’’ gibi eğitim, gelişim ve inovasyonuna katkıda bulunacak sorular sormalarını ve bu sorulara cevaplar aramalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Eğitim reformları ve stratejik düşünme becerileri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Problem teşhisi yaparak stratejik yaklaşımla çözüm ararlar
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrenci sistemsel düzeyde liderliğin temel özelliklerinden olan politik empati yapabilme, sorun teşhisi ve analizi ve durum bazlı çözüm üretebilme yetkinliklerine sahip olur

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı Dersle ilgili kaynaklar
2) Okul Yönetimi ve Okul Yönetiminde Karşılaşılan Sorunlar Dersle ilgili kaynaklar
3) Stratejik Planlama Kavramı Dersle ilgili kaynaklar
4) Millî Eğitim Bakanlığında Stratejik Planlama Dersle ilgili kaynaklar
5) Sistemsel düzeyde liderliğin temel özellikleri Dersle ilgili kaynaklar
6) Politik empati yapabilme Dersle ilgili kaynaklar
7) Sorun teşhisi Dersle ilgili kaynaklar
8) Ara sınav
9) Sorunun analizi Dersle ilgili kaynaklar
10) Durum bazlı çözüm üretme Dersle ilgili kaynaklar
11) Örnek olay çalışması Dersle ilgili kaynaklar
12) Örnek olay çalışması Dersle ilgili kaynaklar
13) Örnek olay çalışması Dersle ilgili kaynaklar
14) Genel değerlendirme Dersle ilgili kaynaklar
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili kitap ve makaleler
Diğer Kaynaklar: İlgili kitap ve makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme 4
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. 3
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 3
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 3
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma 3
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 5 80
Sunum / Seminer 1 8 8
Proje 1 30 30
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 227