Güç Elektroniği ve Temiz Enerji Sistemleri (İngilizce) (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ECE517 | ||||||||
Ders İsmi: | Electromagnetic Modelling and Simulation | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KIVANÇ TÜRELİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi NAZLI CANDAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencileri elektromanyetik sistem ve cihazların analizi, tasarımı ve optimizasyonu için elektromanyetik simülasyon yazılımını etkin bir şekilde kullanmak için gerekli pratik beceri ve bilgilerle donatmak. |
Dersin İçeriği: | Elektromanyetik Modellemede Temel Kavramlar, Elektromanyetik simülasyon yazılımlarının kullanımı, Meshleme Teknikleri, Sınır Koşulları ve Uyarım Kurulumu, Simülasyon Çözücüler ve Algoritmalar. Simülasyon Sonuçlarının Son İşlemleri ve Analizi, Anten Simülasyonu ve Tasarımı, RF ve Mikrodalga Devre Simülasyonu, İletim Hattı ve Dalga Kılavuzu Simülasyonu, Elektromanyetik Uyumluluk (EMC) Analizi, Elektromanyetik Simülasyonda İleri Konular ve Örnek Olaylar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to Electromagnetic Simulation Software | Yoktur. |
2) | Elektromanyetik Modellemede Temel Kavramlar | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
3) | Simülasyon Projelerinin Kurulumu | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
4) | Elektromanyetik Simülasyon için Meshleme Teknikleri | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
5) | Sınır Koşulları ve Uyarma Kurulumu | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
6) | Simülasyon Çözücüler ve Algoritmalar | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
7) | Simülasyon Sonuçlarının Son İşleme ve Analizi | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
8) | Anten Simülasyonu ve Tasarımı | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
9) | Vize | Tekrar. |
10) | RF ve Mikrodalga Devre Simülasyonu | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
11) | İletim Hattı ve Dalga Kılavuzu Simülasyonu | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
12) | Elektromanyetik Uyumluluk (EMC) Analizi | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
13) | Elektromanyetik Simülasyonda İleri Konular ve Örnek Olaylar | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
14) | Final | Tekrar. |
Ders Notları / Kitaplar: | A first course in finite element method by D.D. Logan |
Diğer Kaynaklar: | A first course in finite elements. by J. Fish and T. Belytschko |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Güç elektroniği ve temiz enerji sistemleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||||||||
2) Güç elektroniği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |||||||||||
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | |||||||||||
4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |||||||||||
5) Güç elektroniği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |||||||||||
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |||||||||||
7) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |||||||||||
8) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | |||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||||||||
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
11) Güç elektroniği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | |||||||||||
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Güç elektroniği ve temiz enerji sistemleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |
2) | Güç elektroniği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
3) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | |
4) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
5) | Güç elektroniği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
7) | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |
8) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
10) | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |
11) | Güç elektroniği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | |
12) | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 5 | 45 |
Ödevler | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 140 |