DENT213 Restorative Dental Treatment Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği ( İngilizce )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği ( İngilizce )
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT213
Ders İsmi: Restorative Dental Treatment I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 6 5 8
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HAŞMET ULUKAPI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dişlerin gelişimi ile diş sert dokularının histoloji ve yapısal özellikleri, geleneksel kavite preparasyonları, biyomateryaller ve bu materyallerin uygulama aşamaları bu dersin kapsamında verilmektedir.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenci;
Diş sert dokularını tanır.
Klinikte temel elemanları bilir ve ergonomik çalışma prensiplerini kavrar.
Kavite preparasyonunda ve restorasyon yapımında kullanılan aletleri tanımalı ve kullanabilmeli.
Geleneksel kavite prensiplerini bilir ve Black kavitelerini açar.
Adesif restorasyonlar için kavite preparasyonlarını bilir.
İndirekt restorasyonlar için kavite açar.
Dental biyomateryalleri sınıflandırabilir ve bu maddelerde olması gereken özellikleri kavrar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dental biyomateryalleri sınıflandırabilir ve bu maddelerde olması gereken özellikleri kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Geleneksel kalite prensiplerini bilir ve Black kalitelerini açar.
2) Adesif restorasyonlar için kavite preparasyonunu bilir.
3) indirmek restorasyonlar için kavite açar.
4) Amalgam yapısını, özelliklerini bilir ve uygular.
5) Diş renginde restoratiflerin, yapısını, özelliklerini ve uygulamasını bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Diş sert dokularını tanır
2) Klinikte temel elemanları bilir veergocomik çalışma prensiplerini kavrar.
3) Kavite preparasyonunda ve restorasyon yapımında kullanılan aletleri tanır ve kullanır.
4) Kaide dolgu maddelerinin yapısını, özelliklerin, bilir ve uygular.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Diş Dokularının Gelişimi Barry Berkovitz G. Holland Bernard Moxham G. Holland Bernard Moxham., Oral Anatomy, Histology and Embryology 4th Edition, Elsevier ISBN:978-0723434115
2) Mine Dokusunun Yapısı Barry Berkovitz G. Holland Bernard Moxham G. Holland Bernard Moxham., Oral Anatomy, Histology and Embryology 4th Edition, Elsevier ISBN:978-0723434115
3) Dentin Dokusunun Yapısı Barry Berkovitz G. Holland Bernard Moxham G. Holland Bernard Moxham., Oral Anatomy, Histology and Embryology 4th Edition, Elsevier ISBN:978-0723434115
4) Sement Dokusunun Yapısı Barry Berkovitz G. Holland Bernard Moxham G. Holland Bernard Moxham., Oral Anatomy, Histology and Embryology 4th Edition, Elsevier ISBN:978-0723434115
5) Frezler
6) Restoratif Diş Hekimliğinde Kullanılan El Aletleri, Dinamik Aletler ve Ergonomi I Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006. Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005.
7) Restoratif Diş Hekimliğinde Kullanılan El Aletleri, Dinamik Aletler ve Ergonomi II Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006. Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005.
8) 1. ARA SINAV
10) Kavitelerin Sınıflandırılması ve Terminoloji Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006. Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005.
11) Kavite Preparasyon Prensipleri (I, II, III, IV, V. Sınıf Kaviteler) I Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006. Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005.
12) Kavite Preparasyon Prensipleri (I, II, III, IV, V. Sınıf Kaviteler) II Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006. Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005.
13) Anatomik Yapı, Kontur ve Kontak I Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006. Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005.
14) Anatomik Yapı, Kontur ve Kontak II Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006. Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005.
15) Matriks Sistemleri ve Kontak Sorunu: Geleneksel ve Bölümlü Matriks Uygulamaları Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006. Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005.
16) Biyomateryallerin Özellikleri Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010.
17) 2. ARA SINAV
18) Kaide Materyalleri (Kalsiyum Hidroksit, Çinkooksit Öjenol, Fosfat Simanı, Reçine Siman) I Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010.
19) Kaide Materyalleri (Kalsiyum Hidroksit, Çinkooksit Öjenol, Fosfat Simanı, Reçine Siman) II Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010.
20) Amalgamın Yapısı, Özellikleri ve Endikasyonları: Amalgam Restorasyon I Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010
21) Amalgamın Yapısı, Özellikleri ve Endikasyonları: Amalgam Restorasyon II Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010
22) Adezyon Mekanizması ve Prensipleri Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi
23) Adeziv Sistemler (Yapısı, Özellikleri, Sınıflandırma ve Endikasyonları) Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi
24) Kompozit Reçine (Yapısı, Özellikleri, Sınıflandırma ve Endikasyonları) I Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi
25) Kompozit Reçine (Yapısı, Özellikleri, Sınıflandırma ve Endikasyonları) II Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi
26) III. Sınıf Kavitelerde Adesiv Restorasyon Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi
27) Kompozit Reçinelerin Bitim ve Cilası Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi
28) Cam İyonomer ve Kompomer Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi
29) IV. Sınıf Kavitelerde Adesiv Restorasyon Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi
30) IV. Sınıf Kavitelerde Adesiv Restorasyon Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009. Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010 Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi
31) YIL SONU SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Robertson TM, Heymann HO, Swift EJ. : Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 5th ed. Mosby Elsevier,2006.
Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009.
Diğer Kaynaklar: Schwartz RS, Summitt JB, Robbins JW. :Fundamentals of Operative Dentistry. Quintessence Books, Illinois, USA, 2005.
Wilson NHF, Roulet JF, Fuzzi M. : Advences in Operative Dentistry, Quintessence Books, Illinois, USA, 2001.
Powers J M and. Sakaguchi RL.: Craig's Restorative Dental Materials, 12th ed. Mosby Elsevier, 2009.
Sheridan-Scheller C.: Basic Guide to Dental Materials, Wiley-Blackwell, 2010.
Dayangaç B. : Kompozit Resin Restorasyonlar, Güneş Kitabevi, 2011.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

8

4

5

6

9

10

7

Program Kazanımları
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 6 % 30
Final 1 % 25
Final Pratik 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 24 24
Laboratuvar 24 72
Sınıf Dışı Ders Çalışması 24 30
Küçük Sınavlar 8 8
Ara Sınavlar 3 3
Final 1 1
Toplam İş Yükü 138