DENT215 Endodontics Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği ( İngilizce )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği ( İngilizce )
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT215
Ders İsmi: Endodontics I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 6 5 8
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ENVER SEDAT KÜÇÜKAY
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı Endodontinin tanımını yapmak, günümüzdeki yerini ve önemini belirtmek, endodontik tedavilerde kullanılan aletleri tanıtmak; tüm diş gruplarında kök-kanal sisteminin anatomik ve morfolojik özelliklerini, rubber-dam'in özellikleri ve klinik kullanım şekillerini, vital kök kanal tedavilerinin esaslarını tanımlamak; kanal boyu ölçüm yöntemlerini tanıtmak; tüm diş gruplarında bütün aşamaları ile kök kanalı tedavisi uygulamalarını gerçekleştirmek ve kaviteleri kuronal restorasyon için hazırlamak; endodontik radyografinin esaslarını tanımlamak; kök kanalı tedavisi tekrarının aşamalarını, endodontide nikel-titanyum aletlerin kulanım alanlarını ve endodontik tedavi sırasında ortaya çıkabilecek problemlerin çözüm önerilerini anlatmaktır.
Dersin İçeriği: Endodonti bilimi hakkında bilgi verilmesi
• Endodontik açıdan alt ve üst çene dişlerinin anatomisinin tanımlanması
• Endodontide kullanılan aletlerin fiziksel özelliklerinin ve kullanım şekillerinin anlatılması ve uygulanması
• Tüm diş gruplarında kök-kanal anatomisinin ve morfolojisinin açıklanması
• Endodontide rubber-dam kullanılmasının amacının ve avantajlarının açıklanması; fantom modellerde rubber-dam uygulanması
• Her diş grubunda endodontik giriş kavitesinin şeklinin ve sınırlarının tanımlanması; fantom modellerde endodontik giriş kavitesinin hazırlanması
• Vital kök kanalı tedavilerinin endikasyonlarının, kontraendikasyonlarının ve uygulama tekniklerinin açıklanması
• Kök kanalında çalışma uzunluğunun öneminin tanımlanması; fantom modellerde radyografik yöntem ile çalışma uzunluğununun saptanması
• Kök kanalının mekanik olarak hazırlanmasının amacının ve şekillendirme tekniklerinin açıklanması; fantom modellerde geleneksel yöntem ile kök kanalının şekillendirilmesi
• Kök kanalının yıkanmasının amacının, rutin kullanılan yıkama solüsyonlarının özelliklerinin ve klinik kullanım şekillerinin açıklanması; yıkama teknikleri ve kök kanalının dezenfeksiyonu hakkında bilgi verilmesi; fantom modellerde geleneksel yöntem ile kök kanallarının yıkanması
• Kök kanalının doldurulmasının amacının, kanal dolgu materyallerinin temel özelliklerinin ve kök kanalı doldurma yöntemlerinin açıklanması; fantom modellerde kök kanallarının doldurulması ve kavitenin kuronal restorasyon için hazırlanması
• Endodontik radyografi tekniklerinin açıklanması ve fantom modellerde radyografi çekerek kök kanalı dolgusunun yeterliliğinin kontrol edilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Endodonti bilimi hakkında bilgi sahibidir ve günümüzde endodontinin önemini bilir. • Endodontik açıdan alt ve üst çene dişlerinin anatomisini bilir. • Endodontide kullanılan aletlerin fiziksel özelliklerini ve kullanım şekillerini bilir; endodontik aletleri doğru olarak kullanır. • Tüm diş gruplarında kök-kanal anatomisini ve morfolojisini bilir. • Endodontide rubber-dam kullanılmasının amacını ve avantajlarını bilir; fantom modellerde rubber-dam uygular. • Her diş grubunda endodontik giriş kavitesinin şeklini ve sınırlarını tanımlar; fantom modellerde endodontik giriş kavitesini hazırlar. • Vital kök kanalı tedavilerinin endikasyonlarını, kontraendikasyonlarını ve uygulama tekniklerini bilir. • Kök kanalında çalışma uzunluğunun önemini bilir; fantom modellerde radyografik yöntem ile çalışma uzunluğunu saptar. • Kök kanalının mekanik olarak hazırlanmasının amacını ve şekillendirme tekniğini bilir; fantom modellerde geleneksel yöntem ile kök kanalını şekillendirir. • Kök kanalının yıkanmasının amacını, rutin kullanılan yıkama solüsyonlarının özelliklerini ve klinik kullanım şekillerini bilir, yıkama teknikleri ve kök kanalının dezenfeksiyonu hakkında bilgi sahibidir; fantom modellerde geleneksel yöntem ile kök kanallarını yıkar. • Kök kanalının doldurulmasının amacını, kanal dolgu materyallerinin temel özelliklerini ve kök kanalı doldurma yöntemlerini bilir; fantom modellerde kök kanallarını doldurur ve kaviteyi kuronal restorasyon için hazırlar. • Endodontik radyografi tekniklerini bilir ve fantom modellerde radyografi çekerek kök kanalı dolgusunun yeterliliğini kontrol eder. • Kök kanalı tedavisi tekrarının aşamalarını bilir, fantom modellerde kök kanalı tekrarını uygular. • Kanal tedavisi tamamlanmış dişlerin kuronal restorasyonlarını tamamlar. • Kök kanalı tedavisi sırasında ortaya çıkabilecek problemler ve çözüm önerileri hakkında bilgi sahibidir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Endodontinin tanımı ve kapsamı Endodontiye giriş • Endodontinin tanımının yapılması • Endodontinin kapsamının belirtilmesi Yok
2) • Dişin anatomik yapıları • Dişin anatomik yapılarının tanımlanması • Mine, dentin, pulpa ve sement hakkında bilgi verilmesi Yok
3) • Tüm diş gruplarında kök kanal anatomisi • Morfolojik varyasyonlar • Tüm diş gruplarında kök ve kanal anatomisinin tanımlanması • Kök ve kanal morfolojisine dair genel kuralların açıklanması • Kök ve kanal morfolojisindeki varyasyonlar Ders notlarının tekrarı Çizimlerin tamamlanması
4) • Diş Pulpasının Embriyolojik Gelişimi • Dişi oluşturan embriyolojik dokuların tanımlanması • Dişin sert dokularının embriyolojik gelişiminin anlatılması • Diş pulpasının embriyolojik gelişimi hakkında bilgi verilmesi Kesici ve kaninlerin giriş kavitelerine hazırlık
5) • Diş Kökünün ve Kök Kanallarının Oluşumu • Periodonsiyumun Gelişimi • Diş kökünün, kök kanallarının ve periodonsiyumun embriyolojik gelişiminde etken dokuların tanımlanması • Diş kökünün ve kök kanallarının embriyolojik olarak gelişiminin tanımlanması • Periodonsiyumun embriyolojik gelişimininin tanımlanması Kesici ve kaninlerin giriş kavitelerine hazırlık
6) • Diş Morfolojisi ve Endodontik Giriş Kavitelerinin Hazırlanması: Kesici ve Kanin Dişleri • Kesici ve kanin dişlerinin genel morfolojik özelliklerinin tekrar edilmesi • Kesici dişlerinde endodontik giriş kavitesinin hazırlanma prensiplerinin anlatılması • Kanin dişlerinde endodontik giriş kavitesinin hazırlanma prensiplerinin anlatılması Küçük azıların giriş kavitelerine hazırlık
7) • Diş Morfolojisi ve Endodontik Giriş Kavitelerinin Hazırlanması: Küçük Azı Dişleri • Küçük azı dişlerinin genel morfolojik özelliklerinin tekrar edilmesi • Alt küçük azı dişlerinde endodontik giriş kavitesinin hazırlanma prensiplerinin anlatılması • Üst küçük azı dişlerinde endodontik giriş kavitesinin hazırlanma prensiplerinin anlatılması Ders notlarının tekrarı (1-7)
8) • 1. Ara Sınav (teorik) • Tüm diş gruplarının morfolojik çizimi (pratik)
9) • Diş Morfolojisi ve Endodontik Giriş Kavitelerinin Hazırlanması: Büyük Azı Dişleri • Büyük azı dişlerinin genel morfolojik özelliklerinin tekrar edilmesi • Alt büyük azı dişlerinde endodontik giriş kavitesinin hazırlanma prensiplerinin anlatılması • Üst büyük azı dişlerinde endodontik giriş kavitesinin hazırlanma prensiplerinin anlatılması Rubber-dam setinin temini
10) • Endodontide rubber-dam kullanımı • Rubber-dam’ın tanıtılması • Endodontik tedavilerde rubber-dam kullanılmasının avantajlarının açıklanması • Rubber-dam kullanımının endikasyonlarının belirtilmesi Rubber-dam askında bilgi edinilmesi
11) • Kök kanalında çalışma uzunluğunun saptanması • Kök kanalında çalışma uzunluğunun saptanmasının endodontik açıdan öneminin açıklanması • Kök kanalı çalışma uzunluğunu belirlemede kullanılan yöntemlerin açıklanması • Kök kanalı çalışma uzunluğu belirlemede kullanılan yöntemlerin birbirleriyle kıyaslanması Kanal aletleri hakkında bilgi edinilmesi
12) • Kök kanalı aletleri ve klinik kullanım yöntemleri • Kök kanallarında kullanılan aletlerin tanıtılması • Kanal aletlerinin klinkte kullanım şekillerinin açıklanması Kanalların biyomekanik hazırlığı hakkında bilgi edinilmesi
13) • Kök kanalının biyomekanik olarak hazırlanmasının önemi ve esasları • Kök kanallarının biyomekanik olarak hazırlanmasının önemi • Biyomekanik hazırlamanın esasları Kanalların biyomekanik olarak hazırlanma yöntemleri hakkında bilgi edinilmesi
14) • Kök kanalını şekillendirme yöntemleri • Kök kanallarının şekillendirilmesinin öneminin anlatılması • Kök kanallarının şekillendirilmesinde kullanılan yöntemlerin açıklanması • Step-back ve step-down yöntemlerinin gösterilmesi Kök kanalların yıkanmasına hazırlık
15) • Kök kanalı yıkama solüsyonları ve kök kanalının yıkanması • Kök kanallarının yıkanmasının öneminin anlatılması • Kök kanallarının yıkanmasında kullanılan tekniklerin anlatılması • Kök kanallarının yıkanmasında kullanılan sölüsyonların ve etkilerinin açıklanması Ders notlarının tekrarı (1-15)
16) • 2. Ara Sınav
17) • Kök kanalının dezenfeksiyonu • Kök kanalının dezenfeksiyonunun öneminin açıklanması • Kök kanalı dezenfeksiyonunda kullanılan maddelerin açıklanması • Kök kanalı dezenfeksiyonunda kullanılan maddelerin özelliklerinin tanıtılması Kök kanalların doldurulmasına hazırlık
18) • Kök kanalının doldurulmasının önemi ve esasları • Kök kanallarının doldurulmasının öneminin açıklanması • Kök kanalının doldurulmasının esaslarının tanımlanması Kök kanallı dolgu maddeleri hakkında bilgi edinilmesi
19) • Kök kanalı dolgu materyalleri • Kök kanalının doldurulmasında kullanılan materyallerin açıklanması • Kök kanallarının doldurulmasında kullanılan materyallerin özelliklerinin tanımlanması Kök kanallarının doldurulmasında kullanılan yöntemler hakkında bilgi edinilmesi
20) • Kök kanalı doldurma yöntemleri • Kök kanalının doldurulmasında kullanılan yöntemlerin anlatılması • Lateral ve vertikal kondansasyon yöntemlerinin öğretilmesi Endodontide kullanılan radyografi teknikleri hakkında bilgi edinilmesi
21) • Endodontide radyografinin önemi ve endodontik radyografi teknikleri • Endodontide radyografinin öneminin açıklanması • Endodontide radyografi alma yöntemlerinin anlatılması • Radyografi yöntemlerinin avantajlarının birbirleriyle kıyaslanması Kuronal restorasyonlar hakkında bilgi edinilmesi
22) • Endodontik tedavi sırasında ve sonrasında kuron restorasyonunun önemi • Endodontik tedavi sırasında kuronal restorasyonunun öneminin açıklanması • Endodontik tedavi sonrasında dişin kuronal restorasyonunun öneminin anlatılması • Endodontik tedavi sonrasında kanal ağızlarının ne şekilde kapatılacağının açıklanması Endodontide uygulama hataları hakkında bilgi edinilmesi
23) • Endodontide uygulama hataları • Endodontik tedavide uygulama hatalarının tanımlanması • Endodontik tedavi uygulamaları sırasında oluşabilecek uygulama hatalarının öneminin açıklanması • Uygulama hatalarının oluşmaması için alınacak önlemlerin açıklanması Ders notlarının tekrarı (1-24)
24) • 3. Ara Sınav
25) • Kök kanalı tedavisi tekrarının esasları I • Kök kanalı tedavisi tekrarının tanımlanması • Kök kanalı tedavisinin endikasyonlarının anlatılması • Kök kanalı tedavisinin esaslarının açıklanması Kök kanalı tedavisi tekrarı hakkında bilgi edinilmesi
26) • Kök kanalı tedavisi tekrarının esasları II • Kök kanalı tedavisinin esaslarının açıklanması • Kök kanalı tedavisi tekrarında kullanılan yöntemlerin açıklanması Nikel-titanyum esaslı kök kanalı aletleri hakkında bilgi edinilmesi
27) • Nikel – Titanyum kanal aletleri hakkında bilgilendirme • Kök kanalı tedavilerinde kullanılan nikel – titanium esaslı kanal aletlerinin tanıtılması • Nikel – titanium kanal aletlerinin tarihsel gelişimini açıklanması • Nikel – titanium kanal aletlerinin kullanım alanlarının açıklanması
28) • Endodontik Giriş Kavitesi • Probleme dayalı öğrenme • Olgu tartışması
29) • Kök kanalının biyomekanik olarak hazırlanması • Probleme dayalı öğrenme • Olgu tartışması
30) • Kök kanalının dezenfeksiyonu • Probleme dayalı öğrenme • Olgu tartışması
31) • Kök kanalının doldurulması • Probleme dayalı öğrenme • Olgu tartışması
32) • Final Sınavı (Teorik+Pratik) • Kök kanal tedavisinin tüm aşamalarının uygulanması • Kanalların kalsiyum hidroksit ile örtülenmesi • Kök kanal tedavisinin tekrarı • Kök kanal dolgusunun radyografik olarak değerlendirilmesi • Dişin kuronal restorasyonunun tamamlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cohen’s Pathways of the Pulp
Kenneth M. Hargreaves and Louis H. Berman.
2010 Mosby; 10th Edition
ISBN-13: 978-0323064897
Diğer Kaynaklar: Ingles’s Endodontics
John I. Ingle, Leif K. Bakland and J. Craig Baumgartner
2007 MPH USA; 6th Edition
ISBN-13: 978-1550093339

Endodonti
Tayfun Alaçam
2013 Mimtaş
ISBN-13: 9789759647902

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Derse Özgü Staj 28 % 20
Ara Sınavlar 3 % 30
Final 1 % 25
Final Pratik 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 2 56
Laboratuvar 28 6 168
Sınıf Dışı Ders Çalışması 28 6 168
Ödevler 28 2 56
Ara Sınavlar 3 1 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 452