ARCD241 Building-Technology-2İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCD241
Ders İsmi: Building-Technology-2
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 6
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi EDA ÖZSOY
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi EDA ÖZSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere yapısal elemanların incelenmesi, tasarım ilkeleri ve ayrıntılı ilişkileri de dahil olmak üzere ön bitirme işini tanıtmak ve ileri bina inşaat ve yapı elemanlarının temel entegrasyon konuları, entegrasyon gereksinimleri, özellikleri hakkında bilgi geliştirmektir. ve “problem çözme” bağlamında inşaat sistemlerinde ve alt sistemlerde kullanım.
Dersin İçeriği: Merdivenler, asansör çukurları, yürüyen merdivenler, koridorlar ve yangın güvenlik bölgelerine yatay ve dikey erişim de dahil olmak üzere bir binada çatı ve sirkülasyon çözümlerine odaklanan bina muhafazası tasarlama ilkeleri. Sıhhi tesisat, elektrik, iletişim, HVAC vb.Için dikey ve yatay şaftların tasarımı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1- Temel yapı elemanları arasındaki ilişkilerin somut olarak tanınması
2) 2- Yapı ve çatıların detaylarını çözme ve geliştirme becerisi.
3) 3- Bir binanın gerekli dikey erişim elemanlarını belirleme, optimize etme ve tasarlama becerisi.
4) 4- Temel yapı sistemlerinin entegrasyonunun tam olarak anlaşılması ve uygun malzemelerin seçilmesi sonucunda nokta detaylarını geliştirebilme.
5) 5- Problem / çözüm ilişkisinin tam olarak anlaşılması. Malzeme seçimi / detay geliştirme etkileşiminin derinlemesine anlaşılması. Mimari tasarım projelerinde fikirlerin net ve sürekli bir şekilde temsil edilmesi için Profesyonel iletişim niteliklerinin geliştirilmesi.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders 1: Dersin ilkeleri ve ders içeriği hakkında bilgilendirme İlgili ders notları ve Allen E., Aano J., Iano J., “Bina İnşaatının Temelleri: Malzemeler ve Yöntemler”,
2) Ders 2: Merdivenler ve Rampalar, Temel Bilgiler; Türler, hesaplama ve tasarım kriterleri İlgili ders notları ve MİMARLIKTA YAPI-YAPIM, Profesör Doktor. Erkin ERTEN, Birsen Yayınevi
3) Ders 3: Merdivenler ve Rampalar; Türler (fonksiyon, malzeme, yapıya göre) ve mimari tasarım örnekleri İlgili ders notları ve Ching F., Adams C. (2010), “Yapı İnşası Resimli”, 3. Baskı. John Wiley ve Oğulları, 2000
4) Sınıf 1: Üç Katlı Merdiven (Stüdyo çalışması olarak plan, ödev olarak bölümler) İlgili ders notları ve Merdivenler, Abdullah Sarı
5) Ders 4: Bina muhafazası; Problemlerin tanımlanması, temel detaylandırma ilkeleri Çatı kaplama, temeller; Çatı tiplerinin fonksiyonel gereksinimlere göre tartışılması. İlgili ders notları ve Rich, P. (1999), “Yapı Elemanları Tasarım İlkeleri”, Arch. Basın.
6) Ders 5: Çatı kaplama; Çatı tiplerinin yapı, fonksiyonel gereksinimlere göre tartışılması. Çatı tasarım kriterleri ve karar ilkeleri İlgili ders notları ve DE Plazes Andrea, “Constructing Architecture, Materials – Processes – Structures A Handbook”, Birkhaeuser, Basel, Boston, Berlin,
7) Ders 6: 1- Çatı Detayı / Sınıf 2 “Kalça Çatı” Ev Ödevi: “Sadece Tek Gövdeli Ahşap Yapı Çatı Çatı Çatı Planı” İlgili ders notları ve Schaeffer R.E., (2001), “Elementary Structures for Architects and Builders”, 4th Ed. Prentice Hall
8) Ders 7: Merdivenler ve Rampalar; Detaylandırma ilkeleri Rupp, W, Friedman A, Farrell P. (1989), “Construction Materials for Interior Design: Principles of Structure and Properties of Materials”, Whitney Library of Design,
9) ARA SINAV İlgili ders notları ve Önceden listelenen kaynaklar
10) Ders 8: Temel Tasarım Oluşturma; Dikey Şaftlar, Tasarım Prensipleri İlgili ders notları ve Önceden listelenen kaynaklar
11) Ders 9: Asansör ve Yürüyen Merdivenler; Seçim kriterleri, Detaylandırma ilkeleri İlgili ders notları ve Önceden listelenen kaynaklar
12) Sunulan sınıf çalışması ve ödev üzerine eleştiriler Genel kurs performansının değerlendirilmesi, Soru-Cevap Oturumu İlgili ders notları ve Önceden listelenen kaynaklar
13) MİMARİ TASARIM STÜDYOSU / PROJE GEÇİRME - I İlgili ders notları ve Önceden listelenen kaynaklar
14) MİMARİ TASARIM STÜDYOSU / PROJE GEÇİRME - II Daha önce listelenen kaynaklar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Evet
Diğer Kaynaklar: • Allen E., Aano J., Iano J., “Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods”,
• Ching F., Adams C. (2010), “Building Construction Illustrated”, 3rd Ed. John Wiley & Sons, 2000
• DE Plazes Andrea, “Constructing Architecture, Materials – Processes – Structures A Handbook”, Birkhaeuser, Basel, Boston, Berlin,
• Merdivenler, Abdullah Sarı
• MİMARLIKTA YAPI-YAPIM, Prof. DR. Erkin ERTEN, Birsen Yayınevi
• Rich, P. (1999), “Principles of Building Element Design”, Arch. Press.
• Rupp, W, Friedman A, Farrell P. (1989), “Construction Materials for Interior Design: Principles of Structure and Properties of Materials”, Whitney Library of Design,
• Schaeffer R.E., (2001), “Elementary Structures for Architects and Builders”, 4th Ed. Prentice Hall,

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 3
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 3
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 3
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme
Rapor Yazma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 29
Final 1 % 1
Bütünleme Pratik 2 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 99
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 1
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 4 40
Sunum / Seminer 1 6 6
Proje 2 30 60
Ödevler 6 5 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Toplam İş Yükü 180