Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EEE310 | ||||||||
Ders İsmi: | Microcontrollers | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
CMPE152 - Computer Programming |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ŞİRİN KOÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin PIC mikrodenetleyicisini programlayabilmeleri ve laboratuvardaki PIC mikrodenetleyici deney kitini kullanarak işlevlerini uygulayabilmeleri için yeterli bilgi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyicilere Giriş, Numaralandırma ve kodlama sistemi, Mantık işlemleri, PIC mikrodenetleyici ile C programlamaya giriş, Kayıtlar, I / O Arayüzü (PIC mikrodenetleyici), Buton, anahtarlar, Bitişlemleri, Aritmetik İşlemler, Zaman Röleleri, Kesmeler, D / A Arayüzü, Mikrodenetleyiciler arasındaki iletişim, LCD Kontrolörleri, A / D Arayüzü, Darbe Genişlik Modülasyonu (PWM) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | - | - |
2) | - | - |
3) | - | - |
4) | - | - |
5) | - | - |
6) | - | - |
7) | - | - |
8) | - | - |
9) | - | - |
10) | - | - |
11) | - | - |
12) | - | - |
13) | - | - |
14) | - | - |
15) | - | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Dogan Ibrahim, Advanced PIC Microcontroller Projects in C: From USB to RTOS with the PIC 18F Series, ISBN-13: 978-0750686112. • Muhammad Ali Mazidi, Rolin McKinlay, Danny Causey, PIC Microcontroller and Embedded Systems: Using Assembly and C for PIC18, NJ: Pearson Education, 2008, ISBN: 0136009026. • Lucio Di Jasio, Tim Wilmshurst, Dogan Ibrahim, John Morton, Martin Bates, Jack Smith, D.W. Smith, and Chuck Hellebuyck, PIC Microcontrollers: Know It All, Newnes, 2008, ISBN-13: 978-0750686150. • Ted Van Sickle, Programming Microcontrollers in C, Newnes, 2nd ed., 2001, ISBN-13: 978-1878707574. • Tim Wilmshurst, Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers Principles and Applications, Newnes, 2006, ISBN-13: 978-0-7506-6755-5 • Milan Verle, PIC Microcontrollers, mikroElektronika, 2006, ISBN-13: 9788684417154. |
Diğer Kaynaklar: | • Programming 32-bit Microcontrollers in C: Exploring the PIC32, Lucio Di Jasio, Newnes, 2008 • PROGRAMMING AND CUSTOMIZING THE PIC® MICROCONTROLLER, MYKE PREDKO, Third Edition, McGraw-Hill Education TAB, 2008, DOI: 10.1036/0071472878 • PIC Microcontroller Projects in C: Basic to Advanced, Dogan Ibrahim, Newnes 2014 • Interfacing PIC Microcontrollers: Embedded Design by Interactive Simulation, Martin Bates, Newnes, 2014 • PIC Microcontrollers: An Introduction to Microelectronics, Third Edition, Martin Bates, Newnes, 2011 • Microcontrollers HIGH-PERFORMANCE SYSTEMS AND PROGRAMMING, Julio Sanchez and Maria P. Canton, CRC Press, 2014 • Programming 16-Bit PIC Microcontrollers in C: Learning to Fly the PIC24, Lucio Di Jasio, Newnes, 2007 • Programming 32-bit Microcontrollers in C: Exploring the PIC32, Lucio Di Jasio, Newnes, 2008 • MICROCONTROLLER THEORY AND APPLICATIONS WITH THE PIC18F, Second Edition, M. RAFIQUZZAMAN, John Wiley & Sons, Inc., 2018 • Fundamentals of Digital Logic and Microcontrollers, Sixth Edition, M. RAFIQUZZAMAN, John Wiley & Sons, Inc., 2014 • Programming 8-bit PIC Microcontrollers in C with Interactive Hardware Simulation, Martin P. Bates, Newnes, 2008 • Interfacing PIC Microcontrollers Embedded Design by Interactive Simulation, Martin Bates, Newnes, 2014 • Advanced PIC Microcontroller Projects in C: From USB to RTOS with the PIC18F Series, Dogan Ibrahim, Newnes, 2008, ISBN-13: 978-0-7506-8611-2 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | 4 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | 4 |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Ders | |
Laboratuvar |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 2 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 5 | 2 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 20 | 5 | 100 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 140 |