Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EEE471 | ||||||||
Ders İsmi: | Illumination and Indoor Wiring | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÖMER CİHAN KIVANÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Aydınlatma Problemlerini Belirleme, Formüle etme, Çözme Aydınlatma Sistemlerinin Uygulamalarma Aydınlatma Sistemlerinin Güç Hesaplamalarını Anlamameecektir |
Dersin İçeriği: | Aydınlatma sistemlerine giriş Spektrum, Işık Aydınlatma Yasaları Aydınlatma Tasarımı ve Uygulamaları İç Mekan Tesisat Uygulamaları Devreler ve Devre Elemanları, Gerilim düşümleri Bir Fazlı Sistemler Üç Fazlı Sistemler Güç Sistemi Hesaplamaları Reaktif Güç hesaplamaları ve Ekonomi Işıklandırma sistemleri tasarımları Aydınlatma Projesi Değerlendirmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Basit Aydınlatma Prensipleri, Örnekler, Temel Büyüklükler Konunun önemini vurgulamak | Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi |
2) | Işık Spektrumu, Işık Işık yoğunluğu Noktasal Kaynak Uzay Açı | Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi |
3) | Işık akısı Ortalama küresel ışık şiddeti Aydınlık Düzeyi | Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi |
4) | Aydınlatma Yasaları Temelleri | Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi |
5) | Aydınlatma Tasarımına Giriş ve Örnekler | Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi |
6) | Ortalama küresel ışık şiddeti Floresan lambalar için temel kurulum teknikleri | Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi |
7) | Yarıyıl Sınavı Uygulanması | Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi |
8) | İç Tesisat Temelleri | Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi |
9) | İç Tesisat Hesaplamaları | Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi |
10) | Reaktif Güç Hesapları | Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi |
11) | Aydınlatma Sistemi Tasarımı ve Güç Hesaplamaları | Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi |
12) | Çalışma yerlerinin seçimi Aydınlatma ekipmanı seçimi Aydınlatma ihtiyaçlarının hesaplanması Güç ihtiyaçlarının hesaplanması | Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi |
13) | Projeleri gözden geçirme Genel Çözümler Sembollerin listesi Proje şablonunu tanımlama | Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi |
14) | Aydınlatma tasarımında sanal aydınlatmanın önemi, genel olarak elektrik iç tesisatının kapsamı, elektrik iç tesisleri yönetmeliğinin incelenmesi | Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi |
15) | Yarıyıl Sonu Sınavı Uygulanması | Ders Notlarının Gözden Geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Principles of Illumination. By John E.Traister Bobbs-Merrill Co; (January 1974) |
Diğer Kaynaklar: | Aydınlatma Tekniği (Lighting Techniques), Prof.Dr. Muzaffer Özkaya, Prof.Dr. Turgut Tüfekçi, 2011 İstanbul, Birsen Yayınevi The Art of Illumination :Residential Lighting Design by Glenn M.Johnson, McGraw-Hill Professional; (October 30.1998) Applied Illumination Engineering (2nd Edition) by Jack L. Lindsey,Staff Lindsey |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 5 |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 150 |