Dersin Amacı: |
Belgeselciliğin temelinde tarihi olarak belge bırakma isteğinin yanı sıra, ele alınan konularda sosyal bir etki bırakmak amaçlanır. Bu nedenle isteğe bağlı olarak ya kişisel olarak ya da sivil toplum kuruluşları, insan ve çevre odaklı vakıflar, resmi ya da özel kuruluşlarla ortaklıklar yapılarak çeşitli projeler ve kalıcı işler üretilmektedir.
Bu ders boyunca öğrenciler konuya ilişkin teorik kavrayışları geliştirip, kişisel pratiklerini yetkinleştirmek amacıyla alanda pratik çalışmalar yapacaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Fotoğraf tarihi, fotoğraf sanatı, fotoğrafın temel öğeleri, fotoğraf makinasının parçaları, diyafram, enstantane, alan derinliği, ışık ve ışık ölçümü, Belgesel fotoğrafta kompozisyon, belgesel fotoğrafın tanımı, belgesel fotoğrafın tarihi, çekim teknikleri, foto-röportaj, belgesel fotoğrafta proje hazırlama, basın fotoğrafçılığı. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fotoğraf nedir? Fotoğrafçılığın tarihsel gelişim süreci. |
None |
2) |
Belgesel Fotoğrafçılığının Tarihsel Önemi ve Gelişimi. |
None |
3) |
Pozlama ve Kontrol Sistemleri: Diyafram ve enstantane. |
None |
4) |
Belgesel Fotoğrafçılık Türleri ve farklı yaklaşımlar. |
None |
5) |
Fotoğrafta renk, ışık ve ışık ölçümü. |
none |
6) |
Belgesel Fotoğrafçılığında kompozisyon. Doğru kompozisyon oluşturma teknikleri. |
none |
7) |
Vize Sınavı |
.. |
8) |
Fotoğraf ve Toplum. Dökümental proje oluşturma. |
none |
9) |
Belgesel Fotoğrafçılığında Kullanılan Temel Teknikler ve Ekipmanlar. |
none |
10) |
Belgesel Fotoğraflar ile Anlatım ve Fotoğraf Projesi Oluşturma. |
none |
11) |
Belgesel fotoğrafçılığı üzerine güncel fotoğraf okumaları. |
none |
12) |
Belgesel Fotoğrafçılığında Etik Değerler. |
none |
13) |
Teknik Gezi |
.. |
14) |
Final Sınavı. |
.. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi; çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık. |
|
13) |
Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi. |
|