Dersin Amacı: |
Günümüzde Editoryal fotoğrafçılık, yazılı basında haber fotoğrafçılığından dergi fotoğrafçılığına ve internet dünyasının uçsuz bucaksız evreni için görsel hikâyeler anlatmayı kapsar. Bu içeriğe sanat yönelimli fotoğraf kitapları dâhil olduğu gibi editoryal fotoğrafçılık ilginç bir şekilde (örneğin moda ve mimari fotoğrafçılık türleri başta olmak üzere) ticari ve sanayi fotoğrafçılığı ile çeşitli noktalarda kesişir. |
Dersin İçeriği: |
Fotoğraf tarihi, fotoğraf sanatı, fotoğrafın temel öğeleri, fotoğraf makinasının parçaları, diyafram, enstantane, alan derinliği, ışık ve ışık ölçümü, dijital fotoğrafçılık, yardımcı fotoğrafik aksesuarlar, fotoğrafta kompozisyon, Fotoğraf ve Toplum, Dökümental proje oluşturma, Aktüel ortamda uygulamalı açık hava fotoğrafçılığı, Portre, Doğa, Mekan fotoğrafçılığı, Haber fotoğrafçılığı üzerine güncel haber fotoğrafları okumaları; habere uygunluğu tartışmaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Temel fotoğrafçılık kavramlarını tanımlama, fotoğrafçılığın tarihi gelişimini özetleyebilme, kullanılacak ekipmanları doğru tespit edebilme, Doğru pozlama kavramını fotoğrafçılık teknikleriyle açıklayabilme.
|
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Fotoğraf makinasını kullanabilme, Işık ölçüm mekanizmasını, diyafram, örtücü ve netlik sistemini ayarlayabilme, tamamen manuel bir yaklaşımla çekim yapabilen özgün fotoğraf tekniklerini uygulayabilme.
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için fotoğrafçılık projeleri düzenleyebilme, Fotoğrafın haber ve diğer iletişim dalları ile ilişkiyi tanımlayabilme ve bu bağlamda toplumsal sorunlara çözümler geliştirebilme.
|
Öğrenme Yetkinliği |
1) Basılı fotoğrafları kuramsal ve teknik bilgisi ışığında değerlendirebilme, genel görüntü düzenleme kurallarını örnek fotoğraflar üzerinden tanımlayabilme.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Farklı fotoğraf düzeltme/işleme programlarını kullanabilme, fotoğrafçılık alanına dair verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Konuya, habere uygun fotoğrafları yorumlayabilme, seçebilme, tasarlayabilme becerisi kazanma, Kavramış olduğu temel kompozisyon kuralları ve teknik beceri ile sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fotoğraf nedir? Fotoğrafçılığın tarihsel gelişim süreci. |
None |
2) |
Fotoğraf makinalarının yapısı ve öğeleri. |
None |
3) |
Pozlama ve Kontrol Sistemleri: Diyafram ve enstantane. |
None |
4) |
Objektif ve türleri. Fiziki çalışma prensipleri. |
None |
5) |
Fotoğrafta renk, ışık ve ışık ölçümü. |
None |
6) |
Fotoğrafta kompozisyon. Doğru kompozisyon oluşturma teknikleri. |
None |
7) |
Vize Sınavı. |
.. |
8) |
Fotoğraf ve Toplum. Dökümental proje oluşturma. |
None |
9) |
Pozlama modları. |
None |
10) |
Haber fotoğrafçılığı üzerine güncel haber fotoğrafları okumaları. |
None |
11) |
Portre, Doğa, Mekan fotoğrafçılığı üzerine güncel fotoğraf okumaları. |
None |
12) |
Fotoğraf düzenleme programları. |
None |
13) |
Teknolojik gelişmeler ve dijital fotoğraf. |
None |
14) |
Final Sınavı |
.. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|