EGT102 Eğitim Psikolojisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Özel Eğitim ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Özel Eğitim Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT102
Ders İsmi: Eğitim Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; eğitim ve erken çocukluk dönemindeki gelişim bağlamında ortaya çıkan yeni yaklaşımların, eğitim modellerinin ve stratejilerinin incelenmesi aynı zamanda incelenen olguların ülkemiz kapsamında değerlendirilmesi, tartışılması şeklinde belirlenmiştir.
Eğitim ve psikoloji kavramlarının anlamı, kapsamı, işlevini açıklayabilecektir.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında; erken çocukluk döneminde bilişsel, ahlak ve kişilik gelişimine yönelik temel kavramların, bahsi geçen alanlara ilişkin gelişimi etkileyen faktörlerin ve gelişim alanları bağlamında öne sürülmüş temel kuramların incelenmesi ayrıca gelişim alanındaki yeni yaklaşımların ve alternatif eğitim modellerinin tartışılması planlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Eğitim ve psikoloji kavramlarının anlamı, kapsamı, işlevini açıklayabilecektir.
2) Gelişimin temellerini açıklayabilecektir.
3) Fiziksel gelişim özelliklerini gelişim dönemleri açısından tartışabilecektir.
4) Bilişsel gelişim özelliklerini gelişim dönemleri açısından tartışabilecektir
5) Kişilik gelişimini farklı kuramlar çerçevesinde analiz edebilecektir
6) Öğrenmeyi farklı kuramlar açısından tartışabilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Psikoloji ve alt dalları, Eğitim Psikolojisi
2) Gelişimle ilgili kavramlar, ilkeler ve gelişimi etkileyen faktörler
3) Fiziksel gelişim
4) Bilişsel gelişimle ilgili temel kavramlar. Piaget ve bilişsel gelişim kuramı
5) Dil ve ahlak gelişimi
6) Kişilik gelişimi ve kişilik gelişimini etkleyen faktörler. Kişilik gelişimini açıklayan kuramlar
7) Öğrenmenin temelleri ve klasik koşullanma kuramı
8) Ara Sınavı
9) Edimsel koşullanma kuramı ve sosyal öğrenme kuramı
10) Bilgi işleme kuramı
11) Yapılandırmacı kuram
12) Yapılandırmacı Kuram
13) Beyin temelli öğrenme kuramı
14) Güdülenme ve öğretim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Slavin Robert E. (2015). Eğitim Psikolojisi. 10. basımdan çeviri. Çev. Editörü: Prof.Dr. Galip Yüksel. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
İnanç, Banu Yazgan, Mehmet Bilgin ve Meral Kılıç Atıcı. (2010). Gelişim Psikolojisi. Altıncı baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Senemoğlu, Nuray. (2012). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. 21. baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Santrock, John W. (2016). Eğitim Psikolojisi. Çev. : Kollektif. Nonel Yayın Dağıtım.
Eğitim Psikolojisi-Gelişim ve Öğrenme
Authors: Betül aydın, Müge Akbağ, Semai Tuzcuoğlu, Leveny Yaycı, Meral Ağır
Publisher: Nobel Yayınları (2014)
ISBN: 978-605-133-669-5

Eğitim Psikolojisi
Authors: Ayşen bakioğlu (Ed.)
Publisher: Nobel Yayınları (2014)
ISBN: 978-605-133-816-3

Eğitim Psikolojisi: Kuram ve Uygulama
Authors: Robert E. Slavin, Pearson
Publisher: Nobel Yayıncılık (2015)
ISBN: 978-605-133-482-0

Eğitim Psikoloji
Authors: Ziya Selçuk
Publisher: Nobel Yayıncılık (2015)
ISBN: 978-605-133-247-5
Diğer Kaynaklar: Slavin Robert E. (2015). Eğitim Psikolojisi. 10. basımdan çeviri. Çev. Editörü: Prof.Dr. Galip Yüksel. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
İnanç, Banu Yazgan, Mehmet Bilgin ve Meral Kılıç Atıcı. (2010). Gelişim Psikolojisi. Altıncı baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Senemoğlu, Nuray. (2012). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. 21. baskı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Santrock, John W. (2016). Eğitim Psikolojisi. Çev. : Kollektif. Nonel Yayın Dağıtım.
Eğitim Psikolojisi-Gelişim ve Öğrenme
Authors: Betül aydın, Müge Akbağ, Semai Tuzcuoğlu, Leveny Yaycı, Meral Ağır
Publisher: Nobel Yayınları (2014)
ISBN: 978-605-133-669-5

Eğitim Psikolojisi
Authors: Ayşen bakioğlu (Ed.)
Publisher: Nobel Yayınları (2014)
ISBN: 978-605-133-816-3

Eğitim Psikolojisi: Kuram ve Uygulama
Authors: Robert E. Slavin, Pearson
Publisher: Nobel Yayıncılık (2015)
ISBN: 978-605-133-482-0

Eğitim Psikoloji
Authors: Ziya Selçuk
Publisher: Nobel Yayıncılık (2015)
ISBN: 978-605-133-247-5

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma.
2) Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3) Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar.
4) Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
5) Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
6) Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir.
7) Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
8) Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
9) Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular.
10) Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular.
11) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
12) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
13) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
16) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
17) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
18) Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
19) Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir.
20) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. 5
2) Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 1
3) Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. 1
4) Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. 1
5) Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. 1
6) Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. 5
7) Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. 1
8) Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
9) Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. 5
10) Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. 5
11) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
12) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 1
13) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 1
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1
15) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 1
16) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 1
17) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 5
18) Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. 1
19) Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir.
20) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 6 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 76