EGT-521 Eğitim ve Öğretim Liderliğiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT-521
Ders İsmi: Eğitim ve Öğretim Liderliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ALİ İLKER GÜMÜŞELİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; liderlik vasıflarının teorik bilgi altyapısı, liderlik çeşitleri, eğitim ve öğretim yönetimi ve öğretim liderliğini sınırlayan ve geliştiren faktörler hakkında teorik altyapıyı oluşturmaktır.
Dersin İçeriği: -Liderlik ve Yöneticilik

· Çağdaş Liderlik Yaklaşımları

· Dönüşümçü Liderlik

· Kültürel Liderlik, Vizyoner Liderlik

· Karizmatik Liderlik , Öğretim Liderliği

· Öğretim Liderliğinin Görev Alanları: Okulun Misyonunu Belirleme

· Eğitim Programı ve Öğretimi Yönetme

· Olumlu Öğrenme İklimi Yaratma: Eğitim Zamanını Koruma, Ulaşılabilir Olma

· Öğretmenleri İşe Özendirme

· Mesleki Gelişimi Sağlama

· Akademik Standartlar Geliştirme ve Uygulama

· Öğrencileri Öğrenmeye Özendirme

· Öğretim Liderliğini Engelleyen Faktörler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Liderlik türlerini ve özelliklerini açıklayabilir.
2) Öğretim liderliğinin alanı ve işlevselliğini arttırma konusunda fikir yürütebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğretmenleri işe özendirme hakkında akademik çalışmalar yapabilir.
2) Öğrencileri öğrenmeye özendirmek için akademik araştırmalar yapabilir, çalışmalar yürütebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Akademik standartlarda liderlik özelliklerini yorumlayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Liderlik ve Yöneticilik Ders kitabı ve makaleler
2) Çağdaş Liderlik Yaklaşımlar Ders kitabı ve makaleler
3) Dönüşümçü Liderlik Ders kitabı ve makaleler
4) Kültürel Liderlik, Vizyoner Liderlik Ders kitabı ve makaleler
5) Karizmatik Liderlik , Öğretim Liderliği Ders kitabı ve makaleler
6) Öğretim Liderliğinin Görev Alanları: Okulun Misyonunu Belirleme Ders kitabı ve makaleler
7) Eğitim Programı ve Öğretimi Yönetme Ders kitabı ve makaleler
8) Ara Sınav Ders kitabı ve makaleler
9) Olumlu Öğrenme İklimi Yaratma: Eğitim Zamanını Koruma, Ulaşılabilir Olma Ders kitabı ve makaleler
9) Olumlu Öğrenme İklimi Yaratma: Eğitim Zamanını Koruma, Ulaşılabilir Olma Ders kitabı ve makaleler
10) Öğretmenleri İşe Özendirme Ders kitabı ve makaleler
11) Mesleki Gelişimi Sağlama Ders kitabı ve makaleler
12) Akademik Standartlar Geliştirme ve Uygulama Ders kitabı ve makaleler
13) Öğrencileri Öğrenmeye Özendirme Ders kitabı ve makaleler
14) Öğretim Liderliğini Engelleyen Faktörler Ders kitabı ve makaleler
15) Final Ders kitabı ve makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili makaleler
Diğer Kaynaklar: Eğitim Yönetiminde Öğretim ve Liderlik - Murat Korkmaz

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 45 675
Sunum / Seminer 1 3 3
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 684