Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Planlama ile ilgili temel kavramlar: Eğitim, sistem, kalkınma, planlama, gelişme, büyüme, istihdam |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
2) |
Eğitim planlamasının gerekliliği ve temel özellikleri |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
3) |
Eğitim planlaması yaklaşımları: 1. İnsan Gücü Yaklaşımı, 2. Toplumsal İstem Yaklaşımı |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
4) |
Eğitim planlaması yaklaşımları: 3. Verim Oranı Yaklaşımı, 4. Çağdaş Yaklaşım (esnek model) |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
5) |
Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde eğitim planlaması |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
6) |
Beş yıllık kalkınma planları |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Stratejik planlama |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
9) |
Eğitim planlaması örgütleri ve işleyişi |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
10) |
Türkiye eğitim sisteminin planlama sorunları ve çözüm önerileri |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
11) |
Eğitim ekonomisi kuramları |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
|
12) |
Eğitimin ekonomik temelleri |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık.
|
13) |
Eğitimde istihdam ve sorunlar |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
14) |
Eğitimin finansmanı (Maliyet ve harcamalar) |
Aydın, M. (2003). Eğitim Yönetimi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları
Hesapçıoğlu, M. (2005) İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara:
Adem, M. (1997) Eğitim Planlaması. Ankara: Şafak Matbaacılık. |
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYD alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek. |
|
2) |
EYD ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek. |
4 |
3) |
EYD'ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek. |
|
4) |
EYD alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirmek |
3 |
5) |
EYTEPE'ye ilişkin sorunları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek farklı ve uygun araştırma yöntemlerini (nitel, nicel, karma) kullanarak araştırma yürütebilmek ve bu çerçevede eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek. |
|
6) |
EYD alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
|
7) |
EYD alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek. |
4 |
8) |
Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. |
|
9) |
İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilmek. |
|
10) |
Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilmek. |
4 |
11) |
Eğitim örgütlerinde insan kaynaklarının örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilmesini ve onlara eğitim kurumlarının vizyonuna ulaştırabilecek liderlik becerilerini kazanmak |
|
12) |
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. |
|
13) |
Okul-çevre ilişkileri çerçevesinde, okullarda değişimi yaratan içsel ve dışsal güçlerin doğasını analiz ederek, okullarda değişim yönetimine ilişkin tasarlanan strateji ve süreçleri uygulayabilmek |
|