Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eğitim yöneticilerinin seçilmesi, yetiştirilmesi ve atanması |
|
1) |
1-Yönetimle ilgili temel kavramlar |
Aydın , M. “Eğitim Yönetimi”. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
Bursalıoğlu Z. “Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama” Pegem Yayınları |
2) |
Eğitim yönetimi ile ilgili temel kavramlar |
|
3) |
Eğitim yönetiminin alanları ve boyutları |
|
4) |
Yönetim kuramları ve anlayışları |
|
5) |
Yönetim süreçleri |
|
6) |
Eğitim yönetiminde liderlik |
|
7) |
Eğitim yönetiminde motivasyon |
|
8) |
Ara Sınav 1 |
|
9) |
Eğitim yönetiminde iletişim |
|
10) |
Değişme ve eğitim yönetimi |
|
11) |
Eğitim yöneticisinin yeterlilikleri |
|
12) |
Eğitim yönetiminin kuramsal sorunları |
|
13) |
Eğitim yöneticilerinin seçilmesi, yetiştirilmesi ve atanması |
|
14) |
Dünyada eğitim yönetimi uygulamaları |
|
15) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Aydın, M. (1994). Eğitim yönetimi (4. Baskı). Ankara: Hatiboğlu Yayınevi. • Balcı, A. (2008). Türkiye’de eğitim yönetiminin bilimleşme düzeyi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 54,181-209. • Başaran, İ. E. ve Çınkır, Ş. (2014). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Ekinoks Yayınevi. • Birdal, İ. ve Aydemir, N. (1992). Yönetim teorileri. İstanbul: Sistem Yayıncılık. • Bursalıoğlu, Z. (1994). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. (9. baskı), Ankara: Pegem A Yayıncılık. • Bursalıoğlu, Z. (2003). Eğitim yönetiminde kuram ve uygulama (7. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları. • |
Diğer Kaynaklar: |
• Elma, C. (2002). Örgütlerde entelektüel sermayeyi geliştirme. Verimlilik Dergisi. 1, 7-19. • Elma, C. ve K. Demir (Eds.) (2004). Öğrenen Örgütlerin Dinamikleri. Ankara: Sandal Yayıncılık. • Elma, C. ve K. Demir (Ed). (2014). Yönetimde çağdaş yaklaşımlar: Uygulamalar ve sorunlar(4. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYD alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek. |
4 |
2) |
EYD ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek. |
4 |
3) |
EYD'ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek. |
|
4) |
EYD alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirmek |
4 |
5) |
EYTEPE'ye ilişkin sorunları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek farklı ve uygun araştırma yöntemlerini (nitel, nicel, karma) kullanarak araştırma yürütebilmek ve bu çerçevede eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek. |
|
6) |
EYD alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
|
7) |
EYD alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek. |
|
8) |
Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. |
|
9) |
İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilmek. |
|
10) |
Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
11) |
Eğitim örgütlerinde insan kaynaklarının örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilmesini ve onlara eğitim kurumlarının vizyonuna ulaştırabilecek liderlik becerilerini kazanmak |
|
12) |
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. |
|
13) |
Okul-çevre ilişkileri çerçevesinde, okullarda değişimi yaratan içsel ve dışsal güçlerin doğasını analiz ederek, okullarda değişim yönetimine ilişkin tasarlanan strateji ve süreçleri uygulayabilmek |
|