Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çatışma ve Çatışma Yönetimi Kavramlarının Açıklanması |
İlgili kaynaklar |
2) |
Çatışma Konusundaki Yaklaşımlar |
İlgili kaynaklar |
3) |
Çatışma Konusundaki Yaklaşımlar |
İlgili kaynaklar |
4) |
Çatışma Miktarı ile Örgütsel Performans Arasındaki İlişki |
İlgili kaynaklar |
5) |
Ara sınav |
İlgili kaynaklar |
6) |
Çatışmaların Bireysel ve örgütsel etkileri, Çatışmaya Etki Eden Temel Faktörler |
İlgili kaynaklar |
7) |
Kültür ve Kişilik |
İlgili kaynaklar |
8) |
Ara sınav |
İlgili kaynaklar |
9) |
Eğitim Örgütlerinde Bireysel Çatışmalar ve Yönetimi |
İlgili kaynaklar |
10) |
Eğitim Örgütlerinde Grup İçi Çatışmalar ve Yönetimi |
İlgili kaynaklar |
11) |
Eğitim Örgütlerinde Gruplar Arası Çatışmalar ve Yönetimi |
İlgili kaynaklar |
12) |
Eğitim Örgütlerinde Bireyler Arası Çatışmalar ve Yönetimi; Çatışma Yönetiminde Müzakere Teknikleri ve Uygulaması |
İlgili kaynaklar |
13) |
Çatışma Yönetiminde Arabuluculuk ve Uygulaması |
İlgili kaynaklar |
14) |
Final |
İlgili kaynaklar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Karip E. Çatışma Yönetimi. PegemA Yayıncılık
İbrahim Ethem BAŞARAN, (1998), Yönetimde İnsan İlişkileri, Ankara.
Cevat ELMA, (2000), Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar, Anı Yayınevi, Ankara.
Ömer PEKER, (1995), Yönetimi Geliştirmenin Sürekliliği, TODAİE Yayınları, Ankara.
M.Şerif ŞİMŞEK, (1998), Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, Nobel Yayınevi, Ankara
Ali Deniz AKKİRMAN, (1998), Etkin Çatışma Yönetimi ve Müdahale Stratejileri, D.E.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi.
Erol EREN, (1996), Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayınevi, İstanbul.
Daniel KATZ, ve Robert L. KAHN, (1977), Örgütlerin Toplumsal Psikolojisi, Çev: Halil Can ve Yavuz Bayar, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: |
Karip E. Çatışma Yönetimi. PegemA Yayıncılık
İbrahim Ethem BAŞARAN, (1998), Yönetimde İnsan İlişkileri, Ankara.
Cevat ELMA, (2000), Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar, Anı Yayınevi, Ankara.
Ömer PEKER, (1995), Yönetimi Geliştirmenin Sürekliliği, TODAİE Yayınları, Ankara.
M.Şerif ŞİMŞEK, (1998), Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, Nobel Yayınevi, Ankara
Ali Deniz AKKİRMAN, (1998), Etkin Çatışma Yönetimi ve Müdahale Stratejileri, D.E.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi.
Erol EREN, (1996), Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayınevi, İstanbul.
Daniel KATZ, ve Robert L. KAHN, (1977), Örgütlerin Toplumsal Psikolojisi, Çev: Halil Can ve Yavuz Bayar, Ankara. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYD alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek. |
|
2) |
EYD ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek. |
|
3) |
EYD'ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek. |
|
4) |
EYD alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirmek |
|
5) |
EYTEPE'ye ilişkin sorunları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek farklı ve uygun araştırma yöntemlerini (nitel, nicel, karma) kullanarak araştırma yürütebilmek ve bu çerçevede eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek. |
|
6) |
EYD alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
|
7) |
EYD alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek. |
|
8) |
Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. |
|
9) |
İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilmek. |
4 |
10) |
Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilmek. |
4 |
11) |
Eğitim örgütlerinde insan kaynaklarının örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilmesini ve onlara eğitim kurumlarının vizyonuna ulaştırabilecek liderlik becerilerini kazanmak |
|
12) |
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. |
3 |
13) |
Okul-çevre ilişkileri çerçevesinde, okullarda değişimi yaratan içsel ve dışsal güçlerin doğasını analiz ederek, okullarda değişim yönetimine ilişkin tasarlanan strateji ve süreçleri uygulayabilmek |
|