EGT-557 Eğitim Hukuku ve Mevzuatıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT-557
Ders İsmi: Eğitim Hukuku ve Mevzuatı
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Eğitim örgütlerinde, eğitim hukukunu ilgilendiren durumlarda izlenilmesi gereken yol ve yöntemleri bilir.
Dersin İçeriği: Hukuk devleti; Yönetsel yargı kuruluşları; Yönetimimizi etkileyen temel ilkeler; Yönetsel hukukun ve hukukunun kaynakları; Kamu personeli; Soruşturmayla ilgili genel açıklamar; Soruşturma ve İnceleme konuları, Soruşturmalarda görevlendirme; Soruşturma konularında izlenecek yollar; Adli soruşturma ve yürütülmesi; Fezleke hazırlama; İdari soruşturma ve yürütülmesi; Soruşturma raporu yazma; İnceleme ve inceleme raporu yazma; Ön Rapor.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Soruşturmayla ilgili genel açıklamaları analiz eder.
2) Soruşturma konularında izlenecek yolları bilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Hukuk devletinin ne olduğunu ve Yönetsel yargı Kuruluşlarının neler olduğunu anlar
2) Yönetimimizi etkileyen temel ilkeleri açıklar.
3) Fezleke hazırlamayı; İdari soruşturmanın nasıl olduğunu ve yürütüldüğünü açıklar.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Soruşturma ve İncelemeyi değerlendirir.
2) Soruşturma raporu yazar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hukuk devleti Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1.
2) Yönetsel yargı kuruluşları Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1.
3) Yönetimimizi etkileyen temel ilkeler Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1.
4) Yönetsel hukukun ve hukukunun kaynakları Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1.
5) Kamu personeli Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1.
6) Soruşturmayla ilgili genel açıklamalar Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1.
7) Ara sınav
8) Ara sınav
9) Soruşturma ve İnceleme konuları Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1.
10) Soruşturma konularında izlenecek yollar Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1.
11) Soruşturma konularında izlenecek yollar Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1.
12) Adli soruşturma ve yürütülmesi Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1.
13) Fezleke hazırlama; İdari soruşturma ve yürütülmesi Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1.
14) Soruşturma raporu yazma Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1.
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1.
Diğer Kaynaklar: Mahmut Adem. Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. c.22.s.1.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

6

3

5

4

7

Program Kazanımları
1) Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYD alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek.
2) EYD ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek.
3) EYD'ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.
4) EYD alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirmek
5) EYTEPE'ye ilişkin sorunları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek farklı ve uygun araştırma yöntemlerini (nitel, nicel, karma) kullanarak araştırma yürütebilmek ve bu çerçevede eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek.
6) EYD alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek
7) EYD alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek.
8) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek.
9) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilmek.
10) Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
11) Eğitim örgütlerinde insan kaynaklarının örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilmesini ve onlara eğitim kurumlarının vizyonuna ulaştırabilecek liderlik becerilerini kazanmak
12) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek.
13) Okul-çevre ilişkileri çerçevesinde, okullarda değişimi yaratan içsel ve dışsal güçlerin doğasını analiz ederek, okullarda değişim yönetimine ilişkin tasarlanan strateji ve süreçleri uygulayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYD alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek.
2) EYD ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek. 4
3) EYD'ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.
4) EYD alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirmek
5) EYTEPE'ye ilişkin sorunları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek farklı ve uygun araştırma yöntemlerini (nitel, nicel, karma) kullanarak araştırma yürütebilmek ve bu çerçevede eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek.
6) EYD alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek
7) EYD alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek.
8) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek.
9) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilmek.
10) Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
11) Eğitim örgütlerinde insan kaynaklarının örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilmesini ve onlara eğitim kurumlarının vizyonuna ulaştırabilecek liderlik becerilerini kazanmak
12) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek.
13) Okul-çevre ilişkileri çerçevesinde, okullarda değişimi yaratan içsel ve dışsal güçlerin doğasını analiz ederek, okullarda değişim yönetimine ilişkin tasarlanan strateji ve süreçleri uygulayabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 5 80
Sunum / Seminer 15 4 60
Ara Sınavlar 1 19 19
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 225