Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Derse Genel Bakış
o Müfredat İncelemesi
o Tanıtımlar
o Kısa Anlatım
o Tartışma: Neden Avrupa'yı İnceliyoruz? |
Yok |
2) |
AB'nin Kökenleri ve Tarihi Bölüm 1
* Birleşik Avrupa
o Avrupa'nın dönüşümü |
Ana materyalden ilgili kısım
|
3) |
AB'nin Kökenleri ve Tarihi Bölüm 2
o Avrupa ve Avrupa entegrasyonunun haritalanması |
Ana materyalden ilgili kısım
|
4) |
AB Kurumları ve Karar Verme Bölüm 1
o AB Konseyi
o Avrupa Komisyonu |
Ana materyalden ilgili kısım
|
5) |
AB Kurumları ve Karar Verme Bölüm 2
o Avrupa Parlamentosu
o Avrupa Adalet Divanı
|
Ana materyalden ilgili kısım
|
6) |
Avrupa siyasi parti sistemleri Bölüm 1
o Avrupa Demokrasi Modelleri
o Avrupa Partileri ve Parti Sistemleri
|
Ana materyalden ilgili kısım
|
7) |
Avrupa siyasi parti sistemleri Bölüm 2
o Son Seçimlerden Örnek Olay İncelemesi
o Radikal Sağın Yükselişi
|
Ana materyalden ilgili kısım
|
8) |
Arasınav |
Yok |
9) |
Avrupa ve bölgesel entegrasyon teorileri
o Avrupa Entegrasyonu
o Avrupa Bütünleşmesi Teorileri
o Avrupa Birliği'nin genişlemesi |
Ana materyalden ilgili kısım
|
10) |
Avrupa politik ekonomisi
o Avrupa Ekonomik Topluluğu
Avrupa Para Birliği ve Avronun Doğuşu |
Ana materyalden ilgili kısım
|
11) |
Avrupa'da refah politikası
o Altın Çağ ve refah devletinin genişlemesi
o Çağdaş Avrupa'da Sağlık ve Refah
o Avrupa'da Yeniden Dağıtım ve Büyüme
o Küreselleşme ve Avrupa Sosyal Modeli
|
Ana materyalden ilgili kısım
|
12) |
Güvenlik ve Savunma Politikası / AB ve ABD
o Ortak CFSP / EDSP Politikasına Doğru
o Değişen Uluslararası Sistem
*Transatlantik İlişki
o Dış Politikadaki Farklılıkları Açıklamak |
Ana materyalden ilgili kısım
|
13) |
Demokrasi ve Avrupa Birliği'ne Katılım
o Avrupa Politikalarına Katılım
o AB'de Demokrasi Açığı?
|
Ana materyalden ilgili kısım
|
14) |
Avrupa kimliği ve vatandaşlığı
o Avrupa kimliği - yapım aşamasında bir kavram mı?
o Göç ve Demografi |
Ana materyalden ilgili kısım
|
15) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
|
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
|
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
|
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
|
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
|
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
|
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|