IRL472 Politics and Literatureİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası İlişkiler (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IRL472
Ders İsmi: Politics and Literature
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GÖKÇE BALABAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders siyaseti muhtemelen en popüler sanat dallarından biri olan edebiyat üzerinden incelemeyi amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere siyasetteki temel meseleleri, konseptleri ve ideolojileri anlatır ve bunların kitaplarda ne şekilde yansıtıldığını, temsil edildiğini ve/veya eleştirildiğini göstermeye çalışır. Dönem boyunca üzerinden geçilecek konular şunlardır: otoriter rejimler, totaliteryanizm, ırkçılık, komünizm, anarşi, kapitalizm ve militarism.
Dersin İçeriği: Siyaset ve Edebiyat Arasındaki İlişki; Edebiyatta Siyaset; Eleştirel İçerik Analizi; Edebiyat ve Otoriteryanizm; Edebiyat ve Totaliteryanizm; Edebiyat ve Anarşizm; Edebiyat ve Kapitalizm; Edebiyat ve Militarizm; Edebiyat ve Irkçılık.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Edebiyatla politika arasındaki ilişkiyi algılar.
2) Kitapların mevcut ideolojileri nasıl yeniden ürettiğini veya eleştirdiğini anlar
3) Edebiyat üzerinden siyasi fikirlerini geliştirir
4) Kitapları eleştirel bir gözle okuma kavramını öğrenir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • İzlencenin gözden geçirilmesi Yok
2) • Kültürle siyaset arasındaki bağı ortaya koymak • Kİtapların siyasi analizinin nasıl yapılacağını göstermek. Yok
3) • Otoriterleşmeyi anlatmak • 2o. yydaki otoriter rejimler hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak Hayvan Çiftliği, George Orwell
4) • Önceki haftanın tartışması ışığında Hayvan Çiftliği’ni tartışmak Hayvan Çiftliği, George Orwell
5) - Totaliterizm ve 20.yydaki totaliter rejimleri anlatmak 1984, George Orwell
6) • Önceki haftanın tartışmaıs ışığında 1984’ü tartışmak 1984, George Orwell
7) • Anarşi ve teorik altyapısı hakkında fikir sahibi olmak Mülksüzler, Ursula K. Le Guin
8) • Kapitalizmin anlatılması ve kapitalizmin anarşi ve komünizmden farklılıklarının ortaya konması Mülksüzler, Ursula K. Le Guin
9) Önceki haftanın ışığında Mülksüzler'i tartışmak Anarşi ve kapitalizme karşılaştırmalı perspektiften bakmak Mülksüzler, Ursula K. Le Guin
10) • Mİlitarizmin anlatılması * Mİlitarizm toplumda nasıl etkin olur? Bireyler üzerindeki etkisi nedir? Savaşla bağı nedir? Dünyada militarist rejimlerden örnekler Taşıdıkları Şeyler kitabı, Tim O’ Brien
11) • Taşıdıkları Şeyler kitabı üzerinden militarism tartışması Taşıdıkları Şeyler kitabı, Tim O’ Brien
12) • Irkçılığın anlatılması • Irkçılık nedir? Amerika’da 1950’ler ve 1960’lardaki ırkçılık? Irkçılık bugün dünyada nasıl etkin oluyor? Bülbülü Öldürmek, Harper Lee
13) • Kitap ışığında ırkçılığın tartışılması Bülbülü Öldürmek, Harper Lee
14) • Dönemin özeti Yok
15) • Öğrencileri final sınavıyla değerlendirmek • Final Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin kaynakçası yoktur. Fakat öğrenciler dönem boyunca edebi eserler okuyacaktır. Eserlerin listesi::

Orwell, George. 2008. 1984. Can Yayınları.
Orwell, George. 2019. Hayvan Çiftliği. Can Yayınları.
Le Guin, Ursula. 1999. Mülksüzler. İthaki Yayınları
O’Brien, Tim. 2016. Taşıdıkları Şeyler. Siren Yayınları
Lee, Harper. 2019. Bülbülü Öldürmek. Sel Yayınları


There is no textbook in this course. However, students are expected to read literature books during the semester. Here is the list of the books:

Orwell, George. 2008. Nineteen Eighty Four. Penguin Books.
Orwell, George. 2008. Animal Farm. Penguin Books.
Le Guin, Ursula. 1999. The Dispossessed. Orion Books
O’Brien, Tim. 1990. The Things They Carried. Houghton Mifflin Harcourt
Lee, Harper. 1960. To Kill a Mockingbird. J. B. Lippincott & Co.
Diğer Kaynaklar: Yok-None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar.
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar.
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar.
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar.
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar.
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar.
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar.
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar.
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar.
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar.
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar.
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar.
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 50
Sunum 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 45
Sunum / Seminer 14 42
Final 14 42
Toplam İş Yükü 174