Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi tanır • Beklentileri tanır • Ders akışını tartışır • Dersin gerekliliklerini tanır • Derz izlencesi inceler • Haftalık konuları inceler • Haftalık beklentileri tanır • Dersten beklentileri inceler • Okuma konularını tanır |
Yok |
2) |
Birinci dünya savaşının sosyal sebeplerini inceler • Birinci dünya savaşının ekonomik sebeplerini inceler • Birinci dünya savaşının siyasi sebeplerini inceler • Birinci dünya savaşı sırasında yaşanan gelişmeleri tartışır • Birinci dünya savaşının sonuçlarını tartışır • Birinci dünya savaşının köklü ve görünür sebeplerini inceler • Birinci dünya savaşının sosyal, siyasi ve ekonomik nedenlerini inceler • Birinci dünya savaşı sırasında yaşanan gelişmeleri inceler • Birinci dünya savaşının Avrupa’nın sosyal, siyasi ve ekonomik yapısını nasıl değiştirdiğini tartışır |
Sander (2015a) s.233-289 ve s.343-393 okunması |
3) |
Ekim Devrimi ve IDS üzerine olan etkileri |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması |
4) |
• Birinci dünya savaşının ekonomik sonuçlarını inceler • Birinci dünya savaşının nüfusa olan etkisini tartışır • Birinci dünya savaşının sosyal hayata olan etkisini tartışır • Birinci dünya savaşının ekonomik hayata olan etkisini tartışır • Büyük Buhran’ı tanır • Büyük Buhran’ın siyasal hayat üzerindeki etkisini tartışır |
Sander (2015a) s. 393-406 okunması |
5) |
IDS sonrasında yapılan antlaşmalar ve Milletler Cemiyeti; 1919-29 arasındaki Geçici Barış Dönemi |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
|
6) |
• Avrupa’da faşizmin yükselişini inceler • Avrupa’da Nazizmin yükselişini inceler • Birinci dünya savaşı ile faşizmin yükselişi arasındaki ilişkiyi tartışır • İkinci dünya savaşına yol açan gelişmeleri tartışır • Birinci dünya savaşı sonrasında Avrupa’daki ekonomik ve sosyal durumu hatırlar • Ekonomik ve sosyal koşulların siyasal atmosfere olan etkisini tartışır • Faşizmin yükselişini inceler • Nazizmin yükselişini inceler • Yatıştırma politikasını tartışır |
Sander (2015b) s.13-68 okunması |
7) |
• İkinci dünya savaşının görünen sebeplerini inceler • İkinci dünya savaşının köklü sebeplerini inceler • İkinci dünya savaşı süresince yaşanan gelişmeleri tartışır • İkinci dünya savaşının yarattığı temel dinamikleri tartışır • Faşizmin ve Nazizmin yükselişini hatırlar • Yatıştırma politikasını hatırlar • Savaş öncesi devletlerin önceliklerini tartışır • Savaşın kısa dönemde ortaya çıkan sonuçlarını tartışır • Savaşın uzun vadeli sonuçlarını tartışır |
Sander (2015b) s.111-199 okunması |
8) |
• Vize ile bilgilerini hatırlar |
Yok |
9) |
• Soğuk savaş döneminin temel dinamiklerini inceler • Siyasal koşulların ekonomik ve sosyal hayata olan etkilerini tartışır • Soğuk savaşın sonunu getiren gelişmeleri tartışır • İkinci dünya savaşının sonuçlarını hatırlar • Neden bu döneme “Soğuk Savaş” dendiğini tartışır • Bu dönemdeki güç dinamiklerini inceler • Nükleer silahların dünya siyasetine olan etkisini tartışır • Karşılıklı mutlak yıkım kavramını tanır • Soğuk savaşın sonunu getiren gelişmeleri inceler • |
Sander (2015b) s. 201-293, 294-334, 445-511 okunması |
10) |
IIDS sonrası Asya'daki gelişmeler |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
|
11) |
1950-1980 arası Ortadoğu'daki gelişmeler |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
|
12) |
1980-1990 arası Ortadoğu'daki gelişmeler |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
|
13) |
Asya'daki gelişmeler ve Afgan savaşı |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
|
14) |
Doğu Bloku'nun çöküşü ve Yeni Dünya Düzeni'nin Kurulması |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması
|
15) |
• Final sınavı ile bilgilerini hatırlar |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
4 |
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
4 |
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
4 |
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
3 |
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
4 |
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
4 |
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
3 |
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
4 |
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
3 |