Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersi tanır
• Beklentileri tanır
• Ders akışını tartışır
• Dersin gerekliliklerini tanır
• Derz izlencesi inceler
• Haftalık konuları inceler
• Haftalık beklentileri tanır
• Dersten beklentileri inceler
• Okuma konularını tanır
|
|
2) |
• Rönesansın siyasi kökenlerini tartışır
• Rönesansın sosyal kökenlerini tartışır
• Şehir devletlerinin Rönesans üzerindeki etkisini tartışır
• Reformasyonun kökenlerini tartışır
• Rönesans ve Reformasyon arasındaki etkileşimi inceler
• Ortaçağ Avrupasının siyasal atmosferini tartışır
• Rönesansın felsefi temellerini tanır
• Rönesansın sonuçlarını inceler
• Reformasyonun felsefi temellerini tanır
• Reformasyonun sonuçlarını inceler |
Sander (2015a) s. 70-88 okunması |
3) |
• Rönesansın siyasi kökenlerini tartışır
• Modern Avrupanın doğusunu tartışır
• Modern devletin doğuşunu mümkün kılan koşulları tanır
• Vestfalya Barışı’nın önemini tartışır
• Modern devletin doğuşunun dünya siyasetindeki güç dinamiklerini nasıl değiştirdiğini tartışır
• Avrupadaki güç dinamiklerini hatırlar
• Modern devletin doğuşunu mümkün kılan koşulları inceler
• Modern devlet olmanın koşullarını tanır
• Modern devletin doğuşunun siyaseti ve güç dengelerini nasıl |
Sander (2015a) s. 88-96 okunması |
4) |
• Aydınlanma çağının temellerini tartışır
• Aydınlanma çağının Avrupa tarihi açısından önemini tartışır
• Aydınlanma çağının felsefe üzerindeki etkisini tartışır
• Aydınlanma çağının siyaset üzerindeki etkisini tartışır
• Aydınlanma çağının sosyal hayat üzerindeki etkisini tartışır
• Aydınlanma çağının anlamını açıklar
• Aydınlanma çağının felsefi temellerini inceler
• Rönesans ve aydınlanma çağı arasındaki ilişkiyi tartışır
• Aydınlanma çağının neden Avrupa’da olduğunu tartışır
• Aydınlanma çağının dünya siyasetine olan etkisini tanır |
Sander (2015a) s.96-149 okunması |
5) |
• Amerikan devriminin temellerini tartışır
• Fransız devriminin temellerini tartışır
• Devrimler çağının dünya siyasetini nasıl etkilediğini tartışır
• Fransız devriminin Avrupa’daki diğer devrimler üzerindeki etkisini tartışır
• Devrimler çağını tanımlar
• Amerikan devrimini mümkün kılan koşulları tartışır
• Amerikan devrimi ve Fransız devrimi arasındaki bağlantıyı tartışır
• Fransız devrimini mümkün kılan koşulları tartışır
• Devrimler çağının dünya siyaseti üzerindeki etkilerini tartışır
|
Sander (2015a) s.149-175 okunması |
6) |
• Fransız devrimi sonrası Avrupa’da olan gelişmeleri tartışır
• Napolyon’un yükselişini tartışır
• Napolyon’un Avrupa siyasetine olan etkisini tartışır
• Endüstri devrimini tartışır
• Fransız devrimi sonrası siyasi gelişmeleri tanır
• Napolyon’un yükselişini mümkün kılan koşulları tartışır
• Avrupa devletlerin Napolyon’u dengelemek için geliştirdikleri politikaları tartışır
• Denge politikasını tanımlar
• Endüstri devrimini mümkün kılan koşulları inceler
• Endüstri devriminin Avrupa’nın siyasal ve sosyal yapısını nasıl değiştirdiğini inceler
|
Sander (2015a) s.175-183 okunması |
7) |
• Sömürgeciliğin yükselişini tartışır
• Emperyalizmin yükselişini tartışır
• Sömürgeciliği mümkün kılan teknolojik gelişmeleri tartışır
• Sömürgeciliği mümkün kılan siyasi gelişmeleri tartışır
• Sömürgecilik ve emperyalizm arasındaki farkları tartışır
• Sömürgecilik öncesi Avrupa’daki siyasal ve sosyal koşulları hatırlar
• Sömürgeciliği mümkün kılan teknolojik gelişmeleri tartışır
• Sömürgeciliği mümkün kılan sosyal ve ekonomik gelişmeleri tartışır
• Emperyalizmin yükselişini tartışır
• Sömürgecilik ve emperalizm arasındaki farkları tartışır
|
Sander (2015a) s.208-217 okunması |
8) |
• Vize ile bilgilerini hatırlar
• Teknolojik gelişmelerin siyasi gelişmeler üzerindeki etkisini örnekler
• Toplumsal dinamiklerin siyasi gelişmeler üzerindeki etkisini örnekler
• Siyasi gelişmelerin sosyal yapıyı nasıl şekillendirdiğini tartışır
• Düşünce yapısındaki değişmelerin siyaseti nasıl şekillendirdiğini tartışır
• Ortaçağ Avrupasını teknolojik gelişmelerin nasıl etkilediğini tartışır
• Rönesans ve reformasyon arasındaki etkileşimi hatırlar
• Devrimler çağı ile sömürgecilik arasındaki ilişkiyi tartışır
• Sömürgeciliğin kökenlerini tartışır
|
|
9) |
• Alman ulusal birliğinin kurulmasının siyasi temellerini tartışır
• Alman ulusal birliğinin kurulmasının sosyal temellerini tartışır
• İtalyan ulusal birliğinin kurulmasının siyasi temellerini tartışır
• İtalyan ulusal birliğinin kurulmasının sosyal temellerini tartışır
• Milliyetçiliğin yükselişini tartışır
• 19. Yüzyıl başında Avrupa’nın siyasal yapısını hatırlar
• Alman ulusal birliğinin geç sağlanmasının sebeplerini tartışır
• İtalyan ulusal birliğinin geç sağlanmasının sebeplerini tartışır
• Alman ve İtalyan birliklerinin kurulmasının Avrupa’daki güç dengesi üzerindeki etkisini tartışır
• Alman ve İtalyan ulusal birliklerinin kurulması ile milliyetçiliğin yükselişi arasındaki ilişkiyi tartışır
|
Sander (2015a) s.217-225 okunması |
10) |
Büyük Doğu Krizi: Osmanlı-Rus Savaşı ve Berlin Kongresi |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması |
11) |
Avrupa’da Endüstri Devrimi^nin ortaya çıkışı ve yükselişi |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması |
12) |
19. YY.’da Asya; Çin ve Japonya’nın Kalkınması |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması |
13) |
Bismarck Dönemi İttifaklar |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması |
14) |
IDS öncesindeki temel olaylar |
Oral Sander'in kitabından ilgili kısmın okunması |
15) |
• Final sınavı ile bilgilerini hatırlar
• Teknolojik gelişmeler ve siyasi gelişmeler arasındaki etkileşimi tartışır
• Siyasi gelişmeler ile toplumsal gelişmeler arasındaki etkileşimi tartışır
• Avrupa’yı dünya liderliğine taşıyan gelişmeleri hatırlar
• 19. Yüzyıldaki siyasal gelişmelerin üzerinde felsefi gelişmelerin etkisini tartışır |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
5 |