TIP608 Psikiyatriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP608
Ders İsmi: Psikiyatri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
5 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin akıl hastalığı olan hastalarla karşılaşmalarını sağlamak ve onları temel düzeyde bir ruhsal bakım ve tedavi vermeye hazırlamaktır. Staj sonunda öğrencilerin bir psikiyatrik öykü almayı ve psikiyatrik muayene uygulamaya yetkin olmaları gereklidir. Öğrencilerin bir biyopsikososyal değerlendirmeyi, ayırıcı tanıyı, tedavi planını, hastayı bir uzmana yönlendirme ya da konsültasyon isteğini formüle edebilmeleri gerekmektedir. Staj görüşme becerileri, ortak çalışma, psikiyatrik hastalara ve hastalıklarına yaklaşımı öğrenmeyi önemser. Bir başka önemli nokta da psikiyatrik aciller ve adli psikiyatri kavramını vermektir.
Dersin İçeriği: Bu stajın sonunda öğrenciler:
• Akıl hastalıklarını ve ruhsal durum “normalliği”ni tanımlar
• Bir psikiyatrik öykü alabilir, bir ruhsal durum muayenesini yapabilir, biyopsikososyal değerlendirme, ayırıcı tanı ve tedavi planı formüle edebilir.
• Gerekli bilgileri verebilir, tanı koyabilir, ayırıcı tanı yapabilir, erişkin nüfusta yaygın görülen psikiyatrik hastalıkları muayene edebilir ve temel tedavi uygulayabilir.
• Çocuk ve ergenlerin ruhsal özelliklerini, yaygın psikiyatrik hastalıkları tanımlar, bu sorunlara uygun yaklaşımları, ayrıca başka bir uzmana göndermeyi ya da konsültasyonu planlar
• Yaygın kullanılan psikolojik testleri ve tanı bataryalarını betimler.
• Psikiyatrik müdahale yöntem ve yaklaşımlarını betimler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Akıl hastalıklarını ve ruhsal durum “normalliği”ni tanımlar
2) • Bir psikiyatrik öykü alabilir, bir ruhsal durum muayenesini yapabilir, biyopsikososyal değerlendirme, ayırıcı tanı ve tedavi planı formüle edebilir
3) • Gerekli bilgileri verebilir, tanı koyabilir, ayırıcı tanı yapabilir, erişkin nüfusta yaygın görülen psikiyatrik hastalıkları muayene edebilir ve temel tedavi uygulayabilir
4) • Çocuk ve ergenlerin ruhsal özelliklerini, yaygın psikiyatrik hastalıkları tanımlar, bu sorunlara uygun yaklaşımları, ayrıca başka bir uzmana göndermeyi ya da konsültasyonu planlar
5) • Yaygın kullanılan psikolojik testleri ve tanı bataryalarını betimler
6) • Psikiyatrik müdahale yöntem ve yaklaşımlarını betimler
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) "• Akıl hastalıklarını ve ruhsal durum “normalliği”ni tanımlar"
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik uygulamalar
2) Klinik uygulamalar
3) Klinik uygulamalar
4) Klinik uygulamalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The American Psychiatric Publishing Textbook of Psychiatry, Sixth Edition, Edited by Robert E. Hales, M.D., M.B.A.; Stuart C. Yudofsky, M.D.; Laura Weiss Roberts, M.D., M.A.

Kaplan and Sadock's Comprehensive Textbook of Psychiatry (2 Volume Set) 9th Edition, 2009, Editor Benjamin J. Sadock, Virginia Alcott Sadock, Pedro Ruiz, Lippincott Williams & Wilkins ISBN-13: 978-0781768993, ISBN-10: 0781768993
Diğer Kaynaklar: The American Psychiatric Publishing Textbook of Psychiatry, Sixth Edition, Edited by Robert E. Hales, M.D., M.B.A.; Stuart C. Yudofsky, M.D.; Laura Weiss Roberts, M.D., M.A.

Kaplan and Sadock's Comprehensive Textbook of Psychiatry (2 Volume Set) 9th Edition, 2009, Editor Benjamin J. Sadock, Virginia Alcott Sadock, Pedro Ruiz, Lippincott Williams & Wilkins ISBN-13: 978-0781768993, ISBN-10: 0781768993

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 5
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 5
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 5
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 5
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 5
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 5
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 5
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 5
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, 5
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 5
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 5
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir 5
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 50
Final Pratik 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Derse Özgü Staj 24 8 192
Toplam İş Yükü 192