Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilerin akıl hastalığı olan hastalarla karşılaşmalarını sağlamak ve onları temel düzeyde bir ruhsal bakım ve tedavi vermeye hazırlamaktır. Staj sonunda öğrencilerin bir psikiyatrik öykü almayı ve psikiyatrik muayene uygulamaya yetkin olmaları gereklidir. Öğrencilerin bir biyopsikososyal değerlendirmeyi, ayırıcı tanıyı, tedavi planını, hastayı bir uzmana yönlendirme ya da konsültasyon isteğini formüle edebilmeleri gerekmektedir. Staj görüşme becerileri, ortak çalışma, psikiyatrik hastalara ve hastalıklarına yaklaşımı öğrenmeyi önemser. Bir başka önemli nokta da psikiyatrik aciller ve adli psikiyatri kavramını vermektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu stajın sonunda öğrenciler:
• Akıl hastalıklarını ve ruhsal durum “normalliği”ni tanımlar
• Bir psikiyatrik öykü alabilir, bir ruhsal durum muayenesini yapabilir, biyopsikososyal değerlendirme, ayırıcı tanı ve tedavi planı formüle edebilir.
• Gerekli bilgileri verebilir, tanı koyabilir, ayırıcı tanı yapabilir, erişkin nüfusta yaygın görülen psikiyatrik hastalıkları muayene edebilir ve temel tedavi uygulayabilir.
• Çocuk ve ergenlerin ruhsal özelliklerini, yaygın psikiyatrik hastalıkları tanımlar, bu sorunlara uygun yaklaşımları, ayrıca başka bir uzmana göndermeyi ya da konsültasyonu planlar
• Yaygın kullanılan psikolojik testleri ve tanı bataryalarını betimler.
• Psikiyatrik müdahale yöntem ve yaklaşımlarını betimler
|
Ders Notları / Kitaplar: |
The American Psychiatric Publishing Textbook of Psychiatry, Sixth Edition, Edited by Robert E. Hales, M.D., M.B.A.; Stuart C. Yudofsky, M.D.; Laura Weiss Roberts, M.D., M.A.
Kaplan and Sadock's Comprehensive Textbook of Psychiatry (2 Volume Set) 9th Edition, 2009, Editor Benjamin J. Sadock, Virginia Alcott Sadock, Pedro Ruiz, Lippincott Williams & Wilkins ISBN-13: 978-0781768993, ISBN-10: 0781768993 |
Diğer Kaynaklar: |
The American Psychiatric Publishing Textbook of Psychiatry, Sixth Edition, Edited by Robert E. Hales, M.D., M.B.A.; Stuart C. Yudofsky, M.D.; Laura Weiss Roberts, M.D., M.A.
Kaplan and Sadock's Comprehensive Textbook of Psychiatry (2 Volume Set) 9th Edition, 2009, Editor Benjamin J. Sadock, Virginia Alcott Sadock, Pedro Ruiz, Lippincott Williams & Wilkins ISBN-13: 978-0781768993, ISBN-10: 0781768993 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. |
5 |
2) |
İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. |
5 |
3) |
Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. |
5 |
4) |
Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. |
5 |
5) |
Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. |
5 |
6) |
Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar |
5 |
7) |
Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. |
5 |
8) |
Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar |
5 |
9) |
Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
5 |
10) |
Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, |
5 |
11) |
Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
5 |
12) |
Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar |
5 |
13) |
Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, |
5 |
14) |
Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. |
5 |
15) |
Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir |
5 |
16) |
Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
5 |