MHKD246 Endüstriyel Ölçme Teknolojileriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Harita ve KadastroÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Harita ve Kadastro
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MHKD246
Ders İsmi: Endüstriyel Ölçme Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BAYRAM KILINÇ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SEMİH YILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere Koordinat ölçer (GPS/TOTALSTATION) ölçüm cihazları ile birlikte çeşitli sensörlülerin aynı anda bir arada kullanıldığı amaca yönelik yazlımlar ile bu verileri işediği analiz ettiği, olması gereken proje ile karşılaştırdığı, tersine mühendislik ile ölçülerin proje döndüğü prensipleri konuları işlemektir.
Dersin İçeriği: • Totalstation ölçüm cihazı ve çeşitli sensörlerin demir yolu üzerindeki RAY ölçümleri (gerçek ölçü cihazı ile uygulama aşaması)
• Totalstation ölçüm cihazı ile Tünel taraması yapılması. (portatif tünel kurarak uygulama)
• Monitorring harektliliği izlemek( Totalstation ile uygulamalı)
• Drone İha ile edilmiş arazi verilerinin (resim) datalardan orto foto harita üretmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dersin konusunu tanımlama
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Totalstation ölçüm cihazı ve çeşitli sensörlerin demir yolu üzerindeki ray ölçümleri (gerçek ölçü cihazı ile uygulama aşaması)
2) Drone İha ile edilmiş arazi verilerinin (resim) datalardan orto foto harita üretmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Totalstation ölçüm cihazı ile Tünel taraması yapılması. (portatif tünel kurarak uygulama)
Alana Özgü Yetkinlik
1) Monitorring harektliliği izlemek( Totalstation ile uygulamalı)
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin konusunu tanımlama Verilen ders notları
2) Ray ölçüm sistemi ile mevcut projenin ölçüm aletine girilmesi Verilen ders notları
3) Projenin mevcut rayların projesi ile karşılaştırılması. Verilen ders notları
4) Verinin ray düzeltme makinası dış veri olarak aktarılması. Verilen ders notları
5) Tünel ölçme sistemi Verilen ders notları
6) Tünel projesinin ölçüm aletine girilmesi. Proje ve arazide ölçülen tünelin kesit bazında karşılaştırılması. Verilen ders notları
7) Kazı ve dolgu miktarının dinamik olarak raporlanması. Verilen ders notları
8) Ara Sınav
9) Hareket olduğu düşünülen (bina, köprü, baraj, açık ocak maden işletmesi vb.) yerlerin etrafındaki çalışmalardan kaynaklı hareketliliğin izlenmesi, elde edilen verilerin anlık olarak karşılaştırılması. Verilen ders notları
10) Hareket olduğu düşünülen (bina, köprü, baraj, açık ocak maden işletmesi vb.) yerlerin etrafındaki çalışmalardan kaynaklı hareketliliğin izlenmesi, elde edilen verilerin anlık olarak karşılaştırılması. Verilen ders notları
11) Hareket olduğu düşünülen (bina, köprü, baraj, açık ocak maden işletmesi vb.) yerlerin etrafındaki çalışmalardan kaynaklı hareketliliğin izlenmesi, elde edilen verilerin anlık olarak karşılaştırılması. Verilen ders notları
12) İHA ve Drone ile veri elde edilmesi. Verilen ders notları
13) İHA ve Drone verilerinden harita üretilmesi Verilen ders notları
14) İHA ve Drone verilerinden harita üretilmesi Verilen ders notları
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğrencilere verilen ders notları
Diğer Kaynaklar: Ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

5

Program Kazanımları
1) Harita ve kadastro konularında temel kavramları bilir ve sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek bilgisi ve bilincine sahiptir.
2) Alanı ile ilgili konularda, temel matematik hesaplamalarını ve problem çözümlerini bilir.
3) Mesleki alanda kullanılan yazılımların işletilmesi için gerekli olan; algoritma, basit programlama, veri yapıları ve çeşitleri, veri tabanı yönetim sistemleri, mekansal veri tabanları bilgisine sahiptir.
4) Harita ve kadastro alanındaki tüm ölçümlerin yapılışı, hesaplanması ve kullanılmasını bilir.
5) Harita ve Kadastro alanındaki mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve işleyişe hakimdir.
6) Mesleğini yapmasını sağlayan teknolojik alet ve programları kullanır, bunların çalışma prensibini ve teknolojinin bilimsel ilkelerini bilir.
7) Gayrimenkul Konularında temel kavramlar, yapı bina değerleme, ilgili mevzuat ve kentsel dönüşüm konularını bilir.
8) Her türlü mühendislik projelerinin araziye uygulanması işlerini görür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Harita ve kadastro konularında temel kavramları bilir ve sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek bilgisi ve bilincine sahiptir.
2) Alanı ile ilgili konularda, temel matematik hesaplamalarını ve problem çözümlerini bilir.
3) Mesleki alanda kullanılan yazılımların işletilmesi için gerekli olan; algoritma, basit programlama, veri yapıları ve çeşitleri, veri tabanı yönetim sistemleri, mekansal veri tabanları bilgisine sahiptir.
4) Harita ve kadastro alanındaki tüm ölçümlerin yapılışı, hesaplanması ve kullanılmasını bilir.
5) Harita ve Kadastro alanındaki mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve işleyişe hakimdir.
6) Mesleğini yapmasını sağlayan teknolojik alet ve programları kullanır, bunların çalışma prensibini ve teknolojinin bilimsel ilkelerini bilir.
7) Gayrimenkul Konularında temel kavramlar, yapı bina değerleme, ilgili mevzuat ve kentsel dönüşüm konularını bilir.
8) Her türlü mühendislik projelerinin araziye uygulanması işlerini görür.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Arazi Çalışması 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Arazi Çalışması 9 27
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 36
Küçük Sınavlar 4 12
Ara Sınavlar 2 6
Final 2 12
Toplam İş Yükü 135