Harita ve Kadastro | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MHKD246 | ||||||||
Ders İsmi: | Endüstriyel Ölçme Teknolojileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BAYRAM KILINÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere Koordinat ölçer (GPS/TOTALSTATION) ölçüm cihazları ile birlikte çeşitli sensörlülerin aynı anda bir arada kullanıldığı amaca yönelik yazlımlar ile bu verileri işediği analiz ettiği, olması gereken proje ile karşılaştırdığı, tersine mühendislik ile ölçülerin proje döndüğü prensipleri konuları işlemektir. |
Dersin İçeriği: | • Totalstation ölçüm cihazı ve çeşitli sensörlerin demir yolu üzerindeki RAY ölçümleri (gerçek ölçü cihazı ile uygulama aşaması) • Totalstation ölçüm cihazı ile Tünel taraması yapılması. (portatif tünel kurarak uygulama) • Monitorring harektliliği izlemek( Totalstation ile uygulamalı) • Drone İha ile edilmiş arazi verilerinin (resim) datalardan orto foto harita üretmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin konusunu tanımlama | Verilen ders notları |
2) | Ray ölçüm sistemi ile mevcut projenin ölçüm aletine girilmesi | Verilen ders notları |
3) | Projenin mevcut rayların projesi ile karşılaştırılması. | Verilen ders notları |
4) | Verinin ray düzeltme makinası dış veri olarak aktarılması. | Verilen ders notları |
5) | Tünel ölçme sistemi | Verilen ders notları |
6) | Tünel projesinin ölçüm aletine girilmesi. Proje ve arazide ölçülen tünelin kesit bazında karşılaştırılması. | Verilen ders notları |
7) | Kazı ve dolgu miktarının dinamik olarak raporlanması. | Verilen ders notları |
8) | Ara Sınav | |
9) | Hareket olduğu düşünülen (bina, köprü, baraj, açık ocak maden işletmesi vb.) yerlerin etrafındaki çalışmalardan kaynaklı hareketliliğin izlenmesi, elde edilen verilerin anlık olarak karşılaştırılması. | Verilen ders notları |
10) | Hareket olduğu düşünülen (bina, köprü, baraj, açık ocak maden işletmesi vb.) yerlerin etrafındaki çalışmalardan kaynaklı hareketliliğin izlenmesi, elde edilen verilerin anlık olarak karşılaştırılması. | Verilen ders notları |
11) | Hareket olduğu düşünülen (bina, köprü, baraj, açık ocak maden işletmesi vb.) yerlerin etrafındaki çalışmalardan kaynaklı hareketliliğin izlenmesi, elde edilen verilerin anlık olarak karşılaştırılması. | Verilen ders notları |
12) | İHA ve Drone ile veri elde edilmesi. | Verilen ders notları |
13) | İHA ve Drone verilerinden harita üretilmesi | Verilen ders notları |
14) | İHA ve Drone verilerinden harita üretilmesi | Verilen ders notları |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğrencilere verilen ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
2 |
3 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Harita ve kadastro konularında temel kavramları bilir ve sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek bilgisi ve bilincine sahiptir. | |||||||
2) Alanı ile ilgili konularda, temel matematik hesaplamalarını ve problem çözümlerini bilir. | |||||||
3) Mesleki alanda kullanılan yazılımların işletilmesi için gerekli olan; algoritma, basit programlama, veri yapıları ve çeşitleri, veri tabanı yönetim sistemleri, mekansal veri tabanları bilgisine sahiptir. | |||||||
4) Harita ve kadastro alanındaki tüm ölçümlerin yapılışı, hesaplanması ve kullanılmasını bilir. | |||||||
5) Harita ve Kadastro alanındaki mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve işleyişe hakimdir. | |||||||
6) Mesleğini yapmasını sağlayan teknolojik alet ve programları kullanır, bunların çalışma prensibini ve teknolojinin bilimsel ilkelerini bilir. | |||||||
7) Gayrimenkul Konularında temel kavramlar, yapı bina değerleme, ilgili mevzuat ve kentsel dönüşüm konularını bilir. | |||||||
8) Her türlü mühendislik projelerinin araziye uygulanması işlerini görür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Harita ve kadastro konularında temel kavramları bilir ve sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek bilgisi ve bilincine sahiptir. | |
2) | Alanı ile ilgili konularda, temel matematik hesaplamalarını ve problem çözümlerini bilir. | |
3) | Mesleki alanda kullanılan yazılımların işletilmesi için gerekli olan; algoritma, basit programlama, veri yapıları ve çeşitleri, veri tabanı yönetim sistemleri, mekansal veri tabanları bilgisine sahiptir. | |
4) | Harita ve kadastro alanındaki tüm ölçümlerin yapılışı, hesaplanması ve kullanılmasını bilir. | |
5) | Harita ve Kadastro alanındaki mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve işleyişe hakimdir. | |
6) | Mesleğini yapmasını sağlayan teknolojik alet ve programları kullanır, bunların çalışma prensibini ve teknolojinin bilimsel ilkelerini bilir. | |
7) | Gayrimenkul Konularında temel kavramlar, yapı bina değerleme, ilgili mevzuat ve kentsel dönüşüm konularını bilir. | |
8) | Her türlü mühendislik projelerinin araziye uygulanması işlerini görür. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Arazi Çalışması | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Arazi Çalışması | 9 | 27 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 36 |
Küçük Sınavlar | 4 | 12 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Final | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü | 135 |