EGT-572 Performans Değerlemeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT-572
Ders İsmi: Performans Değerleme
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DENİZ SÖNMEZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kuruluşların önemli bir İnsan Kaynağı Yönetimi işlevi olan Performans Değerlendirme sürecinin bilimsel temellerini irdeler ve performans değerlendirme sistemi konusunda bilgi ve beceri kazanır.
Dersin İçeriği: Öğrencilerin Performans Değerlendirme kavramlarını içselleştirebilmeleri amacıyla derse dahil edilmiş konular, konu anlatımı, sınıf içi alıştırmalar, örnek olay incelemeleri ve iş dünyası örneklerinin tartışılması ile işlenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Performans değerlendirme kavramını bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Performans değerlendirme amaçları ve kullanım alanlarını bilir.
2) Performans yönetimi sisteminin yararlarını bilir.
3) Değerlendirme hatalarını bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Performans değerlendirme yöntemlerini bilir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Performans değerlendirme kavramı Zeyyat Sabuncuoğlu .(2000).nsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi. Uyargil, V.(2009). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayıncılık: İstanbul .
2) Performans değerlendirme amaçları ve kullanım alanları Zeyyat Sabuncuoğlu .(2000).nsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi. Uyargil, V.(2009). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayıncılık: İstanbul .
3) Performans yönetimi sisteminin yararları Zeyyat Sabuncuoğlu .(2000).İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi. Uyargil, V.(2009). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayıncılık: İstanbul .
4) Değerlendirmeyi yapanlar Zeyyat Sabuncuoğlu .(2000).İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi. Uyargil, V.(2009). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayıncılık: İstanbul .
5) 360 derece yaklaşımı Zeyyat Sabuncuoğlu .(2000).İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi. Uyargil, V.(2009). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayıncılık: İstanbul .
6) 360 derece yaklaşımı Zeyyat Sabuncuoğlu .(2000).İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi. Uyargil, V.(2009). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayıncılık: İstanbul .
7) Ara sınav
8) Ara sınav
9) Değerlendirme hataları Zeyyat Sabuncuoğlu .(2000).İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi. Uyargil, V.(2009). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayıncılık: İstanbul .
10) Değerlendirme hataları Zeyyat Sabuncuoğlu .(2000).İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi. Uyargil, V.(2009). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayıncılık: İstanbul .
11) Değerlendirme hataları Zeyyat Sabuncuoğlu .(2000).İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi. Uyargil, V.(2009). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayıncılık: İstanbul .
12) Performans değerlendirme yöntemleri Zeyyat Sabuncuoğlu .(2000).İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi. Uyargil, V.(2009). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayıncılık: İstanbul .
13) Performans değerlendirme yöntemleri Zeyyat Sabuncuoğlu .(2000).İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi. Uyargil, V.(2009). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayıncılık: İstanbul .
14) Performans değerlendirme yöntemleri Zeyyat Sabuncuoğlu .(2000).İnsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi. Uyargil, V.(2009). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayıncılık: İstanbul .
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zeyyat Sabuncuoğlu .(2000).nsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi.
Uyargil, V.(2009). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayıncılık: İstanbul .
Diğer Kaynaklar: Zeyyat Sabuncuoğlu .(2000).nsan Kaynakları Yönetimi, Ezgi Kitabevi.
Uyargil, V.(2009). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayıncılık: İstanbul .

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYD alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek.
2) EYD ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek.
3) EYD'ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.
4) EYD alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirmek
5) EYTEPE'ye ilişkin sorunları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek farklı ve uygun araştırma yöntemlerini (nitel, nicel, karma) kullanarak araştırma yürütebilmek ve bu çerçevede eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek.
6) EYD alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek
7) EYD alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek.
8) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek.
9) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilmek.
10) Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
11) Eğitim örgütlerinde insan kaynaklarının örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilmesini ve onlara eğitim kurumlarının vizyonuna ulaştırabilecek liderlik becerilerini kazanmak
12) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek.
13) Okul-çevre ilişkileri çerçevesinde, okullarda değişimi yaratan içsel ve dışsal güçlerin doğasını analiz ederek, okullarda değişim yönetimine ilişkin tasarlanan strateji ve süreçleri uygulayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYD alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek. 4
2) EYD ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek.
3) EYD'ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.
4) EYD alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirmek
5) EYTEPE'ye ilişkin sorunları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek farklı ve uygun araştırma yöntemlerini (nitel, nicel, karma) kullanarak araştırma yürütebilmek ve bu çerçevede eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek.
6) EYD alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek
7) EYD alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek.
8) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek.
9) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilmek. 4
10) Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
11) Eğitim örgütlerinde insan kaynaklarının örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilmesini ve onlara eğitim kurumlarının vizyonuna ulaştırabilecek liderlik becerilerini kazanmak 3
12) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek.
13) Okul-çevre ilişkileri çerçevesinde, okullarda değişimi yaratan içsel ve dışsal güçlerin doğasını analiz ederek, okullarda değişim yönetimine ilişkin tasarlanan strateji ve süreçleri uygulayabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 5 80
Sunum / Seminer 15 4 60
Ara Sınavlar 1 19 19
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 225