Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Türkiye'de eğitim yönetiminin ve denetimin yapısı, işleyişi |
Dersle ilgili kaynaklar |
2) |
Özel okullarda yönetim ve denetim yapısı |
Dersle ilgili kaynaklar |
3) |
İşletme Yöneticiliği |
Dersle ilgili kaynaklar |
4) |
Yönetim ve Organizasyon İlkeleri |
Dersle ilgili kaynaklar |
5) |
İşletme Yönetiminin Temel Fonksiyonları |
Dersle ilgili kaynaklar |
6) |
Özel Okul İşletmelerinin Ayırt Edici Özellikleri |
Dersle ilgili kaynaklar |
7) |
Açık Sistem Yaklaşımından Özel Okul İşletmeleri |
Dersle ilgili kaynaklar |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Özel Okul İşletmeciliğinde Yönetsel Pozisyonlar |
Dersle ilgili kaynaklar |
10) |
Özel Okul Yöneticileri için Yönetim Fonksiyonları |
Dersle ilgili kaynaklar |
11) |
Özel Okul İşletmelerinde Bölümlere Ayırma (Organizasyon Yapılandırma) |
Dersle ilgili kaynaklar |
12) |
Özel Okul Yöneticileri için Kritik Öğeler |
Dersle ilgili kaynaklar |
13) |
Özel okulların güncel yönetim ve denetimi ile ilgili sorunları ve çözüm önerileri |
Dersle ilgili kaynaklar |
14) |
Özel okulların güncel yönetim ve denetimi ile ilgili sorunları ve çözüm önerileri |
Dersle ilgili kaynaklar |
15) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Dean, J. (1992), Inspecting and Advising: A Handbook for Inspectors, Advisers and Advisory Teachers, Routledge, London
Öz, F. (2003), Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Sisteminde Teftiş, Osmangazi Üniversitesi Yay., Eskişehir. |
Diğer Kaynaklar: |
Dean, J. (1992), Inspecting and Advising: A Handbook for Inspectors, Advisers and Advisory Teachers, Routledge, London
Öz, F. (2003), Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Sisteminde Teftiş, Osmangazi Üniversitesi Yay., Eskişehir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYD alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek. |
|
2) |
EYD ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek. |
|
3) |
EYD'ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek. |
|
4) |
EYD alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirmek |
3 |
5) |
EYTEPE'ye ilişkin sorunları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek farklı ve uygun araştırma yöntemlerini (nitel, nicel, karma) kullanarak araştırma yürütebilmek ve bu çerçevede eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek. |
|
6) |
EYD alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
|
7) |
EYD alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek. |
|
8) |
Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. |
|
9) |
İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilmek. |
|
10) |
Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
11) |
Eğitim örgütlerinde insan kaynaklarının örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilmesini ve onlara eğitim kurumlarının vizyonuna ulaştırabilecek liderlik becerilerini kazanmak |
3 |
12) |
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. |
|
13) |
Okul-çevre ilişkileri çerçevesinde, okullarda değişimi yaratan içsel ve dışsal güçlerin doğasını analiz ederek, okullarda değişim yönetimine ilişkin tasarlanan strateji ve süreçleri uygulayabilmek |
|