EGT-579 Örgütsel İletişimİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT-579
Ders İsmi: Örgütsel İletişim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; Örgüt kavramı hakkında, bir örgütün ve iç ve dış kamularıyla iletişimi çerçevesinde öğrenciye bilgi ve bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında örgüt kavramı, örgütlenme ilkeleri, örgütsel iletişimin sosyal ve psikolojik boyutları, teknoloji ve örgütsel iletişim ilişkisi vb. konular ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Örgüt kültürü, örgütsel bağlılık, örgütsel öğrenme ve örgütsel katılım kavramları çerçevesinde örgütsel iletişim stratejileri geliştirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Örgütlerde güç ilişkileri ve çatışmayı analiz eder ve uygun iletişim çalışmaları gerçekleştirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Örgütsel iletişim çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini kullanır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bir örgütün iç ve dış kamularıyla iletişimini geliştirecek taktikler oluşturur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı ve Temel Kavramlar Ders kitabı ve makaleler
2) İletişim ve iletişim modelleri Ders kitabı ve makaleler
3) İletişimin işlevleri Ders kitabı ve makaleler
4) Algı ve ikna edici iletişim Ders kitabı ve makaleler
5) Uyma davranışı ve itaat Ders kitabı ve makaleler
6) Örgütlerde iletişimin amaç ve işlevleri Ders kitabı ve makaleler
7) Örgütlerde iletişim biçimleri Ders kitabı ve makaleler
8) Ara sınav Ders kitabı ve makaleler
9) Örgütlerde iletişimin önemi Ders kitabı ve makaleler
10) Örgütlerde iletişimin önemi Ders kitabı ve makaleler
11) Örgütlerde etkin iletişimi engelleyen faktörler ve çatışma Ders kitabı ve makaleler
12) Etkili konuşma ve dinleme Ders kitabı ve makaleler
13) Rapor hazırlama ve yazma teknikleri Ders kitabı ve makaleler
14) Genel değerlendirme Ders kitabı ve makaleler
15) Final Ders kitabı ve makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili makaleler
Diğer Kaynaklar: Çalışma Sosyolojisi - Keith Grint

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 45 675
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 684