EGT-590 Eğitim Yönetimi Semineriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT-590
Ders İsmi: Eğitim Yönetimi Semineri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilerin, bilimsel araştırma yöntemini alanda uygulamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Araştırma Yöntemlerine Giriş ve Bilimsel Araştırma, Araştırma Süreci, Araştırma Tasarımı, Değişkenlerin Ölçümü ve Veri Toplama Yöntemleri, Literatür Tarama Yoluyla Teorik Çerçeve ve Hipotez Oluşturma, Ölçek oluşturma, Veri toplama, Veri toplama, Veri analizi, Veri analizi, Bilimsel Yazım Kuralları - Rapor Bölümleri, Bilimsel Yazım Kuralları - Referans Verme, Bilimsel Yazım Kuralları - Bulguların Gösterimi, Bulguların ve tartışma bölümlerinin yazımı, Bilimsel Makale Yazımı, Bilimsel Makale Yazımı, Araştırma Sonuçlarının Paylaşımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Araştırma sorusu ve teorik çerçeve kurar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bilimsel araştırma adımlarını uygular
2) Değişkenleri ölçmek için uygun ölçekler geliştirir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Veri analizi yapar
2) Bilimsel makale yazma becerisini kazanır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma metodları Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997 Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002
2) Araştırma Süreci Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997 Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002
3) Araştırma Tasarımı Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997 Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002
4) Araştırma problemi Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997 Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002
5) Değişkenlerin Ölçümü ve Veri Toplama Yöntemleri Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997 Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002
6) Null & Alternative hypothesis Directional & Nondirectional Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997 Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002
7) Ölçme: Geçerlik ve güvenirlik Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997 Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002
8) Birinci ve ikinci dereceden veri toplama metodları Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997 Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002
9) Veri toplama metodları: Görüşme, gözlem, anket dizaynı Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997 Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002
10) Veri analizi Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997 Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002
11) Raporlama ve sunum Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997 Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002
12) Raporlama ve sunum Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997 Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002
13) Sunum Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997 Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002
14) Sunum Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997 Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zigmund, William G. ; Business Research Methods ;The Dryden Press, 1997
Malhotra Naresh K. ; Basic Marketing Research; Applications to Contemporary Issues; Prentice Hall 2002
Diğer Kaynaklar: Sekaran, Uma; Research Methods for Business: A Skill Building Approach; John Wiley & Sons, Inc. 1992 Canada.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYD alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek.
2) EYD ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek.
3) EYD'ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.
4) EYD alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirmek
5) EYTEPE'ye ilişkin sorunları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek farklı ve uygun araştırma yöntemlerini (nitel, nicel, karma) kullanarak araştırma yürütebilmek ve bu çerçevede eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek.
6) EYD alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek
7) EYD alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek.
8) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek.
9) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilmek.
10) Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
11) Eğitim örgütlerinde insan kaynaklarının örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilmesini ve onlara eğitim kurumlarının vizyonuna ulaştırabilecek liderlik becerilerini kazanmak
12) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek.
13) Okul-çevre ilişkileri çerçevesinde, okullarda değişimi yaratan içsel ve dışsal güçlerin doğasını analiz ederek, okullarda değişim yönetimine ilişkin tasarlanan strateji ve süreçleri uygulayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYD alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek. 3
2) EYD ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek. 4
3) EYD'ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.
4) EYD alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirmek
5) EYTEPE'ye ilişkin sorunları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek farklı ve uygun araştırma yöntemlerini (nitel, nicel, karma) kullanarak araştırma yürütebilmek ve bu çerçevede eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek.
6) EYD alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek 4
7) EYD alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek.
8) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. 5
9) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilmek.
10) Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirebilmek.
11) Eğitim örgütlerinde insan kaynaklarının örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirilmesini ve onlara eğitim kurumlarının vizyonuna ulaştırabilecek liderlik becerilerini kazanmak
12) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek.
13) Okul-çevre ilişkileri çerçevesinde, okullarda değişimi yaratan içsel ve dışsal güçlerin doğasını analiz ederek, okullarda değişim yönetimine ilişkin tasarlanan strateji ve süreçleri uygulayabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ödev
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 40
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 10 10
Ödevler 2 8 16
Toplam İş Yükü 162