Mimarlık (DR) (İngilizce) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ARCH623 | ||||||||
Ders İsmi: | Sustainable Planning and Architecture | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜN ARIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HALİL SEMİH ERYILDIZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin tasarım problemlerini ve çözümlerini kavramsallaştırma ve iletme (görsel, yazılı ve sözlü) becerilerini geliştirmek ve tasarım problemleriyle iki ve üç boyutlu deneyler yaparak öğrencilerin zihinsel, görsel ve el becerilerini geliştirmektir. tasarım alanında çeşitli medya. Yapılı çevre ve onun en katmanlı ürünlerinden ve kaynaklarından biri olan kenti farklı anlatılar ve konular ekseninde düşünmek, farklı bakış açılarını birlikte tartışmak. |
Dersin İçeriği: | Güncel okumaları derinlemesine takip etme Özgün düşünceyi geliştirme ve ifade etme Disiplinlerarası düşünme Yapıların ve yapılı bir çevre olarak kentin tarihi, kültürel, ekonomik ve politik boyutlarını farklı metinler üzerinden incelemeye çalışmak hem tarihi, hem de kültürel, ekonomik ve politik boyutları anlamak için önemli kaynaklar olabilir. içinde yaşadığımız fiziksel çevre ve onu yaratan dinamikler. Dersin ana içeriği, mimarlık ve resim, edebiyat ve sinema gibi sanat alanları arasındaki paralellikleri keşfetmek, mevcut durumun ne anlattığını ve kurgusal anlatılardaki fiziksel karşılıklarını tartışmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tarihçe, yapı teknolojisi ile ilgili yapı kavramları. Kullanıcı çevre-inşa etkileşimi ve bu bağlamda çevresel faktörlerin ve beklenen performans özelliklerinin tanıtılması. | |
2) | Yapı Sistemi, inşaat. Taşıyıcı sistemler, temel yapılar | |
3) | Zemin Etüdü, Zemin İyileştirme, hafriyat destek sistemleri | |
4) | Temel-sığ-derin temel çeşitleri, kategorileri. | |
5) | Duvar konstrüksiyonları-İşlevsel gereksinimler, duvar sistemleri, tuğla ve bloklar, yapı taşları, masif duvar, Yığma duvarlar, kolonlar, sıvalar ve kemerler. | |
6) | Boşluklu duvarlar, masif duvarlar, taş duvarlar, ahşap çerçeveli duvarlar, ahşap duvarlar | |
7) | Zeminler, fonksiyonel gereksinimler, Beton zemin zeminler, zemin yüzey kaplamaları, asma ahşap zemin zeminler, üst katlar, betonarme üst katlar. | |
8) | Çatı Sistemleri, çatı eğimleri, betonarme çatı levhaları, yapısal çelik çatı çerçeveleme | |
9) | Kafes türleri, uzay çerçeve, metal çatı kaplaması, çatı kaplaması, ahşap makaslar | |
10) | Nem ve ısıl koruma, ahşap zona, ısı yalıtımı, yalıtım malzemeleri, yalıtım duvarları, nem kontrolü, havalandırma, hareket derzleri | |
11) | Merdivenler, İşlevsel Gereksinimler, Boyutlar, merdiven çeşitleri | |
12) | Merdivenler, Ahşap merdiven, betonarme merdiven | |
13) | Kapı ve pencereler, kapı çalıştırma çeşitleri - metal, ahşap, cam kapılar | |
14) | Kapı ve pencereler, pencere çalışması, pencere-metal türleri, ahşap, cam pencereler |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | Eryıldız S., “Ecological Architecture and Use of Natural Sources in Eco-VillageModel Lynch, K. City Image Kent İmgesi. Yeang, K. Ekotasarım, Ekolojik Tasarım Rehberi, YEM yayınları. 2011 Çevirisi Prof. Dr. Demet ve Semih Eryıldız Yeang K. 1999, The Green Skyscraper: The Basis For Designing Sustainable Intensive Buildings, Prestel, Ian Mc Harg, Design with Nature Doubleday and Company Inc., Garden City, New York,1971,s.vıı den Lewis Mumford preface Naess A. Urban Concentration Saves Nature, Response paper to the ECE Research Conference in Ankara, June 1992,on Ecological Challenges for Urban Development and Urban Planning, Norwegian Institute for Urban and Regional Research, P. O. Box44 Billdern, N-o313 Oslo 3,Norway, Tafuri M. “Architecture and Utopia, Design and Capitalist Development,” The MIT press,Cambridge,1988(6.basım) s.26., Dewey J., ”The Public and its Problems,” Mentor ,New York,1927,s.98., Wright F.L. “Living City” New York,1958,s.87 White L. ve M. The Intellectual versus the City. Mentor Books,New York,1964,s.198., Wright F.L. “An Autobiography” New York,1943,s.548, Hall P. “Cities of Tomorrow” Blackwell Publishers, Cambridge, Massachusetts, 1992, 287. s.287, Savitch H.V. “Post Industrial Cities, Politics and Planning in New York, Paris, and London” Princeton,University Press, New Jersey,1991,s.3 den, Bell D., The Coming of Post Industrialism.Ford H., “My Life and Work,” Garden City NY.1923 s. 34, Lynch K., “City Sense and City Design” The MIT Press, Cambridge,1990,s.837, Eryıldız S.,“Yeşili Görmek“ Mimarlar Odası Ankara Şubesi Yayını, Mayıs. 1999 32 sayfa. Eryıldız S., “An Example House for Zero Energy Use and Ecological Conscious Design at Temperate Climate” World Renewable Energy Congress, Renewable Energy, Energy Efficiency and the Environment. Ed. A.A.M. Sayigh - Denver, Colorado, USA, 15-21 June, 1996, pp. 1417- 1420. Eryıldız S., „Ekolojik Mimarlık: Çevre Dostu Tasarım İlkeleri” – 75 Yılda Değişen Kent ve Mimarlık, Tarih Vakfı Yayınları Tekeli, İ., Modernite Aşılırken Kent Planlaması Keleş, R. Kentbilim Terimleri Sözlüğü, İmge Kitabevi Keleş R., Hamamacı C., “Çevrebilim”, İmge kitabevi 1993,Ankara,s.26, Hocamkoy Project ”, XX. UIA Congress, June 1999, Beijing, pp. 50-54. (D. Eryıldız ile birlikte), Eryıldız S., Mimarlık Dergisi ” Editor of Konut Sorunu ve “Toplu Konut Çözümleri” and chairman of editorial board. (1994-96) No: 261, Ankara 1995 P: 18-35 Editor of Mimarlık ve Çevre Special edition No 265 Ankara, June 1996, P:265, Eryıldız S., “Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Mimarlık” Presentation: Uğur Tanyeli and Aydan Erim Mimarlar Odası Kırkıncı Yıl Panelleri ve Formunu, P:264-268 / 277-279, other discussions op. cıt. P. 334- 336 and 344 Kasım 1995 Ankara, Eryıldız, S. Ekokent, Çevreyi Geliştirici Kentleşme Gece Yayınları Eryıldız, S. Ekopeyzaj, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
2 |
4 |
3 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınavlar | 14 | 4 | 56 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 172 |