MIM535 Tarihi ve Kültürel Peyzajlarİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIM535
Ders İsmi: Tarihi ve Kültürel Peyzajlar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. İREM YERGÜN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Farklı kültürler ve yaşam biçimleri arasında kentsel yerleşim yaklaşımlarını göz önünde bulundurarak bahçe kültürü ve mimari bileşenlerine (bahçede tarihi yapılar ve bahçe elemanları) yönelik yorum yapılması.
Dersin İçeriği: Doğu ve Batı kültüründe Bahçe
Bahçenin Mimari Bileşenleri
Bahçelerin Değişim Süreci
Kültürel Peyzajlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kuramsal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bahçe Kültürü ile Peyzaj Tasarımı İlişkisi -
2) Antik Mısır Döneminde Bahçeler -
3) İslam Bahçeleri -
4) Antik Yunan Dönemi Yerleşimleri ve Bahçeler -
5) Antik Roma Dönemi Yerleşimleri ve Bahçeler -
6) Ortaçağ Yerleşimleri ve Bahçeler -
7) Rönesans Döneminde Bahçe -
8) Barok Döneminde Bahçe -
9) Endüstri Devrimi / Natüralistik İngiliz Peyzajı -
10) Uzakdoğu Bahçe Kültürü / Çin ve Japon Bahçeleri -
11) Kültürel Peyzajlar -
12) Sunumlar -
13) Sunumlar -
14) Sunumlar -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Watkin, D., 2005. History of Western Architecture, Watson-Guptill Publication, New York.
• Turner, T., 2005. Garden History. Philosophy and Design 2000 BC-2000 AD, Spon Press, London – New York.
• Mosser, M., Teyssot, G., (Ed.) 1991. The History Of Garden Design. The Western Tradition From The Renaissance To The Present Day, London: Thames And Hudson
• Eldem, S. H. (1976). Türk Bahçeleri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları
• Atasoy, N. (2005). 15. yy’dan 20. yy’a Osmanlı Bahçeleri ve Hasbahçeler, İstanbul: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Mas Matbaacılık.
• Atasoy, N. 2002. Hasbahçe: Osmanlı Kültüründe Bahçe ve Çiçek, İstanbul: Koç Kültür ve Sanat Tanıtım.
• Evyapan, G. A. (1972). Eski Türk Bahçeleri ve Özellikle Eski İstanbul Bahçeleri, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü, Yayın No 20, Ankara: Başnur Matbaası.
• Jellicoe, G.- S., 2000. The Landcape Of Man, London:Thames And Hudson.
• Keswick, M., 2003. The Chinese Garden: History, Art and Architecture, Harvard Univ. Press.
• Boults, E. and Sullivan, C. (2010). Illustrated History of Landscape Design, John Wiley & Sons, Inc.
Diğer Kaynaklar: Watkin, D., 2005. History of Western Architecture, Watson-Guptill Publication, New York.
• Turner, T., 2005. Garden History. Philosophy and Design 2000 BC-2000 AD, Spon Press, London – New York.
• Mosser, M., Teyssot, G., (Ed.) 1991. The History Of Garden Design. The Western Tradition From The Renaissance To The Present Day, London: Thames And Hudson
• Eldem, S. H. (1976). Türk Bahçeleri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları
• Atasoy, N. (2005). 15. yy’dan 20. yy’a Osmanlı Bahçeleri ve Hasbahçeler, İstanbul: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Mas Matbaacılık.
• Atasoy, N. 2002. Hasbahçe: Osmanlı Kültüründe Bahçe ve Çiçek, İstanbul: Koç Kültür ve Sanat Tanıtım.
• Evyapan, G. A. (1972). Eski Türk Bahçeleri ve Özellikle Eski İstanbul Bahçeleri, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü, Yayın No 20, Ankara: Başnur Matbaası.
• Jellicoe, G.- S., 2000. The Landcape Of Man, London:Thames And Hudson.
• Keswick, M., 2003. The Chinese Garden: History, Art and Architecture, Harvard Univ. Press.
• Boults, E. and Sullivan, C. (2010). Illustrated History of Landscape Design, John Wiley & Sons, Inc.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 28 28
Sunum / Seminer 1 3 3
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 50