Mekatronik Mühendisliği İngilizce (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | MCHT623 | ||||||||
Ders İsmi: | Mechatronic Systems Design | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÖMER CİHAN KIVANÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mekatronik mühendisliği mekanik, elektrik-elekronik, bilgisayar ve kontrol mühendisliğini içeren disiplinler arası bir çalışma alanı sunmaktadır. Bu derste bu alanları biraraya getirerek yeni teknolojileri üretme, geliştirme ve uygulamaları konusunda sorunları çözmeye çalışacağız. Alacağımız sistem tabanlı mekatronik mühendisliği tabanlı çalışma ile değişik sistemleri analiz etmede yeni bakış açıları kazanacağız. |
Dersin İçeriği: | Dersimiz temel mekatronik tenolojilerini anlamaya yönelik giriş dersleri ile başlıyacaktır. Sonrasına mekatrnik cihazları, komünikasyon sistemlerini, kontrol teknolojilerini, mekatronik sistem geliştime&analizi, görüntüleme ve teşhis teknolojileri verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mekatronik Sistemlere Giriş | Ders Notu |
2) | Sistem Mühendiliğinin Yol Haritası | Ders Notu |
3) | Sistem İnşa Blokları ve Arayüzü | Ders Notu |
4) | Mekatronik Sistemlerinin Hayat Çemberlerini İnceleme | Ders Notu |
5) | Yeni sistemlerin kökenini inceleme | Ders Notu |
6) | Robotik Uygulamalar | Ders Notu |
7) | MEMS tabanlı Sensörler | Ders Notu |
8) | Görünür Işık ile Veri Transferi | Ders Notu |
9) | Beyin-Makine Arayüzünü Tanıma | Ders Notu |
10) | Ayrık Olay Kontrolü ile Robotik Görevler | Ders Notu |
11) | Uygulama | Ders Notu |
12) | Uygulama | Ders Notu |
13) | Uygulama | Ders Notu |
14) | Uygulama | Ders Notu |
Ders Notları / Kitaplar: | Clarence W. de Silva, "Mechatronic Systems Devices, Design, Control, Operation and Monitoring", CRC Press Taylor & Francis Alexander_Kossiakoff,_William_N._Sweet "SYSTEMS ENGINEERING PRINCIPLES AND PRACTICE", WILEY |
Diğer Kaynaklar: | Clarence W. de Silva, "Mechatronic Systems Devices, Design, Control, Operation and Monitoring", CRC Press Taylor & Francis Alexander_Kossiakoff,_William_N._Sweet "SYSTEMS ENGINEERING PRINCIPLES AND PRACTICE", WILEY |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi | ||||||
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi | ||||||
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi | ||||||
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi | ||||||
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı | ||||||
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı | ||||||
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi | |
2) | Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi | |
3) | Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi | 2 |
4) | Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi | |
5) | Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı | |
6) | Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı | |
7) | Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı |
Ders | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 42 | 3 | 126 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 60 | 60 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 306 |