Mekatronik Mühendisliği İngilizce (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EEE525 | ||||||||
Ders İsmi: | Advanced Power Electronics | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÖMER CİHAN KIVANÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ÖMER CİHAN KIVANÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Güç Elektroniği Devrelerini Tasarlama Becerisini Kazandırmak |
Dersin İçeriği: | Güç Elektroniği Devrelerinin Tasarımında Temel Kavram ve Yöntemler / Yüksek Çıkışlı bir Anahtarlamalı Güç Kaynağı Tasarımı / Kontrollu Doğrultucu ile bir DC Motor Kontrolu Devresi Tasarımı / PWM Kontrollu bir İnverter Tasarımı / Tasarım için İstenen Özelliklerin Belirlenmesi / Ana Akım ile Kontrol ve Koruma Devrelerinin Tasarlanması / Devre ve Elemanların Etraflı Analizi ve Simülasyonu / Elemanların Seçimi ve Devrenin Uygulanması / Deneysel Sonuçların Alınması ve Yorumlanması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Güç Elektroniği Devrelerinin Tasarımında Temel Kavramlar | Ders Notları |
2) | AC-DC Dönüştücü Devreleri | Ders Notları |
3) | AC-DC Dönüştücü ile bir DC Motor Kontrolunda İstenen Özelliklerin Belirlenmesi ve Düzenlenmesi | Ders Notları |
4) | Ana Akım ile Kontrol ve Koruma Devrelerinin Tasarlanması | Ders Notları |
5) | Devre ve Elemanların Etraflı Analizi ve Simülasyonu | Ders Notları |
6) | DC-DC Dönüştücü Devreleri (Düşürücü,Yükseltici, Düşürücü-Yükseltici) | Ders Notları |
7) | Ana Akım ile Kontrol ve Koruma Devrelerinin Tasarlanması | Ders Notları |
8) | AC-AC Dönüştürücü Devreleri | Ders Notları |
9) | Ana Akım ile Kontrol ve Koruma Devrelerinin Tasarlanması | Ders Notları |
10) | Devre ve Elemanların Etraflı Analizi ve Simülasyonu | Ders Notları |
11) | DC-AC Dönüştürücü Devreleri | Ders Notları |
12) | DC-AC Dönüştücü ile Motor Kontrolunde İstenen Özelliklerin Belirlenmesi ve Düzenlenmesi | Ders Notları |
13) | DSP Tabanlı Güç Elektroniği | Ders Notları |
14) | DSP Tabanlı Güç Elektroniği | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Lecture Notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi | ||||||
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi | ||||||
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi | ||||||
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi | ||||||
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı | ||||||
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı | ||||||
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi | |
2) | Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi | 3 |
3) | Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi | |
4) | Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi | |
5) | Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı | |
6) | Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı | |
7) | Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı |
Ders | |
Laboratuvar | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 12 | 12 |
Proje | 1 | 175 | 175 |
Rapor Teslimi | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 301 |