Güç Elektroniği ve Temiz Enerji Sistemleri (İngilizce) (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EEE631 | ||||||||
Ders İsmi: | Advanced Electrical Distribution Systems | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÖMER CİHAN KIVANÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Enerji dağıtım sistemlerinin optimum dizayn kriterlerini ortaya koymak. |
Dersin İçeriği: | Dağıtım sistemlerinin planlanması / Mevcut dağıtım planlama teknikleri / Dağıtım sistem planlama modelleri / Dağıtım sistemlerinin planlamasına tesir eden faktörler / Yük karakteristikleri / Yük tahmini / Yük yoğunluğu / Alt iletim hatlarının ve indirici posta istasyonlarının dizaynı / Radyal tip fider hatları / Ring tip primer fider hatları / n adet primer fidere sahip bir postanın besleme alanı / Primer fiderlerin yüklenmesi / Üniform yüklü radyal fiderler / Üniform yüklü olmayan radyal fiderler / Yeraltı kablolu primer fiderlerin optimum dizayn kriterleri / Verilen bir güce göre optimum fider dizaynı / Yük karakteristiklerinin optimum fider dizaynı üzerindeki etkileri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dağıtım sistemlerinin planlanması. | Ders Notu |
2) | Mevcut dağıtım planlama teknikleri. | Ders Notu |
3) | Dağıtım sistem planlama modelleri. | Ders Notu |
4) | Dağıtım sistemlerinin planlamasına tesir eden faktörler. | Ders Notu |
5) | Yük karakteristikleri. | Ders Notu |
6) | Yük tahmini, yük yoğunluğu. | Ders Notu |
7) | Alt iletim hatlarının ve indirici posta istasyonlarının dizaynı. | Ders Notu |
8) | Ring tip primer fider hatları. | Ders Notu |
9) | Primer fiderlerin yüklenmesi, üniform yüklü radyal fiderler. | Ders Notu |
10) | Üniform yüklü olmayan radyal fiderler. | Ders Notu |
11) | Yeraltı kablolu primer fiderlerin optimum dizayn kriterleri. | Ders Notu |
12) | Verilen bir güce göre optimum fider dizaynı. | Ders Notu |
13) | Uygulama | Ders Notu |
14) | Uygulama | Ders Notu |
Ders Notları / Kitaplar: | T. A. Short, “Electric Power Distribution Equipment and Systems”, 2006. Anthony j. Pansini, “Guide to Electrical Power Distribution Systems”, CRC Pres, 2005. T. Gönen, “Electric Power Distribution System Engineering”, McGraw-Hill Book Company, 1986. Westinghouse Electric Corporation, “Electric Utility Engineering Reference Book-Distribution Systems”, 1965 |
Diğer Kaynaklar: | T. A. Short, “Electric Power Distribution Equipment and Systems”, 2006. Anthony j. Pansini, “Guide to Electrical Power Distribution Systems”, CRC Pres, 2005. T. Gönen, “Electric Power Distribution System Engineering”, McGraw-Hill Book Company, 1986. Westinghouse Electric Corporation, “Electric Utility Engineering Reference Book-Distribution Systems”, 1965 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Güç elektroniği ve temiz enerji sistemleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||||||||
2) Güç elektroniği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |||||||||||
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | |||||||||||
4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |||||||||||
5) Güç elektroniği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |||||||||||
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |||||||||||
7) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |||||||||||
8) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | |||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||||||||
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
11) Güç elektroniği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | |||||||||||
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Güç elektroniği ve temiz enerji sistemleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 1 |
2) | Güç elektroniği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
3) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 1 |
4) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
5) | Güç elektroniği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 5 |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
7) | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 2 |
8) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 4 |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
10) | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 4 |
11) | Güç elektroniği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | |
12) | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Ders | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 175 | 175 |
Final | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü | 297 |