Güç Elektroniği ve Temiz Enerji Sistemleri (İngilizce) (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | EEE524 | ||||||||
Ders İsmi: | Electric and Hybrid Electric Vehicles | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÖMER CİHAN KIVANÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. RAMAZAN NEJAT TUNCAY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hibrid ve pilli elektrikli araçlar ve modern güç iletim sistemlerinin tanıtılması |
Dersin İçeriği: | Hibrid elektrikli araçlara giriş, hibrid ve elektrikli araçlarin tarihçesi, hibrid ve elektrikli araçların sosyal ve çevresel önemi, enerji kaynaklarıyla ilgili modern güç iletim sistemleri,konvansiyonel araçlar, araç performansının temelleri, hibrid tahrik sistemleri topolojileri, hibrid tahrik sistemlerinde güç akışı kontrolü, yakıt verimliliği analizi, temel elektrik kavramları, elektrikli tahrik sistemindeki güç akışı kontrolü, yakıt verimliliği analizi, hibrit ve elektrikli araçlar, DC Motor sürücülerinin konfigürasyonu ve kontrolü, İndüksiyon Motor tahriğinin kontrolü, Kalıcı Mıknatıslı motor tahrikleri, sürücüler. Elektrikli araçlarda, akü tabanlı enerji depolaması ve analizi, yakit pili tabanlı enerji depolaması ve analizi, Süper Kapasitör tabanlı enerji depolama ve analizleri, Flywheel tabanlı enerji depolaması ve analizi, Hibridizasyon farklı enerji depolama aygıtlarının. Elektrikli makinesi ile yanmalı motorun (ICE) eşleştirlmesi, tahrik motorunun boyutlandırılması, gücün boyutlandırılması. Bir Hibrit Elektrikli Araç Tasarımı (HEV), Pilli Elektrikli Araç Tasarımı (BEV) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hibrid Elektrikli Araçlara Giriş | Ders Notu |
2) | Konvansiyonel Araçlar | Ders Notu |
3) | Elektrikli araçların sosyal ve çevresel önemi | Ders Notu |
4) | Araç performansının temelleri | Ders Notu |
5) | Temel elektrik kavramları | Ders Notu |
6) | Elektrik Güç İletimi | Ders Notu |
6) | Elektrik Güç İletimi | Ders Notu |
7) | Hibrid Güç İletimi | Ders Notu |
8) | Tahrik sisteminin boyutlandırılması | Ders Notu |
9) | Tahrik sisteminin boyutlandırılması | Ders Notu |
10) | Enerji Yönetim Stratejileri | Ders Notu |
11) | EV Tasarımı | Ders Notu |
12) | EV Tasarımı | Ders Notu |
13) | EV Tasarımı | Ders Notu |
14) | EV Tasarımı | Ders Notu |
Ders Notları / Kitaplar: | Iqbal Hussein, Electric and Hybrid Vehicles: Design Fundamentals, CRC Press, 2003. Mehrdad Ehsani, Yimi Gao, Sebastian E. Gay, Ali Emadi, Modern Electric, Hybrid Electric and Fuel Cell Vehicles: Fundamentals, Theory and Design, CRC Press, 2004. James Larminie, John Lowry, Electric Vehicle Technology Explained, Wiley, 2 |
Diğer Kaynaklar: | Iqbal Hussein, Electric and Hybrid Vehicles: Design Fundamentals, CRC Press, 2003. Mehrdad Ehsani, Yimi Gao, Sebastian E. Gay, Ali Emadi, Modern Electric, Hybrid Electric and Fuel Cell Vehicles: Fundamentals, Theory and Design, CRC Press, 2004. James Larminie, John Lowry, Electric Vehicle Technology Explained, Wiley, 2 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Güç elektroniği ve temiz enerji sistemleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||||||||
2) Güç elektroniği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |||||||||||
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | |||||||||||
4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |||||||||||
5) Güç elektroniği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |||||||||||
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |||||||||||
7) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |||||||||||
8) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | |||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||||||||
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
11) Güç elektroniği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | |||||||||||
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Güç elektroniği ve temiz enerji sistemleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
2) | Güç elektroniği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
3) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 1 |
4) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
5) | Güç elektroniği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 3 |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 3 |
7) | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 3 |
8) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 3 |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 |
10) | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 4 |
11) | Güç elektroniği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | 2 |
12) | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 1 |
Ders | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 30 | 30 |
Proje | 1 | 128 | 128 |
Final | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 300 |