EEE522 Harmonics Analysis and Partial Differantial Equationsİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Güç Elektroniği ve Temiz Enerji Sistemleri (İngilizce) (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Güç Elektroniği ve Temiz Enerji Sistemleri (İngilizce) (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EEE522
Ders İsmi: Harmonics Analysis and Partial Differantial Equations
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÖMER CİHAN KIVANÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Harmonik analizin temel problemlerini anlaşılması ve kavranmasını sağlamak.
Dersin İçeriği: İntegral Dönüşümler,Fourier Serileri,Hilbert Uzayları,Fourier Dönüşümleri-I,Dağılımlar,Lineer Operatörlerin İnterpolasyonu

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler integral donusumler konusunda bilgileneceklerdir
2) Öğrenciler fourier analiz teoremlerini öğrenecektir
3) Öğrenciler pozitif cekirdekli integral operatorleri öğreneceklerdir
4) Öğrenciler integral denklem ile dönüşüm arasındaki ilişkiyi öğreneceklerdir
5) Öğrenciler ikiden fazla değişkene sahip çekirdekli integral operatorleri ve bunların uygulamalarını öğreneceklerdir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İntegral Denklemler, İntegral Dönüşümler Ders Notu
2) İntegral Operatörler, Ortogonal Sistemler, Ortogonal Seriler Ders Notu
3) Fourier Serileri, Periyodik Fonksiyonlar, Fourier İntegralleri Ders Notu
4) Bessel Eşitsizliği, Normdaki Yakınsaklık, Bir Noktadaki Yakınsaklık ve Iraksaklık Ders Notu
5) Fourier Serilerinin Düzgün Yakınsaklığı, Hilbert Uzayları, Hilbert Uzayları, ortonormal Tabanlar Ders Notu
6) Fourier Dönüşümleri-I,Yakınsaklık Teoremleri, Konvolüsyon ve Dönüşüm Ders Notu
7) Poisson Toplamı, Abel-Poisson Toplamı Ders Notu
8) Dağılımlar, Tanımlar, Bir Dağılımın Türevi Ders Notu
9) Genelleştirilmiş Türevler, Peano Türevi, Riemann Türevi, Schwartz Türevi Ders Notu
10) Fourier Dönüşümleri-II, Fourier Dönüşümlerinin Özellikleri Ders Notu
11) Fourier Dönüşümlerinin Bazı, Uygulamaları, Ters Fourier Dönüşümü Ders Notu
12) Lineer Operatörlerin İnterpolasyonu, Lineer Operatörlerin ve Normların interpolasyonu, Uygulamalar Ders Notu
13) Uygulama Ders Notu
14) Uygulama Ders Notu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: E.M.Stein, Harmonic Analysis, Princeton Uni. Pres.,N.York,1993.
E.M.Stein, G.Weiss, Introduction to Fourier Analysis on Euclidean Spaces, Princeton Uni. Pres.,N.York,1971.
Butzer,P.L., Nessel,R.J., Fourier Analysis and Appr.,Academic Pres,N.York,1971.
Anton Deitmar, A First Course in Harmonic Analysis, Second Edition.
Diğer Kaynaklar: E.M.Stein, Harmonic Analysis, Princeton Uni. Pres.,N.York,1993.
E.M.Stein, G.Weiss, Introduction to Fourier Analysis on Euclidean Spaces, Princeton Uni. Pres.,N.York,1971.
Butzer,P.L., Nessel,R.J., Fourier Analysis and Appr.,Academic Pres,N.York,1971.
Anton Deitmar, A First Course in Harmonic Analysis, Second Edition.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Güç elektroniği ve temiz enerji sistemleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2) Güç elektroniği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5) Güç elektroniği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11) Güç elektroniği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Güç elektroniği ve temiz enerji sistemleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 2
2) Güç elektroniği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 5
4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5) Güç elektroniği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 1
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 3
7) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 3
8) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 2
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 3
11) Güç elektroniği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. 1
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 175 175
Final 1 80 80
Toplam İş Yükü 297