EGT713 İleri Araştırma Teknikleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT713
Ders İsmi: İleri Araştırma Teknikleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Öğr.Gör. ESRA TEKEL
Dr.Öğr.Üyesi UĞUR TARIK ÖZKUT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin araştırma sürecini tanıması, bu süreçte uygulanacak adımları ve neler yapılması gerektiğini bilmesi ve sonuçta araştırmasını genel kurallar çerçevesinde raporlandırması.
Dersin İçeriği: alanına özgü ileri araştırma teknikleri hakkında teorik bilgiye sahip olmasına yönelik anlatım ve uygulama pratiği için örnek çalışmaların incelenmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilişsel çalışmalar yapabilmek için gerekli bilimsel yöntem ve teknikleri, istatistik, ölçme değerlendirme yollarını bilir ve kullanır.
2) Çalışma bulgularını bilimsel yöntem ve tekniklere dayanarak değerlendirir ve eleştirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilim ve araştırma kavramları, bilim ve araştırma ilişkisi Punch, Keith F. (2009), Introduction to Research Methods in Education, London: Sage Merriam, Sharan B. (2009), Qualitative Research A Guide to Design and Implementation, USA: Jossey-Bass. Berg, Bruce L. (2004), Qualitative Research Methods for Social Sciences, Boston: Pearson.Sage Ali Balcı : Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara 2007 Ali D. Arseven : Alan Araştırma Yöntemi Ankara 1993 Niyazi Karasar : Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara 1995 Saim Kaptan : Bilimsel Araştırma ve İstatistık Teknikleri. Ankara 1995. Ruane, J. M., Essentials of Research Methods: A Guide to Social Science Research , Blackwell Publishing Incorporated, 2004.
2) Eğitimde araştırma, araştırmaların sınıflandırılması Punch, Keith F. (2009), Introduction to Research Methods in Education, London: Sage Merriam, Sharan B. (2009), Qualitative Research A Guide to Design and Implementation, USA: Jossey-Bass. Berg, Bruce L. (2004), Qualitative Research Methods for Social Sciences, Boston: Pearson.Sage Ali Balcı : Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara 2007 Ali D. Arseven : Alan Araştırma Yöntemi Ankara 1993 Niyazi Karasar : Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara 1995 Saim Kaptan : Bilimsel Araştırma ve İstatistık Teknikleri. Ankara 1995. Ruane, J. M., Essentials of Research Methods: A Guide to Social Science Research , Blackwell Publishing Incorporated, 2004.
3) Araştırma modelleri Punch, Keith F. (2009), Introduction to Research Methods in Education, London: Sage Merriam, Sharan B. (2009), Qualitative Research A Guide to Design and Implementation, USA: Jossey-Bass. Berg, Bruce L. (2004), Qualitative Research Methods for Social Sciences, Boston: Pearson.Sage Ali Balcı : Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara 2007 Ali D. Arseven : Alan Araştırma Yöntemi Ankara 1993 Niyazi Karasar : Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara 1995 Saim Kaptan : Bilimsel Araştırma ve İstatistık Teknikleri. Ankara 1995. Ruane, J. M., Essentials of Research Methods: A Guide to Social Science Research , Blackwell Publishing Incorporated, 2004.
4) Araştırmanın hazırlık aşaması ve planlanması Punch, Keith F. (2009), Introduction to Research Methods in Education, London: Sage Merriam, Sharan B. (2009), Qualitative Research A Guide to Design and Implementation, USA: Jossey-Bass. Berg, Bruce L. (2004), Qualitative Research Methods for Social Sciences, Boston: Pearson.Sage Ali Balcı : Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara 2007 Ali D. Arseven : Alan Araştırma Yöntemi Ankara 1993 Niyazi Karasar : Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara 1995 Saim Kaptan : Bilimsel Araştırma ve İstatistık Teknikleri. Ankara 1995. Ruane, J. M., Essentials of Research Methods: A Guide to Social Science Research , Blackwell Publishing Incorporated, 2004.
5) Yöntem, araştırma modeli, evren ve örneklem unch, Keith F. (2009), Introduction to Research Methods in Education, London: Sage Merriam, Sharan B. (2009), Qualitative Research A Guide to Design and Implementation, USA: Jossey-Bass. Berg, Bruce L. (2004), Qualitative Research Methods for Social Sciences, Boston: Pearson.Sage Ali Balcı : Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara 2007 Ali D. Arseven : Alan Araştırma Yöntemi Ankara 1993 Niyazi Karasar : Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara 1995 Saim Kaptan : Bilimsel Araştırma ve İstatistık Teknikleri. Ankara 1995. Ruane, J. M., Essentials of Research Methods: A Guide to Social Science Research , Blackwell Publishing Incorporated, 2004.
6) Araştırma ile ilgili kaynak taraması yapılması Punch, Keith F. (2009), Introduction to Research Methods in Education, London: Sage Merriam, Sharan B. (2009), Qualitative Research A Guide to Design and Implementation, USA: Jossey-Bass. Berg, Bruce L. (2004), Qualitative Research Methods for Social Sciences, Boston: Pearson.Sage Ali Balcı : Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara 2007 Ali D. Arseven : Alan Araştırma Yöntemi Ankara 1993 Niyazi Karasar : Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara 1995 Saim Kaptan : Bilimsel Araştırma ve İstatistık Teknikleri. Ankara 1995. Ruane, J. M., Essentials of Research Methods: A Guide to Social Science Research , Blackwell Publishing Incorporated, 2004.
7) arasınav Punch, Keith F. (2009), Introduction to Research Methods in Education, London: Sage Merriam, Sharan B. (2009), Qualitative Research A Guide to Design and Implementation, USA: Jossey-Bass. Berg, Bruce L. (2004), Qualitative Research Methods for Social Sciences, Boston: Pearson.Sage Ali Balcı : Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara 2007 Ali D. Arseven : Alan Araştırma Yöntemi Ankara 1993 Niyazi Karasar : Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara 1995 Saim Kaptan : Bilimsel Araştırma ve İstatistık Teknikleri. Ankara 1995. Ruane, J. M., Essentials of Research Methods: A Guide to Social Science Research , Blackwell Publishing Incorporated, 2004.
8) Nitel araştırma ve tanımlayıcı araştırma Punch, Keith F. (2009), Introduction to Research Methods in Education, London: Sage Merriam, Sharan B. (2009), Qualitative Research A Guide to Design and Implementation, USA: Jossey-Bass. Berg, Bruce L. (2004), Qualitative Research Methods for Social Sciences, Boston: Pearson.Sage Ali Balcı : Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara 2007 Ali D. Arseven : Alan Araştırma Yöntemi Ankara 1993 Niyazi Karasar : Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara 1995 Saim Kaptan : Bilimsel Araştırma ve İstatistık Teknikleri. Ankara 1995. Ruane, J. M., Essentials of Research Methods: A Guide to Social Science Research , Blackwell Publishing Incorporated, 2004.
9) Nitel veri analizi teknikleri Punch, Keith F. (2009), Introduction to Research Methods in Education, London: Sage Merriam, Sharan B. (2009), Qualitative Research A Guide to Design and Implementation, USA: Jossey-Bass. Berg, Bruce L. (2004), Qualitative Research Methods for Social Sciences, Boston: Pearson.Sage Ali Balcı : Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara 2007 Ali D. Arseven : Alan Araştırma Yöntemi Ankara 1993 Niyazi Karasar : Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara 1995 Saim Kaptan : Bilimsel Araştırma ve İstatistık Teknikleri. Ankara 1995. Ruane, J. M., Essentials of Research Methods: A Guide to Social Science Research , Blackwell Publishing Incorporated, 2004.
10) Nicel ve deneysel araştırma Punch, Keith F. (2009), Introduction to Research Methods in Education, London: Sage Merriam, Sharan B. (2009), Qualitative Research A Guide to Design and Implementation, USA: Jossey-Bass. Berg, Bruce L. (2004), Qualitative Research Methods for Social Sciences, Boston: Pearson.Sage Ali Balcı : Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara 2007 Ali D. Arseven : Alan Araştırma Yöntemi Ankara 1993 Niyazi Karasar : Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara 1995 Saim Kaptan : Bilimsel Araştırma ve İstatistık Teknikleri. Ankara 1995. Ruane, J. M., Essentials of Research Methods: A Guide to Social Science Research , Blackwell Publishing Incorporated, 2004.
11) Nicel ve deneysel araştırma Punch, Keith F. (2009), Introduction to Research Methods in Education, London: Sage Merriam, Sharan B. (2009), Qualitative Research A Guide to Design and Implementation, USA: Jossey-Bass. Berg, Bruce L. (2004), Qualitative Research Methods for Social Sciences, Boston: Pearson.Sage Ali Balcı : Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara 2007 Ali D. Arseven : Alan Araştırma Yöntemi Ankara 1993 Niyazi Karasar : Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara 1995 Saim Kaptan : Bilimsel Araştırma ve İstatistık Teknikleri. Ankara 1995. Ruane, J. M., Essentials of Research Methods: A Guide to Social Science Research , Blackwell Publishing Incorporated, 2004.
12) Araştırmanın değişkenleri geçerliği ve güvenirliliği Punch, Keith F. (2009), Introduction to Research Methods in Education, London: Sage Merriam, Sharan B. (2009), Qualitative Research A Guide to Design and Implementation, USA: Jossey-Bass. Berg, Bruce L. (2004), Qualitative Research Methods for Social Sciences, Boston: Pearson.Sage Ali Balcı : Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara 2007 Ali D. Arseven : Alan Araştırma Yöntemi Ankara 1993 Niyazi Karasar : Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara 1995 Saim Kaptan : Bilimsel Araştırma ve İstatistık Teknikleri. Ankara 1995. Ruane, J. M., Essentials of Research Methods: A Guide to Social Science Research , Blackwell Publishing Incorporated, 2004
13) Araştırmanın değişkenleri geçerliği ve güvenirliliği Punch, Keith F. (2009), Introduction to Research Methods in Education, London: Sage Merriam, Sharan B. (2009), Qualitative Research A Guide to Design and Implementation, USA: Jossey-Bass. Berg, Bruce L. (2004), Qualitative Research Methods for Social Sciences, Boston: Pearson.Sage Ali Balcı : Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara 2007 Ali D. Arseven : Alan Araştırma Yöntemi Ankara 1993 Niyazi Karasar : Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara 1995 Saim Kaptan : Bilimsel Araştırma ve İstatistık Teknikleri. Ankara 1995. Ruane, J. M., Essentials of Research Methods: A Guide to Social Science Research , Blackwell Publishing Incorporated, 2004
14) Araştırmanın rapor haline getirilmesi ve sonuçların yorumlanması Punch, Keith F. (2009), Introduction to Research Methods in Education, London: Sage Merriam, Sharan B. (2009), Qualitative Research A Guide to Design and Implementation, USA: Jossey-Bass. Berg, Bruce L. (2004), Qualitative Research Methods for Social Sciences, Boston: Pearson.Sage Ali Balcı : Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara 2007 Ali D. Arseven : Alan Araştırma Yöntemi Ankara 1993 Niyazi Karasar : Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara 1995 Saim Kaptan : Bilimsel Araştırma ve İstatistık Teknikleri. Ankara 1995. Ruane, J. M., Essentials of Research Methods: A Guide to Social Science Research , Blackwell Publishing Incorporated, 2004.
15) final Punch, Keith F. (2009), Introduction to Research Methods in Education, London: Sage Merriam, Sharan B. (2009), Qualitative Research A Guide to Design and Implementation, USA: Jossey-Bass. Berg, Bruce L. (2004), Qualitative Research Methods for Social Sciences, Boston: Pearson.Sage Ali Balcı : Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara 2007 Ali D. Arseven : Alan Araştırma Yöntemi Ankara 1993 Niyazi Karasar : Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara 1995 Saim Kaptan : Bilimsel Araştırma ve İstatistık Teknikleri. Ankara 1995. Ruane, J. M., Essentials of Research Methods: A Guide to Social Science Research , Blackwell Publishing Incorporated, 2004.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: makale
Diğer Kaynaklar: article

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 215