EGT716 Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT716
Ders İsmi: Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin gelişmiş ve gelişmekte olan çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini analiz edebilme ve Türk Eğitim Sistemi ile karşılaştırabilme yeterliliğini sağlamaktır. Gelişmiş ve gelişmekte olan çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerinin; amaç ve politikalarını, yapılarını ve yönetim süreçlerini analiz edebilmektir.
Dersin İçeriği: Farklı eğitim sistemlerini karşılaştırma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Eğitim ve eğitim yönetimi sistemlerini karşılaştırma süreçlerini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Karşılaştırma sonucunda Türk Eğitim Sisteminin yerini anlar.
2) Türk Eğitim Sistemine önerilerde bulunur.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Eğitim ve eğitim yönetimi sistemlerini karşılaştırır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eğitim Sistemlerini Karşılaştırma süreçleri Dersle ilgili kaynaklar
2) Amaç bakımından ülkeleri karşılaştıma Dersle ilgili kaynaklar
3) Süreç bakımından ülkelerin eğitim sistemlerini karşlaştırma Dersle ilgili kaynaklar
4) Yapı bakımından ülkelerin eğitim sistemlerini karşılaştırma Dersle ilgili kaynaklar
5) Avrupa Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması Dersle ilgili kaynaklar
6) Avrupa Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması Dersle ilgili kaynaklar
7) Avrupa Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması Dersle ilgili kaynaklar
8) Ara sınav
9) Asya Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması Dersle ilgili kaynaklar
10) Asya Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması Dersle ilgili kaynaklar
11) Asya Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması Dersle ilgili kaynaklar
12) Amerika Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması Dersle ilgili kaynaklar
13) Amerika Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması Dersle ilgili kaynaklar
14) Afrika Kıtasındaki Ülkelerin Eğitim sistemleri ve Türk Eğitim Sisteminin karşılaştırılması Dersle ilgili kaynaklar
15) Sunular
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bakioğlu, A. Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi.Nobel yayınevi
Seçilmiş makaleler
Diğer Kaynaklar: Bakioğlu, A. Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi.Nobel yayınevi
Seçilmiş makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme 3
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 19 19
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 169