EGT720 Nitel Araştırma Yöntemleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT720
Ders İsmi: Nitel Araştırma Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Nitel araştırma yöntemleri dersi, eğitim araştırmaları arasında giderek yayınlaşan bir araştırma yöntemi olan nitel araştırma tekniklerin katılımcılara tanıtmayı amaçlamaktadır. Eğitim bilimlerinde nitel araştırma yöntemleri, nitel araştırma dizaynı, nitel araştırmada veri toplama ve veri analiz teknikleri uygulamalı olarak ders kapsamında incelenecektir.
Dersin İçeriği: Nitel araştırma yöntemleri dersi, eğitim araştırmaları arasında giderek yayınlaşan bir araştırma yöntemi olan nitel araştırma tekniklerin katılımcılara tanıtmayı amaçlamaktadır. Eğitim bilimlerinde nitel araştırma yöntemleri, nitel araştırma dizaynı, nitel araştırmada veri toplama ve veri analiz teknikleri uygulamalı olarak ders kapsamında incelenecektir. Ders içeriği • Nitel araştırmanın tanımı ve bilimsel araştırma geleneğindeki yeri • Nitel araştırmanın özellikleri ve çeşitleri [biyografi (biography), fenemoloji (phenomenology), kuram oluşturma (ground theory), etnografya (ethnography) durum araştırması (case study)] eylem araştırması (action research) • Nitel araştırma planlanması • Araştırma sorularının oluşturulması • Veri toplama yöntemleri. Görüşme • Veri toplama yöntemleri. Gözlem • Veri toplama yöntemleri. Doküman incelemesi • Kalite ve güvenirlilik • Veri analizi • Nitel araştırma sonuçlarının kullanılması .

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Nitel araştırma desenlerini, örneklemi, veri toplama tekniklerini, veri analizi yöntemlerini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Nitel ve nicel Araştırma yöntemlerini karşılaştırır
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Nitel verinin doğası ve nitel araştırmada araştırmacının rolünü kavrar
2) Nitel araştırmada geçerlilik, güvenilirlilik ve etik kavramlarını sağlar
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Nitel araştırma önerisi geliştirir, yürütür, sunar ve proje raporu yazar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı Dersle ilgili kaynaklar
2) Nitel araştırmanın tanımı ve bilimsel araştırma geleneğindeki yeri Dersle ilgili kaynaklar
3) Nitel araştırmanın özellikleri ve çeşitleri [biyografi (biography), fenemoloji (phenomenology), kuram oluşturma (ground theory), etnografya (ethnography) durum araştırması (case study)] eylem araştırması (action research) Dersle ilgili kaynaklar
4) Nitel araştırma planlanması Dersle ilgili kaynaklar
5) Nitel araştırma planlanması Dersle ilgili kaynaklar
6) Araştırma sorularının oluşturulması Dersle ilgili kaynaklar
7) Veri toplama yöntemleri. Görüşme Dersle ilgili kaynaklar
8) Ara sınav
9) Veri toplama yöntemleri. Gözlem Dersle ilgili kaynaklar
10) Veri toplama yöntemleri. Doküman incelemesi Dersle ilgili kaynaklar
11) Kalite ve güvenirlilik Dersle ilgili kaynaklar
12) Veri analizi Dersle ilgili kaynaklar
13) Veri analizi Dersle ilgili kaynaklar
14) Nitel araştırma sonuçlarının kullanılması Dersle ilgili kaynaklar
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Konuyla ilgili ders kitapları ve makaleler
Diğer Kaynaklar: Konuyla ilgili ders kitapları ve makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 4 60
Ödevler 5 9 45
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 189