Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | EGT720 | ||||||||
Ders İsmi: | Nitel Araştırma Yöntemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Nitel araştırma yöntemleri dersi, eğitim araştırmaları arasında giderek yayınlaşan bir araştırma yöntemi olan nitel araştırma tekniklerin katılımcılara tanıtmayı amaçlamaktadır. Eğitim bilimlerinde nitel araştırma yöntemleri, nitel araştırma dizaynı, nitel araştırmada veri toplama ve veri analiz teknikleri uygulamalı olarak ders kapsamında incelenecektir. |
Dersin İçeriği: | Nitel araştırma yöntemleri dersi, eğitim araştırmaları arasında giderek yayınlaşan bir araştırma yöntemi olan nitel araştırma tekniklerin katılımcılara tanıtmayı amaçlamaktadır. Eğitim bilimlerinde nitel araştırma yöntemleri, nitel araştırma dizaynı, nitel araştırmada veri toplama ve veri analiz teknikleri uygulamalı olarak ders kapsamında incelenecektir. Ders içeriği • Nitel araştırmanın tanımı ve bilimsel araştırma geleneğindeki yeri • Nitel araştırmanın özellikleri ve çeşitleri [biyografi (biography), fenemoloji (phenomenology), kuram oluşturma (ground theory), etnografya (ethnography) durum araştırması (case study)] eylem araştırması (action research) • Nitel araştırma planlanması • Araştırma sorularının oluşturulması • Veri toplama yöntemleri. Görüşme • Veri toplama yöntemleri. Gözlem • Veri toplama yöntemleri. Doküman incelemesi • Kalite ve güvenirlilik • Veri analizi • Nitel araştırma sonuçlarının kullanılması . |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | Dersle ilgili kaynaklar |
2) | Nitel araştırmanın tanımı ve bilimsel araştırma geleneğindeki yeri | Dersle ilgili kaynaklar |
3) | Nitel araştırmanın özellikleri ve çeşitleri [biyografi (biography), fenemoloji (phenomenology), kuram oluşturma (ground theory), etnografya (ethnography) durum araştırması (case study)] eylem araştırması (action research) | Dersle ilgili kaynaklar |
4) | Nitel araştırma planlanması | Dersle ilgili kaynaklar |
5) | Nitel araştırma planlanması | Dersle ilgili kaynaklar |
6) | Araştırma sorularının oluşturulması | Dersle ilgili kaynaklar |
7) | Veri toplama yöntemleri. Görüşme | Dersle ilgili kaynaklar |
8) | Ara sınav | |
9) | Veri toplama yöntemleri. Gözlem | Dersle ilgili kaynaklar |
10) | Veri toplama yöntemleri. Doküman incelemesi | Dersle ilgili kaynaklar |
11) | Kalite ve güvenirlilik | Dersle ilgili kaynaklar |
12) | Veri analizi | Dersle ilgili kaynaklar |
13) | Veri analizi | Dersle ilgili kaynaklar |
14) | Nitel araştırma sonuçlarının kullanılması | Dersle ilgili kaynaklar |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Konuyla ilgili ders kitapları ve makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Konuyla ilgili ders kitapları ve makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | ||||||
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | ||||||
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. | ||||||
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | ||||||
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | ||||||
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme | |
2) | Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme | |
3) | Okul liderliğinin temellerini bilme. | |
4) | Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
5) | Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. | |
6) | Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma | |
7) | Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. | 3 |
Anlatım | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Ödevler | 5 | 9 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 189 |