EGT727 Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT727
Ders İsmi: Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derse katılanların, program geliştirme kavram ve ilkelerini, program geliştirme model ve kuramlarını, programın felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz edebilme, program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, program geliştirme kuramlarını ve modellerini kullanabilme, program değerlendirme kavramını anlama, program değerlendirme modelleri, dünyada ve Türkiye’deki program değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırması ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeleri ile ilgili bilgi, beceri ve olumlu tutum kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu derste, program geliştirme sürecinin yapısı, program düzenleme, program yapma, program yamama gibi kavramların bilimsel açıklaması, program geliştirme sürecinin ilkeleri, program geliştirme sürecinde yaşanan sorunlar ve çözüm yolları ile program değerlendirme yaklaşımları, değerlendirme süreçleri ve değerlendirme uygulamaları konularında bilgi ve beceri kazanılacaktır. Program geliştirme ve program değerlendirme arasındaki ilişki, program değerlendirmeye duyulan gereksinim, program değerlendirme yaklaşımları, program değerlendirme modelleri, program değerlendirmede rol alanlar, program değerlendirme karşılaşılan güçlükler, dünyada ve Türkiye’de yapılan belli başlı program değerlendirme çalışmalarının incelenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Program geliştirme ile ilgili temel kavramaları açıklar.
2) Program geliştirmenin kuramsal temellerinden her birisini açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Program geliştirme alanında yer alan model ve yaklaşımları karşılaştırır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Program geliştirme alanındaki literatürü ve yeni yaklaşımları takip eder.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Program geliştirme alanında yer alan model ve yaklaşımları karşılaştırır.
2) Programa tasarımı yaklaşımlarına ve modellerine ait örnekleri inceler.
3) Yapılmış ihtiyaç belirleme çalışmalarını inceler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Program geliştirmede temel kavramlar. Dersle ilgili kaynaklar
2) Program geliştirmenin tarihi temelleri. Dersle ilgili kaynaklar
3) Program geliştirmenin toplumsal temelleri. Dersle ilgili kaynaklar
4) Program geliştirmenin felsefi temelleri. Dersle ilgili kaynaklar
5) Program geliştirmenin psikolojik temelleri. Dersle ilgili kaynaklar
6) Program tasarımı yaklaşımları. Dersle ilgili kaynaklar
7) Program geliştirme modelleri. Dersle ilgili kaynaklar
8) Ara sınav
9) Program geliştirmenin planlanması. Dersle ilgili kaynaklar
10) İhtiyaç analizi. Dersle ilgili kaynaklar
11) Program tasarısı hazırlama. Dersle ilgili kaynaklar
12) Programın denenmesi. Dersle ilgili kaynaklar
13) Programın değerlendirilmesi. Dersle ilgili kaynaklar
14) Program geliştirme çalışmalarında süreklilik. Dersle ilgili kaynaklar
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ornstein, A. C., Hunkins, F. P. 2003. Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Allyn & Bacon.
Diğer Kaynaklar: Ornstein, A. C., Hunkins, F. P. 2003. Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Allyn & Bacon.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3) Okul liderliğinin temellerini bilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme 3
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 1
3) Okul liderliğinin temellerini bilme. 1
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 4
6) Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma 4
7) Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 5 80
Sunum / Seminer 15 4 60
Ara Sınavlar 1 19 19
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 225