AUTO526 Autonomous Vehiclesİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Güç Elektroniği ve Temiz Enerji Sistemleri (İngilizce) (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Güç Elektroniği ve Temiz Enerji Sistemleri (İngilizce) (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AUTO526
Ders İsmi: Autonomous Vehicles
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. RAMAZAN NEJAT TUNCAY
Dersi Veren(ler): Dr. İSMAİL BAYEZİT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, uygulamalı deneyimi vurgulayan özerklik eğitimi için açık kaynaklı bir müfredat aracılığıyla algılama, navigasyon, planlama ve kontroldeki sorunları ve kendi kendini süren araçlar bağlamında sistem düzeyinde entegrasyonunu ele alır. Kursun ayrılmaz bir parçası olan öğrenciler, yollar, tabelalar, trafik ışıkları, engeller ve vatandaşlarla dolu bir model kasabada gezinmek amacıyla derste kapsanan kavramları düşük maliyetli bir otonom araç üzerinde uygulamak için işbirliği yapacaklardır.
Dersin İçeriği: Otonom mobil robotik için olasılıksal tekniklerin teorisini ve uygulamasını, kendi kendini süren araçlar bağlamında uygulamalarına özel bir vurgu yaparak kapsayacaktır. Konular arasında mobil robotlar için olasılıksal durum tahmini ve karar verme; çevrenin stokastik temsilleri; mobil robotlar için dinamik modeller ve sensör modelleri; haritalama ve yerelleştirme için algoritmalar; belirsizlik varlığında planlama ve kontrol; çoklu mobil robotların ortak çalışması; mobil sensör ağları; algı için derin öğrenme; uzman yörüngelerinden taklit; pekiştirmeli öğrenme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler, bilgilerini işlerine veya mesleklerine profesyonel bir şekilde uygulayabilmeli ve kendi çalışma alanlarında argüman oluşturma ve problem çözme becerilerine sahip olmalıdır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler otonom bir aracı oluşturan temel soyutlamaları öğrendiler mi? Örneğin, yeni bir araştırma makalesi alırlarsa, onu bağlam içine koyabilirler.
2) Siberfiziksel bir sistemin teknolojik bileşenlerini modellenmesi
3) Otonom araçların teknolojisini kullanılması
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Otonomi Mimarileri Ders Notu
2) Sensörler ve modeller Ders Notu
3) Bilgisayarla Görme Ders Notu
4) Nonlinear filtering and state estimation (Bayes filter, Kalman filter, particle filter, SLAM) Ders Notu
5) Nonlinear filtering and state estimation (Bayes filter, Kalman filter, particle filter, SLAM) Ders Notu
6) Navigation and planning (mission planning, motion planning and control basics) Ders Notu
7) Navigation and planning (mission planning, motion planning and control basics) Ders Notu
8) Complex perception pipelines (use of object detection, reading traffic signs, and tracking) Ders Notu
9) Complex perception pipelines (use of object detection, reading traffic signs, and tracking) Ders Notu
10) Tools for making robots work (Docker, ROS, Git, network basics) Ders Notu
11) Reinforcement learning and sim2real transfer Ders Notu
12) Deep learning for perception Ders Notu
13) Deep learning for perception Ders Notu
14) Deep learning for perception Ders Notu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Course Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Güç elektroniği ve temiz enerji sistemleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2) Güç elektroniği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5) Güç elektroniği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11) Güç elektroniği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Güç elektroniği ve temiz enerji sistemleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2) Güç elektroniği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 4
4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5) Güç elektroniği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 3
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 1
8) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 1
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 2
11) Güç elektroniği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 175 175
Ara Sınavlar 1 24 24
Final 1 48 48
Toplam İş Yükü 289